تاریخ انتشار: 1402/03/13 12:00
کد خبر: 5106

خانم ها، همه حواسشون به این علامت باشه

گاهی بدن خانم ها هشدارهایی به ظاهر ساده اما مهم را میدهد که به نوعی علامت سرطان زنان است اما متأسفانه این علائم نادیده گرفته می شوند.
خانم ها، همه حواسشون به این علامت باشه

قطعا هیچ کسی دوست ندارد که به بیماری سرطان فکر کند. ترس از این بیماری باعث شده که اکثر افراد در مورد آن فکر نکنند و چیزی نیز در مورد آن نشنوند و همین اتفاق؛ باعث می شود که روتینِ آزمایش‌ های پزشکی فراموش شده و بعضی از علائم نادیده گرفته شوند؛ به خاطر همین نتایج جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

خونریزی غیر طبیعی از واژن

هر گونه خونریزی غیر طبیعی که شامل؛ خونریزی بعد از یائسگی ، خونریزی بین پریود ها یا خونریزی های خیلی شدید قاعدگی است؛ حتما باید به پزشک نشان داده شود که اکثرا قابل درمان هستند اما گاهی اوقات علامت یک مشکل جدی می باشد که بهتر است زودتر جلوگیری و درمان شود.

مشکلات واژن

تغییر در مزاج

بعضی از خانم ها ممکن است تغییراتی را در روده خود احساس کنند که نشان دهنده سرطان است. تغییر در عادات روده مثلاً اسهال، یبوست و نفخ و خالی نشدن کامل مثانه می‌ تواند نشان‌ دهنده مشکلات مختلفی باشد که یکی از آن ها سرطان روده است.

برآمدگی روی گردن

مطالعات نشان می دهند که سرطان تیروئید این روز ها در حال رشد و افزایش است؛ به خاطر همین همه افراد (به‌خصوص خانم ها) باید آن را جدی بگیرند. سرطان تیروئید خودش را به شکل یک جوش یا برآمدگی نشان می دهد که بیش از 90 درصد مشکلات را شامل می شود.

برآمدگی گردن

نفخ

علائم سرطان تخمدان گاهی اوقات توسط افراد مبهم هم شناخته می‌ شود؛ اما پزشکان خیلی راحت می‌ توانند آن را تشخیص دهند. نفخ، درد یا فشار در استخوان مقعد می تواند علامت هشدار دهنده سرطان تخمدان باشد که خانم ها باید به آن توجه کنند.

کاهش وزن غیر منتظره

کاهش وزن بدون تلاشِ خودِ فرد می‌ تواند نشان‌ دهنده یک مشکل باشد که متأسفانه گاهی علامت سرطان است؛ مخصوصاً سرطان خون، سرطان لنفاوی، مشکلات کبد، روده یا لوزالمعده.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bpr83

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رژیم غذایی پزشک اتریشی برای درمان سرطان