تاریخ انتشار: 1402/03/14 09:00
کد خبر: 5067

درد این قسمت از شانه را جدی بگیرید!

برخی افراد دردهای ناگهانی در شانه احساس می کنند اما برایشان اهمیتی ندارد. این دردها خطرناک هستند و حتما باید جدی بگیرید.
درد این قسمت از شانه را جدی بگیرید!

هر گونه دردِ غیر قابل انتظار و ناگهانی در بدن نیازمند پیگیری شما است. متخصصان اعلام کرده‌ اند که احساس ناراحتی و درد ناگهانی در یک نقطه خاص از بدن با دیگر قسمت ها متفاوت است و باید جدی گرفته شود. یعنی اگر شما متوجه درد در این ناحیه شدید، عموماً علت های پیش زمینه ای دارد که ممکن است به مشکلات جدی ای مربوط شود که شاید انتظارش را ندارید.

در حقیقت تشخیص علت درد ناگهانی در یک نقطه خاص، بسیار اهمیت دارد و حتی شاید گاهی اوقات باید با اورژانس هم تماس بگیرید.

هرگز نباید درد در قسمت بالای شانه را نادیده بگیرید

طبق نظر متخصصان درد های ناگهانی در قسمت شانه را نباید نادیده گرفت؛ مخصوصاً اگر علائم دیگری هم در بدن شما ایجاد کرده باشد، علائمی مثل درد شکم یا درد قفسه سینه . معمولاً علت این درد ها این است که در جایی از بدن شما مشکلی وجود دارد که باعث ایجاد این درد شده است.

شرایط مختلفی می‌ توانند باعث ایجاد چنین دردهایی باشد که حتماً باید مورد بررسی قرار بگیرد. به عنوان مثال مشکلات لوزالمعده یا سنگ کلیه ، مشکلات لگن، کیست تخمدان ، مشکلات ریه یا حتی ذات الریه می تواند با این علائم خودش را نشان دهد.

دلیل شانه درد

درد ناگهانی شانه سمت چپ نگران کننده است

درد بدون دلیل و ناگهانی در قسمت چپ شانه می تواند علامت حمله قلبی باشد. اگر به طور ناگهانی و بدون دلیل خاصی متوجه درد در قسمت چپ بدن شدید، بسیار مهم است که با اورژانس تماس بگیرید و شرایط خود را توضیح دهید، زیرا ممکن است نشان دهنده حمله قلبی، مشکلات رگ های خونی یا التهاب در اطراف قلب باشد. اگر مشکوک به حمله قلبی باشید، نباید وقت را تلف کنید که معمولاً در چنین حالتی درد و ناراحتی در قفسه سینه، بازو، قسمت چپ شانه، کمر، گردن، فک و شکم احساس می شود. 

علت شانه درد ممکن است ارتوپتیک باشد

یکی دیگر از علت‌ هایی که شانه شما درد می گیرد، آسیب ارتوپدی است که باعث ایجاد این نوع درد می شود. معمولاً علت آن استفاده و حرکت زیاد در قسمت شانه است. شانه بیشترین میزان حرکت را در بدن دارد و اگر خیلی از آن استفاده کنید، ممکن است که با این درد مواجه شوید. درد شانه همچنین ممکن است به خاطر آرتروز ، شکستگی استخوان، مشکلات مفصلی ، پارگی ماهیچه ها یا پوزیشن غلط بدن اتفاق بیفتد که اگر درد بهبود پیدا نکرد، می‌ توانید به ارتوپد هم مراجعه کنید.

علت شانه درد

چگونه درد خطرناک را از دردهای معمولی بشناسیم؟

اگر متوجه درد ناگهانی در قسمت شانه شدید که هیچ علت خاصی هم نداشت، احتمالا اتفاق جدیدی افتاده است. باید سریعا مشکل را ارزیابی کنید که‌ شاید یک مشکل زمینه‌ ای باعث ایجاد چنین وضعیتی شده باشد. بهترین فرد برای تشخیص جدی بودن یا نبودن درد، پزشک است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vgpz4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علامت گرفتگی عروق؛ کسی که رگش گرفته، این حالو داره