تاریخ انتشار: 1402/03/14 13:00
کد خبر: 5053

نوشیدنی پرطرفداری که برای کبد مثل سمه

کبد عضوی بسیار مهم در بدن است و 24 ساعت شبانه روز درحال پاکسازی سموم از بدن شماست، اگر میخواهید بدنتان همیشه سلامت باشد باید از این عضو بسیار مراقبت کنید.
نوشیدنی پرطرفداری که برای کبد مثل سمه

همان طور که می دانید کبد بدن را سم زدایی می کند و در نتیجه یک عضو ضروری و مهم برای بدن محسوب می شود و باید آن را سالم نگه دارید. تحقیقات جدید نشان می دهد نوشیدنی هایی هستند که به کبد آسیب وارد می کنند و هیچ محدودیت سنی هم برای این نوشیدنی ها در نظر نگرفته اند.

کبد

نوشابه ، سمی مهلک برای کبد

مطالعه ای در سال 1948 انجام شد و تاثیر انتخاب های مختلف در سبک زندگی عمومی مردم را روی سلامت و طول عمرشان بررسی کرد و به نتایج جالبی دست یافت.

آن ها تعدادی شرکت کننده را زیر نظر قرار دادند. سبک زندگی شان از لحاظ رژیم غذایی و سیگار را نیز بررسی کردند. میانگین سن این افراد هم 53 سال بود و 52 درصد آن ها نیز خانم بودند.

نتایج تحقیقات نشان داد؛ شرکت کنندگانی که به دفعات نوشیدنی حاوی شکر مانند نوشابه استفاده می کنند، به بیماری کبد چرب بیشتر دچار می شوند و چربی بیشتری داخل کبد آن ها ذخیره می گردد. البته آن ها اظهار کرده اند که این کبد چرب حاصل مواد غیر الکلی بوده و مشکلات جدی به وجود نمی آورد اما ممکن است باعث بزرگ شدن کبد و حتی درد زیاد شود.

نوشابه

تاثیر نوشیدنی حاوی شکر بر روی کبد

طبق مطالعات موجود، اگر این افراد از مصرف نوشیدنی های حاوی شکر خودداری می کردند، به بیماری کبد چرب دچار نمی شدند. حتی کسانی هم که یک بار در ماه یا حتی کم تر، از این نوشیدنی ها استفاده می کردند، کبدشان چرب تر از کسانی بود که اصلاً استفاده نمی کردند. پس می توان نتیجه گرفت که تاثیر منفی این نوشیدنی ها بسیار بالا است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ap7g2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


با این نسخه ارزون، چهارستون بدنت همیشه سالمه