تاریخ انتشار: 1402/03/14 14:00
کد خبر: 5048

ضعف این قسمت از پا، علائم بیماری قلبی است!

پا قلب دوم انسان به حساب می آید بنابراین مشکلات به خصوصی در پاها نشان دهنده بیماری قلبی است. با آگاهی از این مشکلات از به خطر افتادن قلب جلوگیری کنید.
ضعف این قسمت از پا، علائم بیماری قلبی است!

ممکن است که بیماری‌ های قلبی عروقی به علت های مختلفی در بدن ایجاد شوند که یکی از اصلی ترین عواملِ مرگ و میر در مردان و زنان محسوب می‌ شود؛ به خاطر همین شما باید سعی کنید که خودتان را زیرِ نظر بگیرید و علائم اصلی را بشناسید.

ارتباط ضعف در ماهیچه های پا و مشکل قلبی

اگر متوجه شدید که ساق پای تان ضعف دارد، این می‌ تواند نشان ‌دهنده مشکلات قلبی باشد؛ به خاطر اینکه رگ‌ های خونی خیلی زیاد باریک شده اند یا مسدودیت در مسیر آن ها اتفاق افتاده است. اگر جریان خون در ساق پا به خوبی صورت نگیرد، در نتیجه رگ های خونی قلب هم تحت تاثیر قرار گرفته و ممکن است که به آتروفی ماهیچه دچار شود. در صورتِ بروزِ چنین اتفاقی متوجه می شوید که بافت ماهیچه در قسمت پایین پا دچار مشکل شده است. طبق مطالعاتِ سال 2020 ضعف ناحیه ساق پا می تواند تا حد زیادی با بیماری قلبی مرتبط باشد.

ضعف ماهیچه های پا

بروز مشکلات حرکتی

کمبود فعالیت فیزیکی رایج ترین علت آتروفی ماهیچه در سنین بالا است و همین ممکن است باعث شود که افراد دیگر تحرک زیادی نداشته باشند و این چرخه را برایشان خطرناک‌تر خواهد کرد، زیرا انرژی و اکسیژن رسانی به ناحیه ساق پا کم‌تر است و کم‌تر پیاده‌روی می کنند و کمتر تحرک داشته و در نتیجه به مشکلات مختلفی دچار خواهند شد.

تجربه مشکلات جدی غیر طبیعی

علاوه بر این که وضعیت حرکتی افراد به مشکل برمی‌ خورد، ممکن است که ناتعادلی هایی را در بافت پای خود احساس کنند که باعث ایجاد فشار اکسیداتیو، کاهش نگهداری کلسیم در بدن، افزایش مرگ و میر سلول می شود؛ البته درمان های زیادی برای این مشکل وجود دارد که شما هرچقدر زودتر به پزشک مراجعه کنید و علائم تان را جدی بگیرید، زودتر به نتیجه خواهید رسید.

مشکل راه رفتن

باریک شدن عروق و بیماری قلبی

بیماری قلبی به خاطر باریک شدن رگ ها می تواند عوارض خطرناک دیگری هم داشته باشد. این بیماری ها روی سلول ها و قدرت استقامت آن ها اثرگذار است و ممکنِ باعث آسیب به سلامت قلب شود. ممکن است عامل تجمع پلاک‌ های چربی داخل رگ ها باشد که همین اتفاق باعث لخته شدن خون ، حمله قلبی و سکته نیز خواهد شد و چنین افرادی بیشتر در معرض خطر مرگ؛ به خاطر بیماری های قلبی عروقی می باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45olo2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درد این قسمت از شانه را جدی بگیرید!