تاریخ انتشار: 1402/03/15 10:00
کد خبر: 5012

چه نوع غم و گریه‌ای از علائم افسردگی است؟

همه ی افراد غم و ناراحتی که حس طبیعی در انسان است را در برهه ای از زندگی تجربه کرده اند اما برخی رفتارها خبر از افسردگی به جای غم در افراد را میدهند.
چه نوع غم و گریه‌ای از علائم افسردگی است؟

بدونِ شک همه شما در برهه های خاصی از زندگی احساس ناراحتی داشته اید. ناراحتی می تواند به خاطر یک اتفاق ناخوشایند؛ مثلاً جدایی، اخراج شدن یا حتی از دست دادن کسی باشد که دوستش دارید. وقتی این ناراحتی شدید را احساس می کنید، شاید فکر کنید که افسرده شده‌ اید.

تفاوت بین ناراحتی و افسردگی چیست؟

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم؛ ناراحتی یک احساس طبیعی است که افراد در برهه های خاصی از زندگی آن را تجربه می ‌کنند و معمولاً از طریق یک شرایط شوک کننده تحریک می ‌شود و تا مدت زمان خاصی؛ انرژی پایین است و ناراحت هستید. ناراحتی مانند احساسات دیگر موقتی است و به مرور زمان از بین می رود.

اگر ناراحت باشید احتمالا رفتار هایی مانند گریه و مسخره کردن خودتان و به اشتراک گذاشتن احساساتان با بهترین دوستان تان را خواهید داشت. در واقع ناراحتی را می توان مثل یک سرماخوردگی ساده نگاه کرد، در صورتی که افسردگی را به آنفولانزای جدی تشبیه می کنند. ناراحتی معمولاً به خاطر پاسخ به شرایط اتفاق می افتد؛ در حالی که افسردگی شرایطش کاملاً متفاوت است.

احساس ناراحتی

تعریف و علائم افسردگی

افسردگی به معنای این است که شما به طور مداوم احساس ناراحتی دارید و با ناراحتی معمولی متفاوت خواهد بود. افسردگی یک نوع بیماری ذهنی است که باید جدی گرفته شود و برای درمان آن اقدام گردد.

افسردگی هم مانند هر بیماری دیگری علائمی دارد؛ این گونه افراد معمولا به صورت مداوم احساس ناراحتی دارند و روی یک مسئله گیر می کنند و انگیزه خود را برای انجام کارهای مختلف مثلا بیدار شدن از خواب یا رفتن به سرکار از دست می دهند؛ حتی ممکن است دیگر به محل کار هم نروند.

افراد افسرده به صورت مداوم در خوابشان اختلال ایجاد می‌ شود. اکثراً مضطرب هستند، افکار آشفته‌ ای دارند و تمرکزشان به طور کامل از دست می رود، در صورتی که اگر فقط ناراحت باشند، این از دست دادن تمرکز موقتی است. افراد افسرده همچنین آرام راه می روند، آرام حرف می زنند و احساس پوچی، بی ارزشی و ناامیدی دارند.

این علائم حداقل ممکن است تا دو هفته طول بکشند؛ البته اینها تنها علائم افسردگی نیستند و علائم شدیدتر هم وجود دارد. اگر شما هم فکر می کنید که ناراحتی تان برطرف نمی شود و به افسردگی مشکوک هستید؛ حتما به پزشک مراجعه کنید.

علائم افسردگی

تعریف و علائم ناراحتی

در مورد ناراحت کننده ترین شرایطی که تجربه کرده اید؛ فکر کنید. آیا زمانی که آن شرایطِ بخصوص را به خاطر می آورید، احساس می کنید که نباید هیچ کاری انجام دهید و همه چیز را به تاخیر می اندازید؟

در واقع زمانی که ناراحت هستید، حتی کارهای دیگر هم شما را خوشحال نمی کند و احساس یک سنگینی و پوچی به خاطر یک تجربه تلخ را دارید.‌ ممکن است خوابیدن تان هم برای مدت زمان کوتاهی دچار مشکل شود یا تمرکز خود را در محل کار، مدرسه و دانشگاه از دست بدهید و افکار تکراری در سرتان وجود داشته باشد؛ مخصوصا زمانی که تنها هستید که بعد از مدت کوتاهی رفع خواهد شد و مانند افسردگی ماندگار نیست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l8ke4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چه نوع غم و گریه ای، علامت افسردگیه؟