تاریخ انتشار: 1402/03/15 16:00
کد خبر: 5003

راه حل مفید و راحت بی نظمی نوجوانتان

بی نظمی نوجوان باعث کاهش سطح تمرکز در آن ها خواهد شد که تاثیر زیادی در زندگی آن ها دارد با آگاهی از برخی راه حل ها به نوجوان برای مرتب بودن کمک کنید .
راه حل مفید و راحت بی نظمی نوجوانتان

مرتب بودن و تمیزی؛ یک عامل بسیار مهم برای افزایش سطح تمرکز در افراد است اما معمولاً نوجوانان این مورد را رعایت نمی کنند و خیلی به آن اهمیت نمی دهند، زیرا از اثرات آن باخبر نیستند.

چیدمان ساده انتخاب کنید

برای اینکه نوجوان تان گیج نشود، باید سعی کنید از طراحی و چیدمان ساده کمک بگیرید. یعنی قفسه‌ های مشخص داشته باشید، خیلی جای هر چیزی را جدا نکنید و چیدمان را به گونه ای انجام دهید که تمیز کردنش راحت باشد و هر چیزی جای مشخص و مخصوص به خودش را داشته باشد. خیلی اتاق را با اکسسوری‌ ها شلوغ نکنید تا مرتب کردن اتاق، وقت زیادی نگیرد.

اتاق خواب

فضای نگهداری لوازم را بزرگ در نظر بگیرید

نوجوان شما باید فضای بزرگی را برای نگهداشتن وسایل مختلف مانند کتاب ها، لباس ها و وسایل بازی و غیره داشته باشد تا با کمبود جا مواجه نباشد. زمانی که ببیند همه چیز جایی مشخص دارد، قطعا ترغیب می‌ شود که آن ها را سرجای دقیق خودش بگذارد.

از سبد ها و باکس ها کمک بگیرید

از قرار دادن سبد ها و باکس ها در گوشه‌ های مختلف اتاق دریغ نکنید. به عنوان مثال نوجوان پسر شما می تواند وسایل بازی مثل توپ بسکتبال، بدمینتون و لوازم این چنینی اش را خیلی راحت داخل سبد بیاندازد، بدون این که نیاز به این باشد تا وقت زیادی را صرف جمع و جور کردن کند و در نتیجه اینگونه ترغیب می‌ شود که منظم باشد.

استفاده از سینی ها گزینه مناسبی است

شما می توانید از سینی های تزئینی استفاده کنید و آن را روی میز اتاق خواب قرار دهید. زمانی که کودک و نوجوان تان این سینی ها را داشته باشد، می‌ داند که همه لوازم تزیینی مانند شمع، شمعدانی ها یا هر مورد دیگر باید داخل سینی قرار بگیرد و در نتیجه سر درگم نمی شود و اتاق نیز مرتب نشان داده خواهد شد.

سینی تزئینی

برای هر وسیله جای جداگانه در نظر بگیرید

باید خود نوجوان اتاقش را بگونه ای تزئین کنید که بداند جای هر وسیله ای کجاست. به عنوان مثال می‌ توانید چند میخ به دیوار بزنید تا بتواند دسته بدمینتون را روی آن آویزان کند یا اینکه یک قالیچه کوچک داخل اتاق بیاندازید تا بتواند خیلی راحت در سریع‌ ترین زمان ممکن آن جا را جارو بکشد و به طور کلی جای هر چیزی را برایش مشخص کنید و همه چیز را داخل اتاق قرار دهید تا مجبور نباشد که برای قرار دادن لباس هایش به اتاق دیگر برود.

موضوعِ تمیزی را خیلی پیچیده نکنید

سعی کنید به قضیه به شکل فان نگاه کنید. خیلی مباحث را برای خودتان جدی نکنید و تمیز کردن اتاق را راهی برای سرگرمی بدانید. زمانی که شما نگاهِ این‌چنینی نسبت به مسئله داشته باشید، نوجوان تان هم راحت تر این کار را انجام می‌ دهد.

روز مشخصی را تعیین کنید

می توانید در طول هفته یک روز مشخص را تعیین کنید که وقت بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال می‌ توانید در روز جمعه خودتان مشغول به تمیز کردن خانه باشید و از هر کدام از فرزندتان بخواهید که آن ها نیز اتاق خود را تمیز کنند. قطعاً در چنین حالتی فرزندتان بیشتر ترغیب به انجام این کار می شود. فقط باید سعی کنید که همه اعضای خانواده به این برنامه پایبند باشید.

تمیز کردن اتاق

او را تشویق کنید

زمانی که فرزندتان اتاقش را تمیز می کند، حتما باید او را تشویق کنید و به او بگویید که چقدر کار زیبایی انجام داده است و از زیبایی اتاق تعریف کنید. انجام این کار باعث می‌ شود که او بیشتر ترغیب شود تا اتاقش را مرتب کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48rdm2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لغو دیدار لس آنجلس لیکرز و لس آنجلس کلیپرز برای ادای احترام به کوبی برایانت