تاریخ انتشار: 1402/03/16 09:00
کد خبر: 4964

اگه همه چی داری ولی شاد نیستی؛ مشکل اینجاست

شادی درون حسی است که با موقعیت های خوب زندگی به وجود نمی آید اما با حذف کردن چیز های ساده که مانع خوشحالی میشوند میتوانید به شادی برسید.
اگه همه چی داری ولی شاد نیستی؛ مشکل اینجاست

گاهی وقت ها هست که شغل، خانه و خانواده و دوستان خوبی داریم؛ اما خوشحال نیستیم که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ به هر حال هیچ کس از ناراحتی در امان نیست و شادی واقعی نیاز به درون نگری دارد.

ممکن است تامین باشید اما راضی نه

داشتن همه چیز لزوما شما را راضی نمی کند. علت این است که به سمت هدف تان حرکت نمی کنید. شاید لازم باشد برای فهمیدن اینکه از زندگی چه می خواهید کمی خودنگری کنید. در مورد مسیر شغلی تان تصمیم بگیرید و حتی سرگرمی های بی ارزش را هم کنار بگذارید؛ در کل بهتر است در شیوه زندگی تان تغییر ایجاد کنید.

ناراضی بودن

تمرکز شما بر تحت تاثیر قرار دادن مردم است

بیشتر افراد زمان زیادی را صرف تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران می کنند؛ حتی اگر همه چیز هم داشته باشید این طرز فکر شما را ناراضی نگه می دارد. واقعا در نظر گرفتن علایق دیگران، به جای شادی فقط استرس به شما وارد می کند. بهتر است بیشتر از اینکه به دنبال تأیید دیگران باشید؛ وقت، انرژی و پول تان را برای چیزهای مهم تری که واقعا خوشحال تان می کنند، صرف کنید.

به اندازه شکرگزار نیستید

سعی کنید برای همه چیز هایی که دارید؛ سپاسگزار باشید. از هر چیزی که دارید لذت ببرید و به خودتان یادآوری کنید که چقدر خوش شانس هستید. از ته دل و صمیمانه برای هر چیزی تشکر کنید. هر چند وقت یکبار بابت کار هایی که کرده اید از خودتان هم تشکر کنید؛ این طوری قدر خودتان را هم بیشتر می‌دانید و دلیلی برای شادی دارید.

هدف تعیین نمی کنید و به نقاط عطف بی توجه هستید

فقط به این دلیل که همه چیز دارید؛ معنایش این نیست که نمی توانید برای چیزی تلاش کنید. خودتان را به چالش بکشید و برای امتحان چیز های جدید اشتیاق داشته باشید.

  • اهداف جدید تعیین کنید.
  • غذا هایی را بپزید که در درست کردن آن مهارت ندارید.
  • یک زبان جدید یاد بگیرید
  • و خودتان را به بهترین شکلی که می توانید پرورش دهید.
  • سالگرد ها و تولد ها نقاط عطفی در زندگی شما هستند، آن ها را جشن بگیرید.

هدف در زندگی

شما درگیر روزمرگی شده اید

زندگی ای که در آن همه چیز دارید؛ ممکن است یکنواخت شود. هر از گاهی یک کار جالب و متفاوت انجام بدهید. وظایف را با ترتیبی متفاوت انجام دهید یا مثلا در زمان دیگری از خواب بیدار شوید. برای مغزتان هم خوب است که با موقعیت های مختلف روبرو شود.

برای استراحت وقت نمی گذارید

حتی اگر زندگی خوبی داشته باشید، کار کردن، انجام وظایف خانه، و وقت گذراندن با بچه ها و شریک زندگیتان می تواند شما را خسته کند. برای خودتان وقت بگذارید و مدیتیشن کنید. تحقیقات نشان می دهد که حتی یک پیاده‌روی ساده هم بسیار مفید است. استراحت و آزاد کردن ذهن، شما را برای انجام مجدد کار های سخت آماده‌تر می کند. با خودتان درست رفتار کنید، شما مثل ماشینی هستید که هر از گاهی باید روغن کاری شود.

از احساسات تان کار نمی کشید

احساسات مایه حیات ما هستند، پس سعی کنید آن ها را کنترل کنید. یک زندگی خوب می تواند با کمبود عاطفه آسیب ببیند. از نظر عاطفی در دسترس باشید این شما را به یک نعمت برای عزیزان تان تبدیل می کند. احساس همدلی تان را تقویت کنید و مرتب با افراد نزدیک تان گفتگو کنید. درک دیگران می تواند به شما در درک خودتان هم کمک کند. همیشه سعی کنید شنونده خوب و قابل اعتمادی باشید.

صحبت کردن

از کنار لذت های ساده زندگی راحت رد می شوید

ممکن است زمان زیادی را صرف به دست آوردن ثروت مادی کنید؛ اما خوشحال نشوید. یادتان باشد که شادی یک حالت ذهنی است، نه یک مقصد. سرعت تان را کم و به دنیای اطرافتان توجه کنید. لذت های ساده‌تر زندگی که واقعا کم هم نیستند را کشف کنید. مثلا یک دوش آب گرم، قدم زدن در میان مه و شبنم صبحگاهی می تواند خیلی لذت بخش باشند.

شما به جای زندگی کردن؛ بیش از حد فکر می کنید

حتی با داشتن همه چیز هم از فکر کردن خلاص نمی شوید. شما باید در زمان حال زندگی کنید.

تحقیقات نشان داده است که بیش از حد فکر کردن می تواند افسردگی را در پی داشته باشد. برای جلوگیری از این مشکل، با دیگران در مورد آنچه در سرتان می ‌چرخد، صحبت کنید.

دور و برتان پر از انرژی منفی است

گاهی اوقات همه چیز در زندگی خوب پیش می ‌رود، اما چیز های منفی زیادی هستند که همه چیز را خراب می ‌کنند. منفی بافی را نمی توان ریشه کن کرد، اما باید با آن برخورد کرد. کوتاه نیایید. اگر با افرادی که خلق و خوی شما را خراب می کنند وقت می گذرانید، از زندگی تان حذف شان کنید. در عوض طرز فکرتان را مثبت کنید و برای چیز هایی که دوست دارید؛ وقت بگذارید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pdkl4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رفتار صحیح با فرد دشوار و سخت خانواده