تاریخ انتشار: 1396/08/29 10:29
کد خبر: 173034

شروع مسابقه جهانی هنرهای رزمی سواره ایران

رئیس اداره ورزش و جوانان مهریز گفت: برای نخستین مرتبه مسابقه جهانی هنرهای رزمی سواره ایران از دوم آذر ماه آینده به مدت 2 روز در سایت سوارکاری روستای تاریخی سریزد این شهرستان برگزار می شود.
شروع مسابقه جهانی هنرهای رزمی سواره ایران

محمد حسن زارع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار بدون اشاره به نام کشورهای شرکت کننده افزود: این مسابقه با حضور 12 تیم خارجی که بیشتر از کشورهای اروپایی هستند زیر نظر فدراسیون جهانی و با همکاری فدراسیون ایران و دستگاه های اجرایی استان یزد و شهرستان مهریز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در گذشته کره جنوبی میزبان این مسابقه بود، ادامه داد: امکانات مناسب برای برگزاری مسابقه در روستای سریزد باعث شد تا فدراسیون جهانی با میزبانی در این منطقه موافقت کند.

این مسوول اظهار کرد: این پیکارها در بخش های هدف کاباک ، حمل مانع با نیزه و تیرانداری با کمان برگزار می شود و در پایان نفرهای برتر مشخص و در مراسمی تجلیل می شوند.

زارع گفت: تمام امکانات برای برگزاری این مسابقه به عنوان یک رخداد مهم ورزشی و فرهنگی جهانی با همکاری دستگاه های مختلف فراهم شده است .

مسابقات سوارکاری سنتی رزمی با لباس ویژه و سنتی برگزار می شود و سوارکاران این رشته ورزشی، سوار بر اسب اهداف مورد نظر را با تیر و کمان هدف قرار می دهند.

با تحقیقات صورت گرفته و مستندهای موجود مشخص شده است ایران قدیمی‌ترین تاریخچه را در هنرهای رزمی سواره دارد.

همچنین رئیس کمیته هنرهای رزمی سواره ایران به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا) گفته بود: استان یزد از جمله روستای تاریخی سریزد مهریز امکانات خوبی برای برگزاری مسابقات رزمی سواره جهان ، دارد.

علی قورچیان با اشاره به اینکه برای نخستین مرتبه این مسابقات در ایران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: مجموعه تاریخی و گردشگری روستای سریزد امکانات بسیار خوبی دارد امیدواریم مسابقات حهانی به نحو شایسته و دقیقی در این منطقه برگزار شود.

وی افزود: مسابقات رزمی سواره جهان همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و بازدید سوارکاران از آثار تاریخی یزد و شهرستان مهریز برگزار می شود .

روستای سریزد با هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.

استان یزد دارای 300 باشگاه و افزون بر 6 هزار راس اسب اصیل عرب است .

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jrrjk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 سوارکاران برتر مسابقات هنرهای رزمی سواره ایران در مهریز معرفی شدند