تاریخ انتشار: 1396/11/06 17:17
کد خبر: 162869

فدرر با انصراف حریفش به راحتی فینالیست شد

رکوردداری قهرمانی در گرنداسلم‌های تنیس، با انصراف حریفش از ادامه مسابقه، رکورد بیشترین تعداد حضور در فینال نخستین گرنداسلم فصل را هم شکست.
فدرر با انصراف حریفش به راحتی فینالیست شد

در دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا، امروز (جمعه) راجر فدرر به مصاف هیون چونگ رفت و به دلیل انصراف حریف کره‌ای در ست دوم، راهی فینال شد.

فدرر 36 ساله ست اول را با نتیجه 6 بر یک برده بود و در دومین ست هم با نتیجه 5 بر 2 پیش بود که حریف 21 ساله‌اش به دلیل تاول پای چپش نتوانست به مسابقه ادامه دهد و به این ترتیب ستاره سوئیسی در پایان مسابقه‌ای که تنها 62 دقیقه طول کشید، برای هفتمین بار به فینال رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا راه پیدا کرد و از این حیث رکورددار شد.

فدرر که مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها محسوب می‌شود و تا کنون 5 بار قهرمانی اوپن استرالیا شده است، در فینال با مارین سیلیچ کروات، مرد شماره 6 تنیس جهان روبه‌رو می‌شود و هدفش کسب بیستمین قهرمانی در رقابت‌های گرنداسلم است. او در صورت قهرمانی در این رقابت‌ها با نواک جوکوویچ به عنوان رکورددار قهرمانی در گرنداسلم اول فصل برابر خواهد شد.

فدرر در پایان مسابقه‌اش گفت: فکر می‌کردم که اوضاع در اولین ست عادی است اما نتوانستم تشخبص دهم که چه اتفاقی برای حریفم رخ داده است. در دومین ست احساس کردم که سرعت او کمتر شده است. او به خاطر تاول پایش نمی‌توانست در شرایط عادی بازی کند. می‌دانم که درد تاول زیاد است و گاهی اوقات اوضاع بدتر هم می‌شود. مسلماً من از اینکه به فینال رسیده‌ام خوشحالم اما دوست نداشتم که اینگونه فینالیست شوم. چونگ داشت تورنمنت فوق‌العاده‌ای را پشت سرمی‌گذاشت.

فدرر با این پیروزی تعداد حضورهایش در فینال گرنداسلم‌ها را به 30 رساند. فینال تنیس آزاد استرالیا ساعت 12 روز یکشنبه هفته آینده به وقت تهران برگزار می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xnyyl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فدرر بالاتر از رونالدو