تاریخ انتشار: 1396/11/19 19:50
کد خبر: 160909

سامسونگ مقصر است یا کمیته بین‌المللی المپیک؟!

آنچه که مشخص است هم شرکت سامسونگ و هم IOC به دنبال مقصر جلوه دادن یکدیگر هستند و قرار نیست هیچ کدام اشتباه خود را به گردن بگیرند.

در پی اتفاق اخیر در المپیک زمستانی در کره جنوبی و اقدام شرکت سامسونگ در عدم تحویل گوشی به ورزشکاران ایرانی، کمیته بین المللی المپیک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این موضوع را پیگیری کرده و گوشی‌های موبایل تحویل ورزشکاران ایرانی خواهد شد.

با پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از کمیته ملی المپیک و بر خلاف ادعای برخی از اهالی هنر مبنی بر بی تقصیر بودن شرکت سامسونگ و با توجه به بیانیه کمیته بین المللی المپیک، تا این لحظه عدم تحویل گوشی در مورد ورزشکاران ایرانی از طرف شرکت سامسونگ انجام شده و ioc در این موضوع دخالت نداشته است.

از طرفی چند شرکت دیگر از جمله ال‌جی اعلام کردند پکیج‌های ویژه‌ای برای ورزشکاران ایرانی در نظر گرفتند اما کمیته ملی المپیک در این خصوص پاسخی نداده و منتظر تصمیم نهایی سامسونگ خواهد بود.

شاهرخ شهنازی، دبیر کل کمیته ملی المپیک نیز در این باره گفت: ما خواستار عذرخواهی شرکت سامسونگ و سایر عوامل دخیل در این امر هستیم و از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک یادآور شد: کمیته ملی المپیک طی هماهنگی با وزارت ورزش و وزارت خارجه اقدامات سریع در خصوص اینکه از ورزشکاران ایران عذر خواهی شود، را انجام داده است. در این راستا علاوه بر دولت و کمیته ملی المپیک، کمپین اجتماعی دفاع از عزت ایرانی و ورزشکاران حاضر در المپیک زمستانی پیونگ چانگ شکل گرفت.

این درحالی است که شرکت سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: "شرکت سامسونگ الکترونیکس بیش از چهار هزار گوشی ویژه المپیک پیونگ‌چانگ 2018 (نسخه‌ای خاص از گوشی گلکسی نوت8) را به کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته برگزاری المپیک 2018 تحویل داده است.

هرچند سامسونگ دخالتی در روند بررسی کمیته بین‌المللی المپیک برای تحویل این گوشی‌ها به ورزشکاران ایرانی نداشت اما برای جلوگیری از هرگونه سوءتفاهم به‌صورت فعال اطلاعات لازم را در اختیار این کمیته قرار داده است.

اکنون خوشحالیم که می‌شنویم کمیته بین‌المللی المپیک نهایتاً به این تصمیم رسیده است که گوشی ویژه المپیک پیونگ‌چانگ 2018 را در اختیار ورزشکاران ایرانی قرار دهد."

آنچه که مشخص است هم شرکت سامسونگ و هم IOC به دنبال مقصر جلوه دادن یکدیگر هستند و قرار نیست هیچ کدام تقصیر را به گردن بگیرند و مسئولن کشورمان باید توجه کنند تا این موضوع را تا به نتیجه رسیدن، پیگیری کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gjvpx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رئیس جدید کمیته ملی المپیک بزودی انتخاب می‌شود

میزبان المپیک 2024 رسمی شد
طبق اعلام کمیته بین المللی المپیک؛

دوپینگ ۶ ورزشکار المپیکی تایید شد
با اعلام کمیسیون انضباطی کمیته بین الملی المپیک؛