تاریخ انتشار: 1396/12/01 17:11
کد خبر: 159213

برگزاری بازی‌های آسیایی؛ شاید در کره جنوبی و شمالی

چانگ اونگ اعلام کرد امکان برگزاری بازی‌های آسیایی زمستانی 2021 به میزبانی دو کشور کره جنوبی و شمالی وجود دارد.
 برگزاری بازی‌های آسیایی؛ شاید در کره جنوبی و شمالی

و به نقل از موندو دپورتیوو، چانگ اونگ عضو کمیته المپیک کره شمالی در مصاحبه اخیرش به همکاری دو کشور کره در سال‌های آینده اشاره کرد. او در مصاحبه با خبرگزاری یونهاپ گفت: کره شمالی و جنوبی می‌توانند میزبانی بازی های زمستانی آسیا در سال ۲۰۲۱  را به عهده بگیرند. به خاطر حضور ورزشکاران کمتر در بازی‌های آسیایی نسبت به المپیک این اتفاق امکان‌پذیر است.

چانگ در حالی این اظهارات را در فرودگاه پکن پس از حضور در المپیک زمستانی پیونگ چانگ داشت که چون موی سون استاندار گانگوون به این موضوع اشاره کرده بود. سون سه روز پیش در مورد امکان اعلام نامزدی دو کشور صحبت کرد.

گانگوون تنها منطقه‌ای است که پس از جداسازی دو کشور در سال ۱۹۴۵ به دو بخش تقسیم شد. به همین خاطر چانگ گفت: گانگوون واقع در کره شمالی می‌تواند یکی از محل‌های برگزاری بازی های زمستانی باشد.

المپیک زمستانی پیونگ چانگ که تا ۲۵ فوریه ادامه خواهد داشت یکی از دلایل نزدیکی دو کشور به هم بود. چانگ درباره این بازی‌ها اظهار کرد: میزبانی کره جنوبی تاکنون فوق‌العاده بوده است و این میزبانی هارمونی دو کره را نشان داد.

هر دو کشور در ژانویه توافق کردند که با یک پرچم در مراسم افتتاحیه حاضر شوند. همچنین تیم هاکی زنان به صورت مشترک در این بازی ها حضور پیدا کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ma7jw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ورزش؛ تنها خط اتصال دو کره