تاریخ انتشار: 1397/04/27 22:32
کد خبر: 138180

بازگشت ایران به صدر آسیا

تیم هندبال جوانان کشورمان با برتری برابر عمان میزبان رقابتهای قهرمانی آسیا به عنوان صدرنشین گروه به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.
بازگشت ایران به صدر آسیا

در سومین روز از شانزدهمین دوره رقابتهای هندبال قهرمانی جوانان آسیا در عمان، چهارشنبه شب تیم هندبال جوانان کشورمان برابر میزبان این مسابقات قرار گرفتند. این دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که صعود هر دو به مرحله یک چهارم نهایی مسجل شده بود و تنها برای کسب عنوان صدرنشینی می جنگیدند.

در نیمه اول این مسابقه سنگین ایران ۱۰ بر ۹ مغلوب تیم عمان شد اما در نیمه دوم با جبران اشتباهات خود با نتیجه ۲۶ بر ۱۷ برنده مسابقه شدند و با این نتیجه به عنوان صدرنشین گروه چهارم راهی مرحله دوم و مرحله یک چهارم نهایی شدند.

شاگردان رهبری در حالی به عنوان صدرنشین گروه به جمع هشت تیم برتر آسیا راه یافتند که در پایان مرحله گروهی ۱۲۳ گل به ثمر رساندند و بهترین خط حمله و بیشترین گل زده را در میان تیم های حاضر در این مرحله برای خود ثبت کردند. همین طور تفاضل گل های زده و خورده ایران نیز ۷۰ گل بود.

جوانان ایران در مرحله گروهی در گروه چهارم با تیم های عمان، یمن و هند قرار داشت که پیش از این برابر هند با نتیجه ۴۸ بر ۱۷ و یمن را ۴۹ بر ۱۹ شکست دادند.

گفتنی است در گروه یک کره جنوبی با شکست ژاپن صدر نشین شد. در گروه دوم قطر بر عراق پیروز شد و صدر نشین. بحرین عربستان را مغلوب خود کرد و به عنوان صدرنشین راهی دور دوم شد.

به این ترتیب در مرحله یک چهارم نهایی ایران در گروه دوم با ژاپن، قطر و عربستان هم گروه شد. فردا همه تیم ها استراحت دارند و شاگردان رهبری روز جمعه ۲۹ تیرماهبه مصاف تیم ژاپن خواهند رفت.  

گروه بندی مرحله دوم رقابتهای قهرمانی جوانان آسیا به این ترتیب است :

گروه  A:

عراق، بحرین، کره جنوبی، عمان

گروه  B:

ایران، ژاپن، قطر، عربستان

شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در بخش پسران از ۲۵ تیرماه الی هشتم مرداد ماه در عمان برگزار می شود. این رقابتها جنبه انتخابی دیدارهای قهرمانی جهان سال ۲۰۱۹ را دارد.

تیم های پایه و بزرگسال ایران چند سالی بود که در رقابتهای قهرمانی آسیا نتایج دلچسبی بدست نیاورده بودند و اگر تیم جوانان با ادامه این روند بتواند بر روی سکوی آسیا بایستد نقطه قوتی در هندبال ایران محسوب خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3exrlv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازیکن جنجالی استقلال راهی عمان خواهد شد!