تاریخ انتشار: 1398/04/29 14:35
کد خبر: 93367

مشکل سباستین فتل در فراری چیست؟

پس از گرندپری کانادا در فصل 2019 سباستین فتل عملکرد خوبی نسبت به هم تیمی اش در فراری نداشته است.
مشکل سباستین فتل در فراری چیست؟

پس از گرندپری کانادا، سباستین فتل عملکرد خوبی را نسبت به هم تیمی خود در مراحل تعیین خط و تقریبا مسابقه نداشته است. اوضاع زمانی قابل توجه شده که عدم عملکرد مناسب او در مرحله تعیین خط پیستی به مانند سیلورستون او را در فاصله 0.6 ثانیه ای با چارلز لکلرک قرار داده است.

مایکل اشمیت کارشناس فنی فرمول یک می گوید که فتل به او گفته است:

او نیاز دارد که در قسمت عقب خودرو حس خوبی را داشته باشد، مخصوصا اکسل عقب! من باور دارم که او با توجه به سبک رانندگی اش، نیاز دارد تا حس بهتری در عقب خودرویش داشته باشد تا بتواند رقبای خود را شکست دهد. او با داشتن چنین حسی می تواند با وارد شدن به بهینه ترین شکل ممکن در ایپکس ها زمان بسازد.

اما خودروی فعلی فراری فعلا خلاف این سبک رانندگی فتل می باشد. فراری SF90 در اکسل جلوی خود نیروی رو به پایینی (داونفورسی) را به آن شکل ندارد. مسئله اینجا بود که وقتی به پیستی به مانند سیلورستون می رسیم و فراری در روز جمعه متوجه مشکل بزرگی در مدیریت تایر می شود، باید اقدامی را صورت دهد تا این مسئله را سریعا حل کند.

فراری برای حل این مشکل مجبور بود که داونفورس بیشتری را روی اکسل جلو قرار دهد اما به خاطر اینکه فلسفه بال جلویی که دارند محدودیت هایی را برایشان ایجاد کرده است، مجبور بودند که از روش های مکانیکی استفاده کنند که این مسئله منجر به نرم تر شدن اکسل جلو شد که با این مسئله قسمت عقب خودرو نیز حتی ناپایدار تر می شود. این مسئله کاملا به نفع لکلرک شده که سبک رانندگی او به هر دلیلی که هست، به دلیل عدم وابستگی به پایداری عقب خودرو می تواند عملکرد بهتری را نسبت به فتل داشته باشد.

آیا فراری می تواند با آوردن بروزرسانی هایی این مشکل فتل را برطرف کند:

فراری نیاز دارد که داونفورس بیشتری را برای اکسل جلو بیاورد و این داونفورس باید آیرودینامیکی باشد تا بتوانند برای قسمت عقب خودرو نیز این داونفورس را اعمال کنند ولی تا زمانیکه بخواهند به روش مکانیکی آن را اعمال کنند، فتل مشکل خواهد داشت مگر اینکه فتل با تیمش بخواهد یک خودروی کاملا جدید بسازد که خودروی متعادل تری داشته باشد ولی ممکن است خودرویی شکل گیرد که داونفورس کمتری داشته باشد.

آیا سباستین فتل را سال بعد در فرمول یک خواهیم دید؟ آیا احساس می کند که بعد از امسال او بازنشست خواهد شد؟

او نیاز دارد که بر روی خودش تمرکز کند، او به شرایطی که وجود دارد آگاه است. او باید بجنگد و هرچقدر که می تواند از این خودروی فراری را به نمایش بگذارد. فعلا خودروی فراری خودروی ناپایداری است و داونفورس کافی را در قسمت جلوی خودرو تولید نمی کند، هنوز هم فراری راه حل درستی را برایش پیدا نکرده است (آوردن یک کفی متفاوت یا کاور موتور متفاوت دردی را دوا نمی کند).

خودرو اصلا پایداری و بالانس لازم را ندارد. از سمتی دیگر فتل از این رقابت های فرمول یک خسته شده است و از طرف دیگر او یک جنگجو و مبارز است و شک دارم که او بخواهد به لکلرک اجازه دهد همه چیز را ببرد و شرایط همین شکل باقی بماند. اما چیزی که الان برای من تعجب آور است چگونگی مدیریت شرایط موجود برایش می باشد. این شکست 0.6 ثانیه ای در مقابل لکلرک باید برایش بیش از هرچیز دیگری که تا الان دیده ام آزرده کننده تر باشد

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v7yqj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


روز دوم تست ها هم پای فراری در کار است؛ اینبار دیگر راننده فراری در جایگاه نخست قرار گرفت