تاریخ انتشار: 1398/06/23 20:58
کد خبر: 88106

صعود فیروزجا به مرحله سوم جام جهانی شطرنج

علیرضا فیروزجا باپیروزی مقابل حریف خود مقتدرانه به مرحله سوم جام جهانی ۲۰۱۹ شطرنج صعود کرد.
صعود فیروزجا به مرحله سوم جام جهانی شطرنج

امروز (شنبه) رقابتهای جام جهانی شطرنج پیگیری شد که علیرضا فیروزجا با ریتینگ بین المللی  ۲۷۰۲ مقابل دانیل دوبوف با ریتینگ بین المللی ۲۶۹۹  در بازی اول به تساوی رسید. فیروزجا  برای صعود به مرحله بعد به یک برد نیاز داشت که توانست در بازی دوم از مرحله دوم دانیل دوبوف را شکست دهد و به مرحله سوم این رقابت ها برسد. این پیروزی درحالی بود که فیروزجا با مهره ی سفید به میدان آمده بود.
این برای اولین بار است که یک ایرانی به مرحله سوم مسابقات جام جهانی شطرنج می رسد. دوبوف شطرنج باز جوان روسی، قهرمان حال حاضر مسابقات سریع جهان به حساب می آید.

پرهام مقصودلو (۲۶۶۴)  دیگر نماینده ایران با مهره سیاه برابر لئون آرونیان از ارمنستان (۲۷۵۸) قرار گرفت و به تساوی رضایت داد تا با توجه به شکستش در بازی اول، از جام جهانی کنار برود. آرونیان مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی است و چندی قبل نیز در رقابت های معتبر گرندچس تور سنت لوئیس بالاتر از مگنوس کارلسن، قهرمان شد.

محمدامین طباطبایی (۲۶۴۲) هم با مهره سفید برابر جفری شیونگ از آمریکا (۲۷۰۷) به تساوی رسید تا با دو تساوی ثبت شده برنده این بازی به دیدارهای تکمیلی کشیده شود.

بازی های تکمیلی مرحله دوم فردا یکشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ به وقت ایران  برگزار خواهد شد.

دهمین دوره رقابت های جام جهانی در خانتی مانسیسک روسیه برگزار می شود و مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای این مسابقات یک میلیون و ششصد هزار دلار است.

طبق اعلام فیده دو فینالیست رقابت های جام جهانی، سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی جهان را کسب خواهند کرد. مگنوس کارلسن که قهرمان حال حاضر جهان است و به طور اتوماتیک در رقابت های قهرمانی جهان حضور خواهد داشت. کاروآنای آمریکایی نیز پیش از این سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی جهان را کسب کرده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4b5ple

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


معرفی تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی کشتی فرنگی آبادان