//
کدخبر: ۲۴۶۸۴۳ //

لغو مسابقات روئینگ انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در کره جنوبی

فدراسیون جهانی روئینگ پس از جلسه هیات رئیسه اش تصمیمات خود را اعلام کرد که یکی از آنها لغو رقابت های انتخابی المپیک 2020 در قاره آسیا به میزبانی کره جنوبی به دلیل شیوع ویروس کرونا بود.

لغو مسابقات روئینگ انتخابی المپیک 2020 در کره جنوبی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، شیوع ویروس کرونا در قاره آسیا ورزش را تحت تاثیر خود قرار داده و در جدیدترین اتفاق با تصمیم فدراسیون جهانی روئینگ رقابت های انتخابی المپیک توکیو برای قاره آسیا در کشور کره جنوبی لغو شده و قرار است این مسابقات در سوئیس برگزار شود.

پس از جلسه هیات رئیسه فدراسیون جهانی روئینگ اعلام شد مسابقات انتخابی المپیک قاره آسیا که قرار بود اردیبهشت سال 99 در کره جنوبی برگزار شود به دلیل ویروس کرونا لغو شده است.

فدراسیون جهانی روئینگ اعلام کرده کره جنوبی تا کنون 1600 نفر مبتلا به ویروس کرونا دارد که این موضوع هشدار سازمان بهداشت جهانی را در پی داشته است، همچنین بسیاری از شرکت های هوایی پروازهایشان به این کشور را لغو کرده اند و بسیاری از کشورهای آسیایی نیز اعلام کرده اند نمی توانند به دلیل بیماری راهی کره جنوبی شوند یا امکان سفر به این کشور را ندارند.

برهمین اساس مسئولان فدراسیون جهانی این رقابت‌ها را به طور قطعی لغو و اعلام کردند مسابقات انتخابی قاره آسیا در سوئیس برگزار می شود.

فدراسیون جهانی تغییراتی در برنامه مسابقات انتخابی خود ایجاد کرده و قرار است مسابقات انتخابی المپیک آسیایی و آخرین رقابت های جهانی انتخابی المپیک همزمان (17 تا 19 می – 27 تا 30 اردیبهشت) در سوئیس برگزار شود.

پیش از این قرار بود مسابقات قاره آسیا اوایل اردیبهشت و مسابقات جهانی اوایل خرداد برگزار شود که مسئولان جهانی این رقابت ها را همزمان اعلام کردند.

قرار است مسئولان فدراسیون جهانی در جلسه ای با مسئولان کمیته بین المللی المپیک درباره این موضوع رایزنی کرده و تا 15 مارچ (25 اسفند) تصمیم نهایی خود را اعلام کنند.

پیش از این نیز برخی رقابت های ورزشی بین المللی و انتخابی المپیک 2020 در قاره آسیا لغو و به کشورهای اروپایی منتقل شده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۸۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان