تاریخ انتشار: 1400/08/17 13:02
کد خبر: 30609

صالحی امیری:مسئله ژیمناستیک باید در داخل حل شود

رییس کمیته ملی المپیک گفت: نامه ما برای جودو کاملا عزتمندانه بود و هیچ گونه مصلحت نمی‌دانم که به حواشی جودو ورود کنیم.
صالحی امیری:مسئله ژیمناستیک باید در داخل حل شود

رضا صالحی‌امیری در مورد اختلافات داخلی در مورد جودو تاکید کرد: جودو عضوی از خانواده ورزش قهرمانی است و همه باید کمک کنیم که این رشته از تعلیق خارج شود و خانواده جودو به میادین ملی، آسیایی و جهانی برگردد. باید از مسائل حاشیه‌ای عبور کنیم و نباید به آن بپردازیم. از این منظر من هیچ گونه مصلحت نمی‌دانم که به حواشی جودو ورود کنیم. در دو سال اخیر حداقل در ۳۰ جلسه مستمر شرکت کردیم و تمرکز ما بر این بوده که نحوه دفاع از حقوق جودوی ایران را بررسی کنیم. استراتژی اول ما و وزارت ورزش حمایت حداکثری از فدراسیون جودو برای خروج از این بن‌بست و تعلیق است. ان‌شاءالله این اتفاق شکل خواهد گرفت و  صلاح نمی‌دانم که به حاشیه‌ها ورود کنیم.

صالحی امیری درباره نامه ارسالی کمیته ملی المپیک برای حل مشکل فدراسیون جودو گفت: نامه ما کاملا روشن است، در متن این نامه آمده است که فدراسیون جودو لطمه دیده و این روند باعث خسارت به جودو خواهد بود و نیازمند بازنگری است. نامه کاملا عزتمندانه بود. خواهشم این است که اصلا رسانه‌ها به حواشی جودو نپردازند و باید دفاع جانانه از حقوق جودو داشته باشیم. من حداقل بیش از ۱۰ جلسه با مقامات کمیته بین‌المللی المپیک در دفاع از حقوق جودو و رفع تعلیق آن داشته‌ام. تاریخ برگزاری دادگاه جودو هم سوم آذرماه است که غیرحضوری است. ما این روند را دنبال می‌کنیم و با وکیل پرونده دیروز مذاکره داشتم، خوشبختانه وکیل توانمندی است. روند روبه‌جلو و مثبتی داریم و من باور دارم که حتما جودو از تعلیق خارج خواهد شد.

رییس کمیته ملی المپیک که با رادیو تهران گفتگو می کرد در مورد شرایط فدراسیون ژیمناستیک تصریح کرد: مجموع بحث‌ در خصوص فدراسیون ژیمناستیک، درون خانوادگی است و باید در جلسات داخلی حل و فصل شود . ان‌شاءالله در آینده نزدیک مسائل ژیمناستیک حل خواهد شد و این رشته بار دیگر مسیر خودش را دنبال خواهد کرد. باید اجازه دهیم مسائل این فدراسیون خارج از فضای رسانه و در جامعه ورزش، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ژیمناستیک حل و فصل شود.

صالحی امیری در مورد تشکیل جلسه ستاد هماهنگی بازی های آسیایی بیان کرد: بازی های آسیایی مهمترین رویداد ما بعد از المپیک است. این بازی ها از این جهت برای ما مهم است که یکی از مدعیان آسیایی هستیم و جایگاه پنجم و ششم آسیا را در اختیار داریم. این دوره هم هدف‌گذاری کردیم که نسبت به مسابقات جاکارتا یک پله بالاتر قرار بگیریم. قدرت‌های بزرگ ورزش جهان در آسیا هستند، چین، کره، ژاپن و کشورهای آسیای میانه حضور دارند. ما دیروز رسما نشست کادرسرپرستی هانگژو چین را آغاز کردیم و سیاست‌های کلی را تصویب کردیم و اصل را بر اعزام کیفی کاروان گذاشتیم، کسانی اعزام خواهند شد که امکان حضورشان روی سکو بسیار بالا باشد.

او ادامه داد: همچنین قرار است  توجه ویژه به بانوان داشته باشیم چون آنها ثابت کردند که انگیزه زیادی برای درخشش در ورزش قهرمانی دارند. توجه به تجهیزات و تولیدات داخلی از دیگر نکات مهم است. نکته بعدی هم که مورد اهمیت است توجه به مسائل فرهنگی است و قرار شد یک کمیته فرهنگی شکل بگیرد که فرهنگ و تمدن ایرانی را در چین برای همه ۴۵ کشور حاضر در مسابقات به نمایش گذاشته شود. این مجموع تصمیمات جلسه دیروز بود و در مجموع ما حدود ۴۰ رشته را در هانگژو خواهیم داشت و مهم این است که بتوانیم از بازی های قبلی در جاکارتا یک پله بالاتر باشیم. در جلسات بعدی جزئیات بیشتر را تصویب خواهیم کرد و با تمام فدراسیون‌ها و کادرفنی‌ آنها جلسه خواهیم گذاشت و لیست نفرات اعزامی را مشخص خواهیم کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gk9mz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قرمزهای پایتخت ممنوع المصاحبه هستند؟