تاریخ انتشار: 1395/05/10 18:14
ششمین پیروزی فصل در کارنامه راننده انگلیسی مرسدس
کد خبر: 270805

لوئیز همیلتون؛ فاتح گرندپری آلمان

راننده انگلیسی تیم مرسدس زودتر از رقبایش از خط پایان گرندپری آلمان عبور کرد و ششمین پیروزی‌اش در این فصل را جشن گرفت.
لوئیز همیلتون؛ فاتح گرندپری آلمان

به گزارش فرتاک ورزشی، دوازدهمین گرندپری از شصت‌و‌هفتمین فصل برگزاری رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول یک امروز (یکشنبه) در آلمان برگزار شد که این مسابقه را لوئیز همیلتون، مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها را لوئیز همیلتون، راننده انگلیسی تیم مرسدس فتح کرد.

همیلتون که سه مسابقه قبلی را هم زودتر از رقبایش به پایان رسانده بود، برای کسب ششمین پیروزی‌اش در این فصل، 67 دور مسیر 4.75 کیلومتری پیست هوکنهیم‌رینگ را در مدت زمان یک ساعت و 30 دقیقه و 44 ثانیه و 200 هزارم ثانیه به پایان رساند و 25 امتیاز کسب کرد.

پس از قهرمان سه فصل گذشته رقابت‌‌ها، دانیل ریکیاردو راننده استرالیایی تیم رد بول با 7 ثانیه اختلاف و هم‌تیمی او مارک فرتاسپن با 13.41 ثانیه اختلاف به ترتیب دوم و سوم شدند و نیکو رزبرگ، راننده آلمانی مرسدس در رده چهارم قرار گرفت. سباستین فتل، راننده آلمان فراری و هم‌تیمی فنلاندی او نیکو رایکونن نیز در رده‌های پنجم و ششم قرار گرفتند.

همیلتون با فتح دوازدهمین گرندپری فصل مجموع امتیازاتش را به 217 رساند و فاصله‌اش را با رزبرگ به 19 امتیاز افزایش داد.

در جدول رده‌بندی رانندگان این فصل پس از همیلتون 217 امتیازی و رزبرگ 198 امتیازی، دانیل ریکیاردو با 133 امتیاز، کیمی رایکونن با 122 امتیاز و سباستین فتل با 120 امتیاز در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند.

گرندپری بعدی 28 آگوست (هفتم شهریور) در بلژیک برگزار می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2anodg

آخرین اخبار