تاریخ انتشار: 1396/06/18 08:16
کد خبر: 184195

سوارکاران برتر مسابقات هنرهای رزمی سواره ایران در مهریز معرفی شدند

چهارمین دوره مسابقات هنرهای رزمی سواره ایران عصر روز جمعه در محل سوارکاری مجموعه فرهنگی تاریخی روستای سریزد شهرستان مهریز پایان یافت و افراد برتر آن برای حضور در رقابت های جهانی که آذر ماه 1396در ایران برگزار خواهد شد، مشخص و تجلیل شدند.
 سوارکاران برتر مسابقات هنرهای رزمی سواره ایران در مهریز معرفی شدند

مسابقات قهرمانی هنرهای رزمی سواره ایران به مدت یک روز و با حضور 14 سوارکار از استان های مختلف کشور در محل سوارکاری مجموعه تاریخی ارگ سریزد از توابع بخش مرکزی مهریز برگزار شد.

در پایان این رقابت ها به ترتیب حامد روشنایی از استان البرز به مقام قهرمانی رسید و علی لاهیجی از تهران و پیمان دانشمندی از استان فارس مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

این پیکارها در بخش های چهار هدف کاباک و پرتاب نیزه به مدت یک روز برگزار شد و در پایان سه سوارکار برتر انتخاب و به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی که آذر ماه 1396 در مجموعه سریزد مهریز برگزار می شود ، شرکت می کنند.

در مراسم اهدای جوایز و لوح ، مدیرکل ورزش و جوانان یزد ، رئیس هیات سوارکاری این استان ، فرماندار مهریز و جمعی از علاقه مندان و مردم حضور به ورزش سوار کاری داشتند.

رئیس کمیته هنرهای رزمی سواره کشور دیروز( جمعه) در حاشیه برگزاری این رقابت ها به ایرنا گفته بود: استان یزد از جمله روستای تاریخی سریزد مهریز امکانات خوبی برای برگزاری مسابقات رزمی سواره جهان که آذرماه 1396 برگزار می شود، دارد.

علی قورچیان افزود: این پیکارها با حضور نمایندگان سوارکاری جهان در محل سوارکاری مجموعه تاریخی روستای سریزد مهریز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین مرتبه این مسابقات در ایران و در سریزد برگزار خواهد شد از همکاری تمام بخش ها و آمادگی ها برای میزبانی شایسته این رقابت ها خبر داد .

این مسئول اظهار کرد: مجموعه تاریخی و گردشگری روستای سریزد امکانات بسیار خوبی دارد امیدواریم مسابقات حهانی به نحو شایسته و دقیقی در این منطقه برگزار شود.

قورچیان افزود: مسابقات رزمی سواره جهان پنج روز و همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و بازدید سوارکاران از آثار و ابنیه تاریخی یزد و شهرستان مهریز برگزار می شود .

مسابقات سوارکاری سنتی رزمی با لباس های ویژه و سنتی برگزار می شود و سوارکاران این رشته ورزشی سوار بر اسب اهداف مورد نظر را هدف قرار می دهند.

با تحقیقات صورت گرفته و مستندات موجود مشخص شد که ایران قدیمی‌ترین تاریخچه را در هنرهای رزمی سواره دارد.

استان یزد 300 باشگاه سوارکاری و افزون بر 6 هزار راس اسب اصیل عرب دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zejy6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 گام آخر ایران برای جاودانگی!