تاریخ انتشار: 1397/06/08 00:11
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جواناندر کرمانشاه:
کد خبر: 132413

کاروان ورزشی اعزامی ایران به جاکارتا نمره قبولی گرفت

کاروان ورزشی اعزامی ایران به جاکارتا نمره قبولی گرفت

  دکتر محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان امروز هفتم شهریور سال‌جاری در حاشیه مراسم افتتاح سالن ورزشی سقف بلند ده‌پهن کرمانشاه درجمع خبرنگاران، عملکرد کاروان ورزشی اعزامی ایران به مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا را خوب توصیف کرد و گفت: ایران به لحاظ تعداد ورزشکاران اعزامی به جاکارتا، رتبه یازدهم را در بین کشورهای حاضر در این رقابت‌ها دارد.

photo_۲۰۱۸-۰۸-۲۹_۱۹-۵۶-۰۷

او افزود: با این وجود درحال حاضر جایگاه پنجم کسب مدال را در این رقابت‌ها داریم که نشان از عملکرد خوب ورزشکاران کشورمان دارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: متاسفانه کشور میزبان طی رایزنی‌هایی که با شورای المپیک آسیایی داشت توانست در یک اقدامی که تاکنون در ورزش دنیا اتفاق نی‌فتاده، رشته پنجاک سیلات را که رشته بومی این کشور است، به رشته‌های حاضر در این مسابقات اضافه کند.

داورزنی ادامه داد: این موضوع باعث شد که این کشور بتواند حدود 13 تا 14 مدال طلا را تنها از این رشته در مسابقات به خود اختصاص دهد، لذا مردم ما باید در ارزیابی خود از مدال‌های کسب شده در این رقابت‌ها، کشور میزبان را مستثنی کنند.

او افزود: اگر بخواهیم رشته پنجاک سیلات را از لیست مدال‌ها حذف کنیم، به صورت واقع بینانه ایران در جایگاه چهارم رقابت‌ها قرار می‌گیرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان همچنین از حذف برخی از اوزان رشته‌هایی چون تکواندو، بوکس، ووشو و ... توسط کشور میزبان در رقابت‌ها ذکر کرد و گفت: کشور اندونزی با انجام این اقدام عملاً اجازه نداد که تعداد مدال‌هایی که کشورهای دیگر می‌توانند بگیرند به اندازه دوره‌های قبل باشد.

داورزنی ادامه داد: با توجه به شرایط کلی مسابقات این دوره، می‌توانیم نمره قبولی به کاروان ورزشی اعزامی ایران بدهیم.

photo_۲۰۱۸-۰۸-۲۹_۱۹-۵۹-۱۲

او افزود: خوشبختانه همه رشته‌های المپیکی ما همچون کاراته، وزنه‌برداری، تکواندو و کشتی که امیدوار به آینده آنها هستیم در این مسابقات خوب ظاهر شدند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در ادامه به بازدید صبح امروز چهارشنبه هفت شهریور سال‌جاری خود از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با پیگیرهای مسئولین استانی خوشبختانه تلاش‌های خوبی برای احیاء و بازسازی زیرساخت‌های ورزشی این مناطق انجام شده است.

داورزنی به افتتاح استخر سرپوشیده شهر سرپل‌ذهاب طی روز گذشته اشاره کردو افزود: پیگیریم تا در کوتاه‌ترین زمان، سایر امکانات آسیب دیده ورزشی این مناطق نیز آماده بهره‌برداری شوند.

او افزود: همچنین بدنبال این هستیم که میزبانی برخی از مسابقات بین‌المللی را به استان کرمانشاه و شهرهای زلزله‌زده بدهیم تا با برگزاری این مسابقات بتوانیم شور و نشاط را به این مناطق باز گردانیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mjyw5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ماندگاری خفیف کشتی در المپیک