تاریخ انتشار: 1397/06/19 09:40
صابر رحیمی در مراسم از تجلیل از ورشکاران بازی‌های آسیایی جاکارتا:
کد خبر: 130996

همدلی، همبستگی و اتحاد در ورزش کرمانشاه حرف اول را می‌زند

همدلی، همبستگی و اتحاد در ورزش کرمانشاه حرف اول را می‌زند

مراسم باشکوه جشن قهرمانان و تجلیل از ورزشکاران و مدال‌آوران نام‌آوران حاضر در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸جاکارتا با حضور مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، آیت‌الله محمود محمدی‌عراقی نماینده‌ی مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، سید قاسم جاسمی نماینده‌ی مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، شهاب نادری نماینده‌ی مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی، کیانی رئیس فدراسیون دومیدانی، فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه، صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان و خانواده بزرگ جامعه ورزش یکشنبه شب 18 شهریور در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد و از ورزشکاران اعزامی به این رقابت‌های تجلیل به عمل آمد.

photo_ (5)

صابر رحیمی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه در این مراسم ضمن تقدیر از استاندار کرمانشاه برای حمایت از ورزشکاران گفت: همدلی و همبستگی و اتحاد در ورزش کرمانشاه حرف اول را می‌زند و یکی از اهداف اداره کل ورزش استان کرمانشاه هم ایجاد همدلی، اتحاد، وحدت و همبستگی میان تمام هیأت‌های ورزشی است تا هیأت‌ها هم بایستی از همه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود جهت پیشرفت ورزش کرمانشاه استفاده کنند.

 او افزود: در مراسم بدرقه اعزام  ورزشکاران و قهرمانان کرمانشاهی به بازهای 2018 جاکارتا 200 میلیون و امروز نیز 250 میلیون برای تجلیل و تقدیر از آنان هزینه شده است که اعتقاد من بر این است که کسی در ورزش هزینه کند این هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است.

رحیمی ادامه داد: اتقاد من براین است که850 میلیون تا امروز ما سرمایه‌گذاری کرده‌ایم هرچند مراسم بدرقه ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی به نحو احسن در برج میلاد برگزار کردیم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: ورزشکاران کرمانشاهی دربازهای آسیایی جاکارتا 10مدال کسب کرده‌اند که پنج مدال باارزش طلا، دو نشان نقره و سه مدال برنز حاصل کارکاروان ورزشی و ورزشکاران ما در بازی‌های آسیایی بوده است.

رحیمی ادامه داد: ورزشکاران اعزامی به مسابقات اینچئون کره‌جنوبی در سال 2014 موفق به کسب چهار مدال شدند ولی امروز  10 مدال بدست آوردند و  نصبت به چهار سال قبل این بازی‌ها 150درصد رشد از لحاظ کسب مدال داشته‌ایم و کاروان ورزشی ایران هم در بازی‌های جاکارتا 62مدال‌های را کسب کردند.

او به رشد مدال‌ها دربازهای آسیایی اشاره کرد و افزود: 11/2دهم درصد سهم مدال‌آوران و قهرمانان کرمانشاهی نصبت به اعزام سایر استان‌ها در کشور بوده است و حسین کیانی دونده‌ی خوب و پرتلاش کرمانشاهی بهترین و با ارزش‌ترین مدال کاروان بازی‌های آسیایی ایران را کسب کرده است.

 مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: ندا شهسواری دیگر ورزشکار کرمانشاهی نیز در مراسم اختتامیه پرچمدار کاروان ورزشی ایران بود.

رحیمی ادامه داد: ورزشکاران کرمانشاهی اعزامی به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا پنج‌مدال در بخش آقایان و پنج مدال هم در بخش خانم‌ها در این رقابت‌ها کسب کردند.

او افزود: 14 ورزشکار آقا و شش ورزشکارخانم از استان کرمانشاه به رقابت‌های آسیایی جاکارتا اعزام شدند و همچنین تیم‌های ملی والیبال و بسکتبال ایران هم با حضور مربیان کرمانشاهی خود به ترتیب صاحب مدال طلا و نقره شدند.

رحیمی گفت: علاوه بر اعزام 21 ورزشکار کرمانشاهی به بازهای‌های آسیایی آقایان؛ پیمان اکبری مربی تیم والیبال، شاهین‌تب مربی تیم ملی بسکتبال، مختار صیدی مربی تیم کبدی، علی مظاهری مربی تیم ملی بوکس جمهوری اسلامی ایران از کرمانشاه بودند، که در کاروان ورزشی ایران را همراهی کردند و این عزیزان در لباس مربیگری برای کرمانشاه و ایران افتخار آفریدند و بابک مهاجری هم به عنوان داور کرمانشاهی حاضر در بازهای آسیایی سه مبارزه فینال را قضاوت کرده است.

photo_ (40)

سپس حسین کیهانی دونده طلایی کرمانشاه در رقابت‌های جاکارتا هم با خواندن چند بیت در وصف مادران از زحمات آنان در جهت رشد ورزشکاران تشکر کرد و گفت: تا جوان هستیم ما را دریابید.

photo_ (20)

پگاه زنگنه دیگر ملی‌پوش کاراته کرمانشاهی نیز گفت: هر موفقیتی که کسب می‌شود باعث خوشحالی مردم خواهد شد.

او افزود: ورزش مهم و ارتقای سطح ورزشی واجب است که باید با جذب اسپانسر باعث جلوگیری از خروج ورزشکاران شویم.

این ملی‌پوش کاراته گفت: در ورزش کارته برای رسیدن به المپیک ۹رقابت باید انجام شود و این امر هزینه زیادی دارد و جذب اسپانسر ضرورت دارد.

photo_ (10)

سید قاسم جاسمی نماینده‌ی مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: تشکر می‌کنم از ورزشکاران، مربیان، داوران در ۴۹ هیأت ورزشی و با افتخار دست یکایک آنان را می‌بوسم.

او افزود: به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در چنین بازهایی کار بزرگی است و از استاندار تقاضا دارم شرایطی را فراهم کنند که ورزشکاران ما وضعیت بهتری داشته باشند، حداقل امکانات به ورزشکاران ارائه می‌شود.

نماینده‌ی مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش بانوان هم باید فرهنگ‌سازی کرد؛ اگر بخواهیم روحیه نشاط در استان کرمانشاه حاکم شود نیاز به حمایت دو چندان مسئولین می‌باشد.

جاسمی اظهارداشت: برای رفع مشکل اشتغال این ۲۰ورزشکاری که از جاکارتا برگشتند حتی کسانی که مدال نگرفتند باید اهتمام جدی صورت گیرد.

شهاب نادری نماینده‌ی پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم به وجود ظرفیت‌های بالا میان ورزشکاران کرمانشاه اشاره کرد و از شوراهای اسلامی شهرهای مختلف استان کرمانشاه خواست تا طبق ماده 17 قانون به کمک ورزش بیایند.

او افزود: ورزشکاران امروز با مشکلاتی نظیر اشتغال، نداشتن بیمه عمر، مسکن و ... مواجه هستند که باید قدم‌های اجرایی برای رفع آن‌ها برداشت.

خبرنگار: سمانه امیری

عکاس: ایرج الیاسی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/458wgd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فضا و امکانات برای کار و فعالیت مهیاست
مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه:

 امروزه انسجام و وحدت در ورزش حرف اول را می‌زند
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در بازید از هیأت تکواند: