تاریخ انتشار: 1398/03/30 11:32
کد خبر: 96234

برنامه‌های کمیته بین‌المللی المپیک برای حضور بوکس در المپیک

کمیته بین‌المللی المپیک برنامه‌های کسب سهمیه را در رشته بوکس برای حضور در المپیک توکیو اعلام و تاکید کرد فدراسیون جهانی این رشته تعلیق خواهد بود.
برنامه‌های کمیته بین‌المللی المپیک برای حضور بوکس در المپیک

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد برنامه‌های خود را برای مسابقات مقدماتی بوکس برای حضور در المپیک توکیو بررسی خواهد کرد و با وجود باقی ماندن بوکس در المپیک، فدراسیون جهانی این رشته تعلیق خواهد بود.

همچنین پیش‌بینی شد تعداد زنان در المپیک توکیو به 100 نفر برسد این در حالی است که 36 بوکسور زن در المپیک 2016 ریو حضور داشتند.

IOC ماه گذشته پیشنهاد کرد که بوکس باید در بازی‌های المپیک سال آینده حفظ شود، اما فدراسیون جهانی بوکس باید تا زمانی که مسائل مربوط به امور مالی و حکومت آن حل شود، به حالت تعلیق درآید.

هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفت مسابقات المپیک در 8 وزن مردان و 5 وزن زنان برگزار شود. با وجود اینکه تعداد زنان در المپیک بیشتر شده اما تعداد بوکسورهای مرد نسبت به المپیک ریو به 186 نفر کاهش یافته است. در المپیک توکیو در مجموع زن و مرد 286 بوکسور حضور داشتند.

4 منطقه برای کسب (آفریقا، اروپا، آسیا – اقیانوسیه و آمریکا) وجود دارد که مسابقات ژانویه تا آوریل سال آینده برگزار می‌شود.

کیت مک کانل، مدیر ورزشی شرکت IOC، در یک کنفرانس خبری گفت: برای حضور در مسابقات مقدماتی المپیک در ماه می سال آینده فرصت دیگری به بوکسورها داده خواهد شد.

همه تصمیمات کمیته اجرایی IOC باید هفته آینده در جلسه کمیته بین‌المللی المپیک در لوزان به تصویب برسد. اتحادیه جهانی بوکس در سالهای متوالی بدهی 16 میلیون دلاری دارد که این موضوع آشفتگی‌هایی را در فدراسیون به وجود آورده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jpa5k

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازی های آسیایی| صعود پرویز هادی به فینال کشتی آزاد

لیورپولی ها گرگ ها را در خانه خودشان شکار کردند
تاریخچه فینال جام باشگاه‌های اروپا 1984؛