تاریخ انتشار: 1398/04/01 09:52
کد خبر: 96102

هفته المپیک از فردا در ایران آغاز می شود

هفته المپیک از فردا (یکشنبه) برای آشنایی مردم با ارزش های آن در کشور و با محوریت معرفی آیین المپیزم، موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک آغاز می شود.
هفته المپیک از فردا در ایران آغاز می شود

همزمان با ۲۳ ژوئن- دوم تیرماه جاری با نام «روز المپیک»، این نهاد بین المللی ورزشی در نظر دارد همگام با کمیته‌های ملی المپیک عضو آی. او. سی در سراسر جهان برنامه های متنوع خود را در هفته جاری برپا کند.
به همین منظور فردا (یکشنبه ۲ تیر) و همزمان با آغاز این هفته برنامه ویژه ای برای دانش آموزان دختر و پسر ۱۲ تا ۱۴ سال در زمینه آموزش المپیک، گفت و گو با قهرمانان المپیک و بازدید از موزه و فعالیت ورزشی اختصاص یافت.
همچنین دوشنبه ۳ تیر ماه با عنوان روز محیط زیست، کارگاه آموزشی ورزش و محیط زیست نامگذاری شد که در پارک پردیسان ویژه نوجوانان، توسط کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک برگزار می شود که بازدید از موزه ملی ورزش و آکادمی ملی المپیک ویژه دانشجویان تربیت بدنی از دیگر برنامه این روز است.
چهارم تیرماه هم به نام کودکان جمعیت امام علی (ع) اختصاص دارد که آکادمی ملی المپیک متولی آن است و همچنین مدیران شهرداری هم از موزه ملی ورزش بازدید می‌کنند.
برنامه ای ویژه کودکان در چهارمین روز از هفته المپیک روز چهارشنبه جاری در آکادمی ملی المپیک برگزار می شود و در محل کمیته ملی المپیک نیز برای خبرنگاران برنامه های ویژه ای از جمله آموزش المپیک، کارگاه امنیت در فضای مجازی و بازدید از موزه ملی ورزش برگزار می شود.
در آخرین روز از هفته المپیک (پنج شنبه ۶ تیر) در سالن افراسیابی همایش جودو ویژه نونهالان و نوجوانان فدراسیون جودو برپا می شود.

روز المپیک به مناسبت گرامیداشت تاسیس کمیته بین المللی المپیک «آی او سی» در ۲۳ ژوئن ۱۸۹۴ با هدف اجتماع مردمی در سطح جهان برای تحرک، کسب تجربه و اهمیت به ارزش های المپیک و به عبارتی برتری، دوستی و احترام نامگذاری شد.

هفته المپیک از فردا- یکشنبه به طور همزمان در تهران و سایر استان های کشور آغاز می شود و تا ششم تیر ماه ادامه دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27geog

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جودو و اشتباهی بزرگ به نام نصرت‌خان