تاریخ انتشار: 1398/04/03 08:58
کد خبر: 95958

مربی دو های استقامت و نیمه استقامت تیم ملی: «حسین کیهانی» با اشتباه پزشکی دوپینگی شد

«سجاد مرادی» مربی دوهای استقامت و نیمه استقامت تیم ملی دو ومیدانی ایران گفت: «حسین کیهانی» براثر اشتباه پزشکی دوپینگی شد و متاسفانه باید محرومیت طولانی چهار سال را سپری کند.
مربی دو های استقامت و نیمه استقامت تیم ملی: «حسین کیهانی» با اشتباه پزشکی دوپینگی شد

مرادی پس ازمثبت اعلام شدن آزمایشات دوپینگ کیهانی دونده سه هزارمتر با مانع کشورمان و دارنده مدال قهرمانی بازی های آسیایی با بیان اینکه تمامی ورزشکاران و کسانی که با ورزش از نزدیک در ارتباط هستند می دانند دوپینگ جزیی از ورزش است، به ایرنا افزود: متاسفانه دراین بین کیهانی که نقشی دراستفاده از مواد ممنوعه نداشته و با اشتباه پزشک آزمایشات دوپینگش مثبت اعلام شد و باید تاوان این اشتباه را پس دهد.
وی افزود: البته اینکه می گویم دوپینگ جزیی از ورزش است به این معنی نیست که آن را تایید می کنم بلکه معتقدم علاوه بر بخشی از ورزشکاران که به عمد دوپینگ می کنند بخش دیگری نیزبه دلیل اشتباهات فردی ویا پزشکی با این مساله درگیر می شوند.
وی درباره مثبت اعلام شدن آزمایشات دوپینگ کیهانی، اظهارداشت: اطمینان می دهم کیهانی بر اثر اشتباه پزشکی با این موضوع مواجه و زندگی ورزشی اش تمام شد.
مرادی ادامه داد: با این همه کسی حق ندارد او را سرزنش کند. کیهانی بارها پرچم کشور عزیزمان را در مسابقات مختلف به اهتزار درآورده و برای ایران افتخار آفرینی کرده است. او بارها رکورد ملی را جا به جا و جز بهترین های آسیا بوده و هست.
این مربی که هدایت کیهانی را دربازی های آسیایی ۲۰۱۹ جاکارتا و مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ قطر برعهده داشت درپاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا باید بپذیریم با این اتفاق ورزش کیهانی به آخر خط رسیده است، اظهارداشت: همه چیز به خود کیهانی باز می گردد همانگونه که «جاستین گاتلین» قهرمان دوهای سرعت آمریکا پس از هشت سال محرومیت به دنیای قهرمانی برگشت و «اوسین بولت» راشکست داد او نیز می تواند به دنیای قهرمانی باز گردد.
مرادی ادامه داد: البته هنوز با کیهانی دراین باره گفت وگو نکرده و درنظر ندارم او را که به طور قطع فشارهای زیادی را تحمل می کند ناراحت کنم و طی ماه های آینده که او به آرامش رسید با او صحبت خواهم کرد.
وی با آرزوی موفقیت برای کیهانی اضافه کرد: از امروز به بعد فصل جدید زندگی کیهانی آغاز و او باید با این وضعیت کناربیاید. او همیشه مورد احترام من بوده و ازاینکه با این موضوع درگیر شده است به شدت ناراحت هستم.
مرادی با انتقاد ازکسانی که به دلیل مثبت شدن آزمایش دوپینگ کیهانی بر او خورده می گیرند، عنوان کرد: این ورزشکار ملی برای کشور هر کاری توانست کرد و امروز کسانی درصدر تخریب این ورزشکار هستند.
وی در خاتمه یک بار دیگر از بروز این اتفاق ابراز تاسف کرد و افزود: از اینکه دنیای قهرمانی این دونده محجوب کشورمان اینگونه تمام شد متاسفم اما برای کمک به کیهانی و بازگشت به میادین ورزشی هرکاری از دستم برآید انجام خواهم داد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jpozp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یک رکورد ایران در جام ملت‌ها دست‎نخورده ماند

خط حمله قطر در صدر و ایران در رده دوم زهردارترین‌ها
آمار جام ملت های آسیا در پایان دور گروهی؛