تاریخ انتشار: 1398/04/10 09:09
کد خبر: 95325

مهدی‌زاده: اگر هروی از بزرگان تیم ملی حساب می‌بُرد من در انتخابی شرکت نمی‌کردم

قهرمان کاراته جهان گفت: اگر شهرام هروی از بازیکنان بزرگ تیم ملی حساب می‌برد من به عنوان پرافتخارترین کاراته‌کا ایران در انتخابی شرکت نمی‌کردم.
مهدی‌زاده: اگر هروی از بزرگان تیم ملی حساب می‌بُرد من در انتخابی شرکت نمی‌کردم

امیر مهدی‌زاده، در خصوص مصدومیت خود در انتخابی تیم ملی کاراته اظهار داشت: روز گذشته(یکشنبه) زانوی خود را به دکتر نشان دادم و خدا را شکر موضوع خاصی نیست، اما باید 72 ساعت یخ بگذارم و 10 روز مراعات کنم.

وی در خصوص رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته و انتخاب به عنوان نماینده وزن 67- کیلوگرم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: بعد از تغییر وزن، انتقادات زیادی نسبت به تصمیم من انجام شد و این در حالی بود که با توجه به شرایط جسمانی و مشورت با استاد دباغیان به عنوان کسی که من را تبدیل به امیر مهدی‌زاده کرده است، این تصمیم را گرفتم. از 18 سال پیش که برای اولین بار نزد استاد دباغیان رفتم ایشان با زحمات خود من را از یک پسر 11 ساله تبدیل به پرافتخارترین کاراته‌کا ایران کرد.

دارنده دو مدال طلا و یک برنز کاراته جهان تصریح کرد: نظر استاد دباغیان نیز در شرایط فعلی تغییر وزن من بود و خودم نیز به این نتیجه رسیدم و وزنم را تغییر دادم. نیاز داشتم که خود را در وزن 67- کیلوگرم ثابت کنم و در این وزن جا بیفتم، اما هنوز نیاز به تلاش و کار بیشتر دارم و باید موقعیتی که در 60 کیلوگرم داشتم را در 67- کیلوگرم نیز به وجود بیاورم. این موضوع نیازمند زمان است و به خوبی درک می‌کنم که باید تلاش بیشتری انجام بدهم. 

مهدی‌زاده در خصوص ریسک بالای تغییر وزن خود در آستانه مسابقات المپیک گفت: به توانایی خود اعتقاد و ایمان دارم. من همان امیر مهدی‌زاده هستم، اما در حال حاضر وزنم 10 کیلوگرم تغییر و حریفانم نیز تفاوت کردند. در المپیک وزن 60- کیلوگرم نداریم و وزن 67- کیلوگرم داریم. در این شرایط بهتر بود در فاصله یک سال و نیم تا رقابت‌ها المپیک به وزن جدید بیایم و بدنم با حریفان جدید برخورد و آنها را شناسایی کنم. قطعا اگر این تصمیم را در المپیک گرفته بودم این تغییر وزن برای من گنگ بود، اما در حال حاضر این خلا را برطرف می‌کنم تا در المپیک مشکلی نداشته باشم. تغییر وزنم یک تصمیم عقلانی بود و به حاشیه‌ها کاری ندارم و تمام تلاش خود را برای بهتر شدن انجام می‌دهم و مطئنم به هدفم می‌رسم.

وی با گلایه از رئیس فدراسیون کاراته گفت: طباطبایی قلب بزرگ و مهربانی دارد و تلاش می‌کند حاشیه‌ها را دوستانه مهار کند، اما برخی اوقات هجمه‌‌های ناحق و حتی هتک حرمت و تهمت‌هایی به بچه‌ها، کادرفنی و مخصوصا شهرام هروی زده می‌شود که نیازمند برخورد فدراسیون کاراته است. از فدراسیون کاراته گلایه دارم چرا کمیته انضباطی در این مسائل ورود نمی‌کند. وقتی کسی حرمت‌شکنی و شروع به بی‌اخلاقی می‌کند و تلاش دارد در تیم ملی تنش ایجاد کند، وظیفه فدراسیون کاراته ایجاب می‌کند تا از تیم ملی، کادرفنی و بچه‌ها حفاظت روانی کند.

دارنده مدال طلا و نقره بازی‌های آسیایی خاطر نشان کرد: نباید شرایطی وجود داشته باشد که هر کسی به واسطه فضای مجازی هر مسئله و موضعی را آزادانه مطرح کند. این کار را نیز کسی انجام می‌دهد که به اصلاح قهرمان است، اما در رزومه او فقط یک قهرمانی آسیا وجود دارد. او در بازی‌های آسیایی هیچ مدالی را کسب نکرده است و در مسابقات جهانی در بخش انفرادی و تیمی نیز موفق به کسب مدال نشده است. رزومه بازیکنی مثل ایشان به هیچ وجه در حدی نیست که در خصوص پرافتخارترین تیم کاراته ایران و یکی از پرافتخارترین تیم‌های ورزشی ایران اظهار نظر کند.

مهدی‌زاده تاکید کرد: نه تنها رزومه بازیکنی بلکه کارنامه مربیگری او نیز در حدی نیست که خود را در جایگاه یک کارشناس ببیند و کادرفنی را به بدترین شکل تحقیر و بازیکنان را در مقابل کادرفنی قرار بدهد. طباطبایی نباید به خاطر قلب بزرگ و مهربان خود با این مسائل برخورد نکند. بازیکنان تیم ملی تا امروز نسبت به گفته‌های او سعه صدر به خرج دادند و چیزی را عنوان نکردند.

وی با انتقاد شدید از یکی از منتقدان تیم ملی کاراته عنوان کرد: یکی از مسائلی که این به اصلاح کارشناس مطرح کرده است، حساب بردن سرمربی تیم ملی از بازیکنان است که از لحاظ قانونی به خاطر تهمت و افتروا پیگرد قانونی دارد. مطرح کردن این مسائل فقط ترویج بی‌اخلاقی و حرمت شکنی است و این در حالی است که در تیم ملی بازیکنان 17، 18 ساله حضور دارند که شنونده این بی‌اخلاقی‌ها هستند. ما نباید نسل کاراته و مهمترین اصل ورزش و این رشته که اخلاق است را از بین ببریم. بازیکن 17 ساله ما با شنیدن این تهمت که شهرام هروی از فلان بازیکن می‌ترسد چه فکری می‌کند. شاید بازیکن جوان ما به دلیل نداشتن تجربه  این تهمت‌ها را باور کند و بزرگترین لطمه را به فدراسیون کاراته وارد کند.

قهرمان کاراته آسیا با اعلام اینکه با مطرح کردن اسم این فرد به دنبال بزرگ کردن آنها نیست، گفت: متاسفانه مربی خود این منتقد دیگر او را در باشگاه شخصی‌اش راه نمی‌دهد. شاید دباغیان از این حرف من ناراحت شود، اما واقعیت این است که اگر ایشان در دوران قهرمانی از این فرد حمایت نمی‌کرد شاید او حتی رنگ تیم ملی را نمی‌دید. او در جایگاهی نیست که اسم  امیر مهدی‌زاده را بیاورد. من در حال حاضر با لطف خدا و زحمات و تلاش خودم پرافتخارترین کاراته‌کا ایران هستم و دو طلا و یک برنز جهان، طلا و نقره بازی‌های آسیایی، نقره ورلد گیمز، دو طلای دانشجویان، دو طلای قهرمانی آسیا و هر مدالی در کاراته وجود دارد را کسب کنم.

مهدی‌زاده افزود: کسی که تنها یک طلای آسیا دارد در جایگاهی نیست در خصوص من و شهرام هروی اصلا نظر و صحبت کند. شهرام هروی سه دوره پشت سر هم تیم ایران را قهرمان جهان کرده است و حتی یک آدم کور نیز در این شرایط باید سکوت کند. نتایج هروی با تیم ملی کاراته غیرقابل انکار است و او بهترین نتایج تاریخ را کسب کرده است. در این شرایط قطعا هدف این آدم جز تخریب نیست. در هیچ دوره‌ تیم‌های ملی سابقه نداشته است بازیکنان جوان و عنوان‌دار برای حضور در انتخابی تیم ملی در یک کفه ترازو قرار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابی تیم ملی، من با علی کریمی که یک کاراته‌کا 18 ساله و آینده‌دار است در یک شرایط کاملا برابر انتخابی زدم و قطعا اگر او من را شکست داده بود، در تیم ملی انتخاب می‌شد. در کدام دوره‌ یا حتی دوره همین آقا که دباغیان از او حمایت کرد، انتخابی‌ها اینگونه برگزار می‌شد؟ تمام بچه‌های باتجربه و قدیمی تیم ملی از شرایط انتخابی ناراحت بودند، اما شهرام هروی در جایگاه سرمربی تیم ملی نمی‌توانست به اراجیف او توجه کند یا تیم را کنترل کند؟. اعتقاد دارم باید در این موضوع شخصا طباطبایی ورود کند تا نیاز نباشد بازیکنان جواب بدهند. وقتی در کاراته حرمت که یک اصل است شکسته شود دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

قهرمان کاراته جهان در پاسخ به این سوال که این اظهارات منتقدان بین بازیکنان قدیمی با جوانان ایجاد فاصله نخواهد کرد، گفت: صد در صد جوانان با شنیدن این اظهارات تحریک می‌شوند. وقتی به قول سیاسیون یک فردی لجن پراکنی می‌کند دیگر مشخص نیست یک بازیکن جوان 18 ساله که سال اول حضور خود در تیم ملی را تجربه می‌کند چگونه فکر کند. این اظهارات باعث می‌شود این جوانان ناخودآگاه جبهه بگیرند و حتی خدایی نکرده آینده خود را خراب کنند.

مهدی‌زاده تصریح کرد: من اگر کاراته را در حال حاضر کنار بگذارم برای دو بار قهرمان جهان شدم، اما جوان 18 ساله در ابتدای راه اگر وارد این مسائل شود دیگر راه خود را گم می‌کند و به جایی نمی‌رسد. این بچه‌ها باید در آینده همانطور که ما جایگزین نسل گذشته شدیم، جایگزین ما شوند.باید فدراسیون کاراته محکم برخورد کند تا این مسائل ادامه نداشته باشد. شهرام هروی سه دوره ما را قهرمان جهان کرده است، اما به جای خسته نباشید به او تهمت می‌زنند. هروی اگر از ما حساب می‌برد که من به عنوان پرافتخارترین کاراته ایران در انتخابی تیم ملی با جوانان کومیته نمی‌زدم.  با تصمیم هروی در انتخابی شرکت کردم و یک کلمه  هم حرف نزدم و فقط کومیته خود را زدم.

وی در پایان گفت: خیلی دوست داشتم بعد از انتخابی بگویم این منتقد در حدی نیست که بخواهم در خصوص مسائل کاری خودم توضیح بدهم. اگر دباغیان نبود او حتی رنگ تیم ملی را نمی‌دید. او نه رزومه بازیکنی، نه رزومه مربیگری و نه رزومه بازیکن سازی دارد و در هیچ زمینه‌ای رزومه‌ای ندارد و تنها یک بار قهرمان آسیا شده است. مطمئنم با درایت طباطبایی در این زمینه با قدرت ورود و این قضیه را حل می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36wyry

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



کی‌روش: مهمترین هدف برای تیم ملی تسخیر قلب مردم است