تاریخ انتشار: 1398/08/11 08:59
کد خبر: 82237

دامغانی: تغییر «کولاکوویچ» بزرگ‌ترین اشتباه فدراسیون والیبال خواهد بود

سرمربی تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان گفت: تغییر سرمربی تیم ملی بزرگ‌ترین اشتباه فدراسیون خواهد بود. باید به تیم ملی کمک کنیم تا برای دومین بار راهی المپیک شود.
دامغانی: تغییر «کولاکوویچ» بزرگ‌ترین اشتباه فدراسیون والیبال خواهد بود

محمدرضا دامغانی درباره بازی نخست تیمش در رقابت‌های لیگ برتر والیبال و شکست مقابل تیم سپاهان گفت: با توجه به تورنمت‌های چهارجانبه برگزار شده پیش بینی بازی سخت را داشتیم. نتایج ست‌ها نزدیک بود اما در مواقع حساس بازی، اشتباهات انفرادی بازیکنان تاثیر گذار بود. از بازیکنان با تجربه نیز توقع بیشتری داشتیم که اشتباهات آنها نیز تاثیر گذار بود.

* اشتباهات فاحش داوری در شکست تیم تاثیرگذار بود
سرمربی تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان تاکید کرد: همچنین اشتباهات فاحش و مکرر داور نیز در شکست تیم تاثیر گذار بود. متاسفانه هر سال استفاده از داوران بومی در نتیجه بازی‌ها اثر می گذارد و برای اثبات صحبت‌هایم عکس و فیلم موجود است.

* کسی در فدراسیون پاسخگو نیست
وی ادامه داد: در مجموع با توجه به استرس هفته نخست رقابت‌ها برای هفته نخست مسابقات بازی خوب بود اما بازیکنانم رضایت مرا جلب نکردند. می‌توانستیم پیروز بازی شویم یا حداقل بازی ۵ گیم شود. دلیل اصلی شکست تیم اشتباهات فاحش داوری بود، در حال حاضر نیز کسی در فدراسیون پاسخگو نیست! مطمئن هستم تیم هر چه به جلو حرکت کنیم شرایطش بهتر می‌شود.

* بازی‌ها قابل پیش بینی نیست
دامغانی درباره بازی روز یکشنبه مقابل تیم شهروند اراک گفت: با توجه به اطلاعاتی که از تیم اراک در اختیار داریم می‌دانیم تمرینات زیادی نداشته‌اند اما هیچ حریفی را دست کم نمی گیریم، تمام تیم‌ها خوب هستند. امسال با توجه به حضور لژیونرها در لیگ و تزریق جوانان با استعداد بازی ها قابل پیش بینی نیست. در هفته دوم میزبان هستیم و به پیروزی در این بازی نیاز داریم.

* فدراسیون چاره‌ای نداشت
سرمربی تیم فولاد سیرجان درباره فشردگی مسابقات لیگ گفت: هر چهار سال یک بار به دلیل برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک فدراسیون و سازمان لیگ با این مشکل مواجه هستند و نمی‌توان کسی را در این قضیه گناهگار دانست. قطعا برای تی‌هایی که بضاعت مالی کمی دارند شرایط سختتر است و به مشکل برخواهند خورد. ولی تیم‌هایی که شرایط مالی خوبی دارند و می‌توانند در برخی از بازی‌ها به بازیکنان خود استراحت دهند و با تیم دوم بازی کنند اما تیم هایی که بازیکن جایگزین ندارند آسیب خواهند دید. به هر حال این مشکلات برای همه وجود دارد و فدراسیون نیز چاره ای نداشت باید بازی‌ها را فشرده برگزار کند.

* تغییر سرمربی تیم ملی بزرگ ترین اشتباه فدراسیون خواهد بود
دامغانی در پاسخ به این سوال که شایعاتی مبنی بر تغییر سرمربی تیم ملی وجود دارد، آیا این تصمیم در فاصله سه ماه تا آغاز رقابت‌های انتخابی المپیک درست است یا خیر؟ گفت: بزرگ‌ترین اشتباهی که فدراسیون در این برهه زمانی می توانند مرتکب شود تغییر سرمربی تیم ملی است. اگر در این شرایط حتی ولاسکو و یا رزنده را هم به ایران بیاوریم تا بخواهند تیم را شناسایی کنند زمان خواهد برد و قطعا پس از عدم کسب نتیجه نیز خواهد گفت زمان نداشته اند. تغییر سرمربی در حال حاضر صلاح نیست.

* هدایت تیم در دست کولاکوویچ باقی بماند
وی در پاسخ به این سوال پیمان اکبری به عنوان گزینه جایگزینی مطرح است نظر شما چیست؟ گفت: گذشته نشان داده است مربی ایرانی باید در دراز مدت به تیم اضافه شود. همه از توانایی‌های اکبری آگاه هستیم او بازیکن بزرگی بوده است ولی در این مقطع زمانی شاید خود اکبری نیز هدایت تیم ملی را نپذیرد چرا که با وجود مشکلات موجود چنین تصمیمی عقلایی نیست و اکبری چنین کاری را نخواهد کرد. من اگر جای اکبری بودم با توجه به میزبانی چین نمی پذیرفتم. بهتر است هدایت تیم در دست کولاکوویچ باقی بماند. امیدوارم انتخابات فدراسیون هرچه سریع تر برگزار شود، تعیین رئیس فدراسیون از سرمربی تیم ملی مهم‌تر است.

* بجای زیر ذره بین قرار دادن کولاکوویچ به تیم ملی کمک کنیم
محمدرضا دامغانی در پایان گفت: المپیکی شدن تیم ملی خروجی و فواید بیش تری دارد تا اینکه به دنبال انتقاد از کولاکوویچ و فدراسیون باشیم. با المپیکی شدن والیبال وضعیت مربیان ایران در آسیا بهتر می شود، داوران ایرانی حضور پررنگ‌تری خواهند داشت و کرسی‌های بیشتری به دست خواهیم آورد. به جای زیر ذره بین قرار دادن کولاکوویچ کمک کنیم تا تیم ملی برای دومین بار راهی المپیک شود تا مردم خوشحال شوند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m5rny

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


غفور: برای رسیدن به المپیک از جان مایه می‌گذاریم