تاریخ انتشار: 1395/05/23 11:17
کد خبر: 268087

بانوی سنگ‌نورد ایرانی: مدال المپیک ارزشش را دارد که همه زندگی‌ام را برای آن بگذارم

بانوی سنگ‌نورد کشورمان درباره المپیکی شدن رشته سنگ‌نوردی گفت: مدال المپیک ارزشش را دارد که همه زندگی‌ام را برای دستیابی به آن بگذارم.
بانوی سنگ‌نورد ایرانی: مدال المپیک ارزشش را دارد که همه زندگی‌ام را برای آن بگذارم

فرناز اسماعیل‌زاده ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: خبر المپیکی شدن رشته سنگ‌نوردی خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای برای دوستداران این رشته ورزشی بود. رشته سنگ‌نوردی با فاکتورهای المپیک همخوانی دارد و از جذابیت و هیجان خاصی برخوردار است، به‌خصوص در رشته سرعت. امیدوارم این رشته در المپیک ثابت بماند.

وی ادامه داد: ما در رشته سنگ‌نوردی نیروهای بسیار خوبی داریم که در صورت راهیابی به المپیک توانایی کسب مدال در این رشته را دارند. البته این منوط به آن است که امکانات مناسبی برای این رشته فراهم شود.

دارنده مدال برنز مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا یادآور شد: در تیم‌های نوجوانان و جوانان مربیان بسیار خوبی داریم، اما در رده سنی بزرگسالان مربیان حرفه‌ای نداریم. همین موضوع باعث شده تا ورزشکاران ما برای بالا بردن تجربه و دانش خود در رقابت‌های مختلف جهانی شرکت کنند که این موضوع هم هزینه‌بر است و در بیشتر مواقع با هزینه‌های شخصی در این رقابت‌ها شرکت می‌کنیم.

اسماعیل‌زاده همچنین خاطر نشان کرد: حالا که رشته سنگ‌نوردی به بازی‌های المپیک راه پیدا کرده است، این نیاز وجود دارد که کمپ اختصاصی برای این رشته ایجاد شود تا ورزشکاران سنگ‌نورد در فضایی اختصاصی به تمرین بپردازند.

وی که به‌تازگی از رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا بازگشته است، حالا خود را برای رقابت‌های جهانی ایتالیا آماده می‌کند. اسماعیل‌زاده در این مورد افزود: رقابت‌های جهانی سنگ‌نوردی رو به پایان است و تصمیم دارم پس از پایان این رقابت‌ها از سال 2017 همه تمرکزم را روی بازی‌های المپیک بگذارم. حضور در المپیک آرزوی هر ورزشکاری است، اما من هدفم مدال‌آوری در این بازی‌هاست.

بانوی سنگ‌نورد کشورمان تأکید کرد: با توجه به المپیکی شدن سنگ‌نوردی، سرمایه‌گذاری‌ها روی این رشته بیشتر می‌شود و رقابت با حریفان سخت‌تر، اما وقتی به مدال المپیک فکر می‌کنم با خودم می‌گویم که این مدال ارزشش را دارد که همه زندگی‌ام را برای آن بگذارم. به‌همین دلیل همه سختی‌ها را به جان می‌خرم.

تیم ملی سنگ‌نوردی بانوان کشورمان چندی پیش در رقابت‌های قهرمانی آسیا در رشته سرعت و در بخش تیمی صاحب مدال برنز شد. فرناز اسماعیلی، الناز رکابی و سیما سلطانی اعضای تیم بانوان در این رقابت‌ها بودند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ogmyl

آخرین اخبار