تاریخ انتشار: 1396/09/14 17:03
کد خبر: 170753

اختصاصی/ پیش بازی چلسی و اتلتیکو مادرید؛ انگیزه های متفاوت کونته و سیمیونه/90 دقیقه سخت در استمفورد بریچ

دیدار تیم های چلسی و اتلتیکومادرید در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا امشب برگزار می گردد.
اختصاصی/ پیش بازی چلسی و اتلتیکو مادرید؛ انگیزه های متفاوت کونته و سیمیونه/90 دقیقه سخت در استمفورد بریچ

امشب و از ساعت 23:15 به وقت ایران، دیدار مهم و حساس دو تیم انگلیسی چلسی و  اتلتیکو مادرید ار اسپانیا در استمفورد بریج لندن برگزار می شود. این دیدار آخرین بازی مرحله اول این گروه درچارچوب لیگ قهرمانان اروپا،بشمار می رود تا تکلیف صعود دوتیم این گروه سخت ودشوار، همین امشب مشخص شود.

کونته پس از باخت سنگین در ورزشگاه المپیکوی رم، توانست، تیم ته جدولی قراباغ آذربایجان را گلباران کند تا با ۱۰ امتیاز صدرنشین این گروه شود و رم را در پشت سر خود ببیند، اما اتلتیکوی رده سومی، چشم به معجزه ای در قراباغ دارد تا پس از پیروزی بر بلوزها در لندن، جواز صعود به مرحله حذفی را کسب کند.

اتلتیکو مادرید پس از سال ها بازی در لیگ قهرمانان، این بار سرنوشت صعودش به مرحله یک هشتم نهایی در دستانش نیست و برای راهیابی به مرحله بعدی، کارش به اما واگرهایی کشیده شده که ممکن است شاگردان سیمیونه را با دستان خالی ازلندن روانه مادرید کنند.

در این بازی هر دو مربی به سبک های دفاعی مدرن، معروف هستند، ولی هرکدام سبک خاص خودش را دارد،تفکرات ایتالیایی کونته کاملا با اندیشه های تاکتیکی سیمیونه آرژانتینی متفاوت است. هر دو مربی بزرگ، در ضد حملات ید طولایی دارند و در بازی تحت فشار و پرسینگ، استاد روزگارند؛ ولی بازهم هردو مربی از دومدل مختلف در بازی امشب استفاده می کنند.

مدل 3-4-3و3-5-1-1 کونته بسیار معروف است. از آن طرف سیستم های 4-4-2و 4-4-1-1 سیمیونه نیز درجهان فوتبال شهره خاص وعام است. آنچه تفاوت ها را دراین بازی رقم خواهد زد، ویژگی های فنی بازیکنان، انگیزه های متفاوت، عدم استرس، تمرکز بالا و میل به پیروزی است که این فاکتور ها درتیم سیمیونه به دلیل این که راهی به جز پیروزی در این دیدار ندارند، بیشتر از حریف است، اما بار روانی نیز بر دوش سیمیونه و شاگردانش بیشتر از بلوزهاست.

از سویی دیگر چلسی در زمین خودی بازی می کند و خیالش از جهت صعود راحت است.آنها برای صدرنشینی می جنگند تا در مرحله بعدی به تیمی نسبتا آسان تری برخورد نمایند. کونته در بازی امشب احتمالا از مدل 3-5-1-1 که در چند بازی اخیرش بخوبی جواب داده استفاده کند. کورتووا درون دروازه ، کیهیل،کریستنسن،و آزپلیکوئتا بعنوان سه مدافع مرکزی در بازی بکار گرفته شوند. کانته،باکایوکو و فابرگاس در مرکز زمین به بازی گرفته می شوند. زاپاکوستا(موزس)و آلونسو بعنوان دو وینگر راست وچپ وارد بازی می شوند و آزارد بعنوان بازیکن آزاد که از شعاع حرکتی بسیاری برخوردار است، پشت سر و کنار موراتا که درنوک هدف وارد  بازی می شود، بکار گرفته می شود. این دو مهاجم بلژیکی و اسپانیایی که هرکدام دارای ویژگی ها و خصلت های فنی  متفاوتی هستند،به خوبی هماهنگ شده اند و چشم بسته همدیگر را در زمین پیدا می کنند.

بیشتر حملات کونته ،همانند همتای آرژانتینی اش،از کناره ها وشروع مجددها،طراحی می شوند.ضد حملات وحملات سریع در بازی امشب از برنامه های هر دو مربی خواهد بود.پرس شدید سیمیونه و باز وبسته شدن سریع آنها، واقعا تماشایی و دیدنی است .سرعت در بازی آنها،حرف اول را می زند.سویچینگ هردوتیم نکته ای می باشد که بارها ممکن است آن را در زمین بازی مشاهده کنیم.اما چلسی در بازی امشب ازخدمات داوید لوییز، باتشوایی وکندی،به علت مصدومیت محروم است. درآن سوی زمین خوانفران به علت مصدومیت قادر به همراهی اتلتیکو مادرید نیست.

سیمیونه در بازی امشب از مدل همیشگی خود،4-4-2استفاده میکند و از اوبلاک درون دروازه،گودین،ساویچ،ورسالیکو(پارتی) و فلیپه لوییس درخط دفاعی استفاده خواهد کرد. گابی،کوکه در مرکز زمین بکار گرفته می شوند. نیگوئز و کاراسکو بعنوان دو شاتلر یا هافبک کناری وارد بازی می شوند و نهایتا از گامیرو و گریزمان درخط حمله استفاده می کند. این دو مهاجم درفصل جاری عملکرد قابل قبولی نسبت به دو فصل اخیر از خود،  نشان نداده اند و بیشتر انتقادات متوجه گریزمان است که ازفرم همیشگی خود دور شده است.اما بدون شک آنتوان فرصت طلب، امشب امید اول گلزنی سیمیونه در استمفورد بریج است،جایی که روخی بلانکوس ها شدیدا به پیروزی نیاز دارند.

کار اتلتیکو برای صعود شبیه به یک معجزه می ماند.اما درفوتبال همه چیز ممکن است،زبرا فوتبال با امید زنده بوده و یاس درآن جایی ندارد. آیا سیمیونه پس سال ها که همواره یک پای نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان اروپا بود،زودتر ازهمیشه با چمپیونزلیگ وداع تلخی خواهد داشت؟امشب از این سناریو رونمایی می شود.

در ۶ دیدار گذشته این دوتیم ،هرکدام موفق شده اند که دوبار یکدیگر را شکست دهند. و دو بازی دیگرشان کار به تساوی کشیده شده است و جالب این که هردو تیم نیز ۱۰ بار دروازه همدیگر را گشوده اند و از هرحیث هیچ کدام ازآنها بر دیگری برتری ندارد.

امیدوارم شاهد بازی جذاب، زیبا و سرعتی ازسوی این دوتیم نامدار فوتبال اروپا باشیم.این بازی دوسبک مختلف دفاعی را به نمایش می گذارند وهر کدام ویژگی های خاص خود را در دنیای فوتبال ،به همراه دارد و می تواند بار آموزشی بسیاری درپی داشته باشد

نویسنده:امین یزدانی

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2arp8k

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آنتونیو کونته فردا اخراج خواهد شد؟