تاریخ انتشار: 1396/09/27 17:18
کد خبر: 168772

رکوردشکنی و رئال و رونالدو؛ پیش غذای ال کلاسیکو

رکوردشکنی و رئال و رونالدو؛ پیش غذای ال کلاسیکو

کریستیانو رونالدو که فصل را بد شروع کرده بود، حالا آماده است تا در بازی شنبه مقابل بارسلونا بدرخشد و سانتیاگوبرنابئو را غرق در جشن و شادی کند.

شروع گلزنی

موتور گلزنی CR7 در روز 21نوامبر با زدن دوگل درخانه آپوئل نیکوزیا قبرس در لیگ قهرمانان اروپا، به حالت طبیعی برگشت. کریس از آن بازی به بعد در هربازی که به میدان رفت و تیمش هم گل زد، سهمی در این گلزنی داشته است. بعد از آپوئل، نوبت به مالاگا رسید و کریس گل سوم تیمش را به ثبت رساند. در جام حذفی رونالدو استراحت کرد و در مسابقه با بیلبائو هم دوتیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. رونالدو از آن بازی به بعد در 4دیدار متوالی به ترتیب مقابل بروسیادورتموند، سویا (دو گل)، الجزیره و گرمیو برای رئال مادرید گلزنی کرده است.

جام پنجم

برای رونالدو کسب پنجمین جام سال اهمیت ویژه ای داشته است. او پس از قهرمانی در جام جهانی باشگاهها گفت: «این جامی بود که میخواستیم آن را به دست آوریم و به آن هم رسیدیم. رئال مادرید هرگز در طول یکسال نتوانسته بود به 5جام برسد و این یک موفقیت تاریخی است که ما آن را ثبت کردیم. زیدان از اهمیت این دیدار به ما گفته بود و من فکر میکنم خواسته هایش را خیلی خوب در زمین پیاده کردیم. شایسته این پیروزی بودیم. همیشه حرفهایم را در زمین بازی میزنم. امشب هم با گلی که زدم رئال را به یک جام دیگر رساندم. پس از خطای سختی که روی من شد، کمی احساس درد داشتم و دارم، اما نگران نباشید. به بازی شنبه مقابل بارسلونا خواهم رسید.»

مقایسه رونالدو با گائوچو

ناتو گائوچو، سرمربی گرمیو پیش از بازی گفته بود که در زمان بازی، او بهتر از رونالدو بوده است و CR7 هم به نوعی پاسخ این مربی را داد: «میخواهید چه چیزی بگویم؟ این چیزها نیاز به پاسخ ندارد. خوشحالم، گل زدم. بهترین پاسخ البته خنده است. او اگر اینطور فکر میکند، انتظار دارید که من چه چیز به شما بگویم؟ باید گوش کنید. به من گفتند که سرمربی حریف چنین چیزی گفته و من کنجکاو شدم که رزومه ای از او ببینم. او رزومه خیلی جالبی داشت. برزیلی ها به من گفتند که او یکسال در رم بازی کرده است.» رونالدو پس از گفتن این جمله، خندید و نتوانست جمله اش را ادامه دهد.

بازنشستگی در رئال

رونالدو در بخشی از صحبتهایش پس از قهرمانی در جام جهانی باشگاهها گفت که دوست دارد با پیراهن رئال مادرید بازنشسته شود. او در این خصوص گفت: «دوست دارم در رئال بازنشسته شوم. اما همه چیز دست من نیست و نمیدانم در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. من بازیکن هستم و به درخشش در زمین مسابقه فکر میکنم که به نظرم در این مورد موفق هم بودهام. تصمیم گیرنده رئیس باشگاه خواهد بود.»

رکورد پله

کریستیانو رونالدو با گلی که شنبه شب از روی یک ضربه ایستگاهی وارد دروازه گرمیو کرد، توانست با رکورد پله، برابری کند. رونالدو اکنون در جام جهانی باشگاهها 7گل زده و با رکورد پله که در دوجام بین قاره ای در سالهای1963و1964 به ثبت رسانده، برابر شده است. پله با پیراهن سانتوس 5گل به بنفیکا و دوگل به میلان زده بود. رونالدو اما 7گل خود را به گامبا اوزاکا در سال2008، آمه ریکا در سال2016 (دوگل)، کاشیما آنتلرز در سال2016 (3گل) و الجزیره و گرمیو در سال2017 به ثبت رسانده است. نکته جالب در 7گل رونالدو این است که او 5گل را به 3تیم آسیایی زده است.

الکلاسیکو

شنبه راس ساعت15:30 بهوقت تهران سوت شروع بزرگترین بازی باشگاهی جهان در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئوی شهر مادرید توسط «خوسه ماریا سانچس مارتینس» به صدا درمیآید. رونالدو در دو الکلاسیکوی فصل گذشته یکی مساوی شد و دیگری را بارسا، 3بردو برد، گلی به ثمر نرسانده است. او در ابتدای فصل و در بازی رفت سوپرجام باشگاههای اسپانیا، یکی از 3گل رئال را در برتری این تیم مقابل بارسا به ثبت رسانده بود. آخرین باری که رونالدو در الکلاسیکوی سانتیاگوبرنابئو پایش به گل باز شده، به بازی 25اکتبر2014 بازمیگردد که او از روی نقطه پنالتی نخستین گل تیمش را وارد دروازه بارسلونا کرد و رئال در پایان توانست به پیروزی 3بریک برسد. بدین ترتیب باید گفت که کریس بیش از 3سال میشود که در ورزشگاه خانگی رئال، نتوانسته به بارسلونا گل بزند.

رکورد دیاستفانو

رونالدو در بازی شنبه آینده میتواند با زدن یک گل به بارسلونا، به رکورد 18گل زده آلفردو دیاستفانو در الکلاسیکو برسد. اسطوره فقید، بهترین گلزن رئال در الکلاسیکو محسوب میشود. لیونل مسی، ابرستاره آرژانتینی بارسلونا با زدن 24گل، بهترین گلزن تاریخ لالیگا به حساب میآید. البته رونالدو در الکلاسیکوهای لالیگا با 8گل زده پس از مسی، دیاستفانو، سزار، رائول، خنتو، پوشکاش و سانتیانا قرار دارد.

 

منبع: همشهری


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45xzqd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعتراف تلخ رونالدو در تماس تلفنی مشکوک خود به لیونل مسی

 زیدان: ۵ جلسه محرومیت برای رونالدو زیاد بود
در بازی برگشت هر اتفاقی ممکن است رخ دهد