تاریخ انتشار: 1396/10/06 15:26
رقابت بر سر راهی شدن به نیمه نهایی
کد خبر: 167467

اختصاصی/ میلان - اینتر؛ جدال مجدد افعی ها با شیطان برای حضور در بهشت

امشب در سن سیرو شاهد یک دیدار بزرگ بین دو تیم همشهری میلانی هستیم که می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد.
اختصاصی/ میلان - اینتر؛ جدال مجدد افعی ها با شیطان برای حضور در بهشت

دیدار امشب اینترمیلان و آث میلان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در سن سیرو برگزار می شود که می تواند  جذابیت های خاص خود را داشته باشد.

این دیدار ساعت:23:15. به وقت ایران و در ورزشگاه خاطره انگیز سن سیرو(جوزپه مه آتزا) از سری مسابقات  جام حذفی ایتالیا (کوپا ایتالیا) در مرحله یک چهارم نهایی برگزار خواهد شد، دیداری که به دربی دلامادونینا مشهور بوده و اینبار درکوپا ایتالیا برگزار می گردد.

دریک سوی زمین، شاگردان گتوزو، در قالب تیم میلان و در طرف دیگر، شاگردان اسپالتی در قواره اینتر به دیدار یکدیگر خواهند رفت.دوتیم شهر شمالی میلان ایتالیا، برای رسیدن به بازی نیمه نهایی و فراموش کردن ناکامی های چند بازی اخیر باتمام توان و قوا پا به زمین سن سیرو خواهند گذاشت تا هرکدام با پیروزی برحریف سنتی ودیرینه ی خود، ضمن حضور در مرحله نیمه نهایی کوپا ایتالیا تا حدود زیادی مرهمی بردل هواداران تیفوسی خود باشد.

این دیدار در حالی برگزار می گردد که وضعیت وشرایط کنونی دو تیم درسال جاری سری آ ایتالیا با یکدیگر کاملا متفاوت است، اینتر ۴۰ امتیازی، سوای دو باخت متوالی در دو هفته اخیر مقابل اودنیزه و ساسولو که آنها را ازصدر جدول به رده دوم آن تبعید کرد، از میلان تیم همشهری خودتا اینجای کار بهتر ومطلوب تر عمل نموده است، زیرا میلان نگون بخت با ۲۴ امتیاز در رده یازدهم جدول سری آ دست وپا می زند.

روسونری امسال با تغییر وتحولات زیادی که درشاکله تیم خود، توسط مونتلا در پرافتخارترین تیم ایتالیا در لیگ قهرمانان اروپا و در ابتدای فصل ایجاد کرد، خیلی ها را امیدوار نمود که دوباره شاهد خیزش غول فوتبال ایتالیا در دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه۲۰۰۰ اروپا باشند.  اما میلان مونتلا با شکست های متوالی از تیم های کمرکش جدول، روز بروز از قافله بالانشینان فاصله می گرفت تا نهایتا منجر به اخراج مونتلا شد و مدیران میلان گتوزو هافبک سابق ومتعصب این تیم را برای هدایت روسونری انتخاب کردند.

اما حضور گتوزوی جوان وکم تجربه هم نتوانست میلان را درمسیر پیروزی قرار دهد تا جایی که زمزمه اخراج این مربی در صورت شکست در بازی امشب نیز به گوش می رسد تا میلان بزرگترین چالش خود را پس از اوایل دهه ۱۹۸۰ مجددا تجربه کند. میلان که  با سرمایه گذاری فراوان چینی ها، بازیکنان بسیاری را در بازار نقل وانتقالات تابستانی خریداری کرده بودند، به هیچ وجه نتوانستند انتظارات هوادارانش را برآورده کنند.

اما درآن سوی میدان، اسپالتی با جذب بازیکنان مورد نیاز و با کیفیت، توانست نتایج بسیار خوب وقابل قبولی را کسب کند ،گرچه دو باخت پی درپی برابر اودنیزه و ساسولو،تردیدهایی را درمحافل فوتبال ایتالیا بوجود آورد که نراتزوری همانند چند فصل اخیر، دوباره زیر سایه یووه وناپولی وحتی رم، قرار خواهد گرفت و احتمالا پس از چند سال، فقط برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا باید با سایرتیم های سری آ، بجنگد، زیرا افعی ها برای فتح اسکودتو درحضور تیم های بزرگ وآماده ای مانند:یووه،ناپولی،رم،و لاتزیو،می بایست،راه خود را بدون فراز ونشیب به سوی قهرمانی طی کند و در مسیر صحیح  گام بردارند.

از سویی شکست آنها درمقابل دوتیم میانه جدولی سری آ،و از دست دادن ۶ امتیاز حیاتی، سبب شد که فاصله آنها با ناپولی به عدد ۵ برسد.تا کارشاگردان اسپالتی برای رسیدن به صدر جدول، سخت ودشوار شود. اسپالتی برای جبران این دو شکست ناامیدکننده،باید میلان بحران زده را ببرد.تا بازیکنان اینتر بنوعی ریکاوری روحی و روانیشوند تا پس از تعطیلات کریسمس دوباره درمسیر موفقیت وپیروزی گام بردارند. در آخرین دیدار این دو تیم که نزدیک به دو ماه پیش انجام شد، اینتر توانست با عملکرد فوق العاده ایکاردی کاپیتان آرژانتینی خود، میلان را شکست دهد.

اما درآن سوی زمین،  میلانی ها که تغییر مربی را درچند هفته پیش داشته اند به خوبی به این امر مهم واقفند که دیگر چنین فرصتی مناسبی در پیش نخواهد داشت تا با غلبه بر اینتر رقیب سنتی خود، ناکامی هفته های اخیر را به فراموشی سپرده و به کورس رقابت در سری آ نیز برگردند.

اسپالتی در این بازی با مدل همیشگی4-2-3-1 که درتمامی بازی های فصل جاری ازآن استفاده می کرد، وارد بازی میشود. هندانوویچ(پادلی)/اشکرینبار،رانوکیا،ناگاموتو،کانسلو/وسینی،گالیاردینی/پریشیچ،کاندروا،والرو/ایکاردی/ درترکیب اینتر بازی خواهند کرد. در آن سوی زمین گتورو، میلان را با مدل4-3-3وارد زمین می کند واز دوناروما/آباته،رودیگوئز،بونوچی،رومانیولی/بیلیا،بوناونتورا،کسیه/سوسو،بورینی و کوترونه/در آرایش خود استفاده خواهد کرد.

در تیم اینتر، دی آمبروسیو، میراندا،دو مدافع این تیم به دلیل مصدومیت،این بازی حساس را ازدست دادند.و درآن سوی زمین نیز،میلان آندره آ کونتی مهاجم خوشفکر خود را به همین علت دراختیار ندارد.

 

شش مصاف اخیر دو تیم

 آمار و ارقام مربوط به دوتیم میلان و اینتر را در زیر به اتفاق مرور می کنیم:                                                     این دوتیم در ۶ دیدار اخیرشان هرکدام صاحب دو پیروزی شده اند و در دو دیدار آنها، کار به تساوی کشیده شده است. دراین شش بازی، بازیکنان میلان ۱۰بار موفق به گلزنی شده اند و اینتری ها فقط ۸ بار دروازه میلان را باز کرده اند. آث میلان در ۴ دیدار گذشته خود در برابر اینتر در همه بازی ها، حداقل ۲ گل به ثمر رسانده است.میلان در ۹ بازی از ۱۰دیدار گذشته در رقابت های کوپا ایتالیا،باختی درکارنامه اش دیده نمی شود.درآن سوی،اینتر در ۳دیدار گذشته اش همانند تیم میلان نیز، حداقل ۲ گل به ثمر رسانده است.این بازی را گویدی داور سرشناس ایتالیایی،سوت خواهد زد.

امیدوارم شاهد دیداری جذاب،هیجان انگیز،تماشاگر پسند و زیبایی از هر دو طرف این بازی باشیم،زیرا همواره بازی های حذفی بخاطر این که باید یکی از دو طرف آن راهی مرحله بعدی شود،جذابیت ویژه ای دارند به ویژه که این دیدا را باید یکی از بزرگترین دربی های جهان فوتبال بشمار آورد.

نویسنده: امین یردانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vkqop

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ایکاردی: این پیروزی مهم بود

نوار پیروزی های اینترمیلان قطغ شد
هفته پنجم سری A ایتالیا