تاریخ انتشار: 1396/10/09 13:56
پیش بازی منچستریونایتد و ‌ساوتهمپتون
کد خبر: 167047

اختصاصی/ تقابل جذاب شیاطین سرخ و قدیس ها در اولدترافورد/ مورینیو به دنبال رتبه دوم

دیدار تیم های منچستریونایتد و ساوتهمپتون امشب در ورزشگاه اولدترافورد برگزار می گردد.
اختصاصی/ تقابل جذاب شیاطین سرخ و قدیس ها در اولدترافورد/ مورینیو به دنبال رتبه دوم

امشب شنبه ۹ دی ماه از ساعت ۲۱ به وقت ایران و در چارچوب رقابت های هفته بیست و یکم لیگ برتر جزیره، منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان قدیس های شهر جنوبی ساوتهمپتون خواهند بود.

شیاطین سرخ که بهترین فرصت را برای تثبیت رده دوم جدول را پس از سیتی زن های مهار نشدنی وخارق العاده، با دو تساوی مشابه ۲-۲مقابل لسترسیتی و برنلی، به راحتی از دست دادند، بذر یاس و ناامیدی را دربین هواداران خودپاشیدند.

اما امشب شاگردان مورینیو دراین دیدار مهم، برای جبران مافات وکم کردن فاصله با تیم هایی مانند: چلسی، لیورپول، تاتنهام و آرسنال که برای کسب سهمیه و قرار گرفتن در منطقه تاپ فور جدول، محکوم به پیروزی مقابل قدیس هایی است که وان دایک بهترین مدافع هلندی خود را به لیورپول فروختند تا به گران ترین مدافع لیگ برتر جزیره بدل شود.

شاگردان ژوزه مورینیو هم اکنون با ۴۳ امتیاز رده دوم جدول لیگ برتر جزیره را دراختیار دارند. آنها با بلوزها که تیم سوم جدول هستند، فقط یک امیتاز فاصله دارند و برای این که رده دوم را نیز ازدست ندهند، شدیدا به کسب هرسه امتیاز این بازی،بسان نان شب نیازمندند.

شاگردان مورینیو با کسب دو تساوی متوالی در بازی های اخیر واز دست دادن ۴ امتیاز حیاتی،  بیش ازگذشته دچار استرس ونگرانی ناشی از سقوط به رده سوم جدول رده بندی شده اند. یقینا ژوزه مورینیو یکی ازبهترین تاکتیسین های جهان فوتبال، برنامه ویژه ای را دربازی امشب برای به زانو درآوردن قدیس ها در ورزشگاه اولدترافورد درنظر گرفته است.

مهاجمین ژوزه دراین اواخر دقت لازم را در ضربات آخر نداشته اند و بیشتر گلهای دریافتی را براثر اشتباهات ابتدای در هنگام دفع توپ ها در شروع مجددها دریافت کرده اند که در این اشتباهات ناخواسته، لوکاکو نقش تاثیر گذاری داشته است.

شیاطین سرخ دراین اواخر سرعت لازم را درهنگام انتقال توپ از فاز دفاعی به حمله را ندارند ومصدومیت ومحرومیت ها نیر دراین امر مزید برعلت هستند.

مورینیو در پنجره نقل وانتقالات زمستانی درصدد جذب یک هافبک میانی و یک وینگر راست می باشد و  چند بازیکن را  هم به درب های خروج از باشگاه نزدیک کرده است.

ژوزه بخوبی شرایط و وضعیت تیمش را می داند و برای رسیدن به منطقه تاپ فور، برنامه های خاصی دارد، زیرا او بخوبی می داند که رسیدن به منچستر سیتی، سراب و خیالی بیش نیست. مرد پرتغالی با واقعیت ها سر و کار دارد و با خیال پردازی میانه خوبی ندارد.

مورینیو برای بازی امشب از مدل 4-2-3-1استفاده می کند.او از علاقه مندان جدی این مدل بازی درجهان فوتبالاست. دخیا/یونگ،جونز،لیندولوف(اسمالینگ)،لوک شاو/ماتیچ،پوگبا/لینگارد،مارسیال (راشفورد) میخیتاریان/ابراهیموویچ/ترکیب من یونایتد را دربازی امشب، تشکیل می دهند.

درآن سوی زمین تیم جنوبی ساوتهمپتون که به قدیس ها مشهورند با ۱۹ امتیاز رده چهاردهم جدول رده بندی لیگ برتر جزیره را دراختیار دارند. آنها در بازی پیشین مقابل شاگردان پوچتنیو شکست سنگینی را با ۵ گل متحمل شده بودند.

شاگردان مائوریتزیو پیگرینو در ۷ بازی پیشین خود درلیگ برتر، فقط  یک بازی را با پیروزی پشت سرگذاشته اند و از وضعیت مطلوب و ایده آلی برخوردار نیسنتد و تا حدودی در شرایط بحرانی بسر می برند.

دراین دیدار حساس ومهم، یقینا پیگرینو، قدیس ها را با یک برنامه ریزی ازپیش تعیین شده و یک بازی دفاعی فشرده وچند لایه و بستن کناره ها وفضاهای کلیدی بر روی بازیکنان من یونایتد و انجام یک بازی فیزیکی و استفاده از ضربات ایستگاهی که به کابوسی برای شیاطین سرخ دراین اواخرتبدیل شده و به نوعی سازماندهی شده تر از چند باری پیشین، روانه زمین خواهد کرد.

او بخوبی به فشار وبار روانی سنگینی که بر دوش بازیکنان منچتستر یونایتد قرار دارد آگاه است و سعی می کند که نیمه اول را با تساوی به رختکن برود تا این فشار را بر مورینیو وتصمیمات تاکتیکی اش مضاعف کند تا هم مانع پیروزی منچستریونایتد شود و هم با امتیاز اولدترافورد را ترک کند.

پیگرینو نیز احتمالا همانند همتای خود در منچستر یونایتد ازمدل 4-2-3-1 استفاده خواهد کرد و از فورستر/ هوودت،یوشیدا،تارگت،پید/لمینا،رومیو/بوتال،دیویس،تادیچ/گابیادینی/در آرایش خود استفاده خواهد کرد.

آمار وارقام مربوط به  دو تیم را در زیر می خوانیم:

منچستریونایتد در ۳ دیدار اخیرش برابر ساوتهمپتون در لیگ برتر کلین شیت کرده است. حال آن که شیاطین سرخ قبل ازاین سه بازی، در ۹ بازی پیشین خود مقابل قدیس ها گل دریافت کرده بودند.اما ساوتهمپتون در ۲ بازی از ۳ دیدار اخیرش در اولدترافورد، موفق به شکست دادن شیاطین سرخ شده بودند.

ابراهیموویچ  در ۲ مسابقه درمقابل ساوتهمپتون موفق شده است که ۴ گل بثمر برساند.جسی لینگارد بازیکن جوان وآینده دار منچستر یونایتد که محصول آکادمی باشگاه است، در فصل جاری رقابت های لیگ برتر جزیره تا به اینجای کار با زدن ۶ گل و ۴ پاس گل، عملکردی فوق العاده داشته است، حال آن که او پیش از این در ۵۱ بازی که برای منچستریونایتد انجام داده بود، تنها ۵ گل زده بود و فقط  ۳ پاس گل داده  بود.این بازی را کریگ پاوسون قضاوت خواهد کرد.

امیدوارم این دیدار، همانند سایر بازی های لیگ برتر جزیره که از زیبایی وجذابیت فوق العاده ای برخوردار هستند، طراوت،شادابی و زیبایی دراین باری موج بزند تا کام تشنه فوتبال دوستان از مشاهده آن سیراب شود. این بازی می تواند حاوی نکات آموزشی زیادی بوده و  بارفنی فراوانی به همراه داشته باشد.

نویسنده: امین یردانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z8kqj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حمله ی کلوپ به داور و مورینیو با طعنه های شدید