تاریخ انتشار: 1396/10/17 15:53
کد خبر: 165811

تمام برزیلی‌های تاریخ بارسلونا و رقمی که باشگاه برای آنها هزینه کرده است

کوتینو جدیدترین نام از فهرست بازیکنان برزیلی است که انتقال آنها به نوکمپ هزینه سنگینی روی دست باشگاه بارسلونا گذاشته است.
تمام برزیلی‌های تاریخ بارسلونا و رقمی که باشگاه برای آنها هزینه کرده است

فیلیپه کوتینیو با عقد قرارداد با بارسلونا به شهری برمی‌گردد که به واسطه دوران بازیگری‌اش در اسپانیول آن را به خوبی می‌شناسد. او خودش را برای 5 و سال و نیم آینده به تیمی متعهد کرده که به داشتن هموطنان بزرگ او در طول تاریخ معروف است؛ از روماریو گرفته تا رونالدینیو و رونالدو نازاریو و ریوالدو. بارسلونا به نوعی خانه دوم بازیکنان برزیلی محسوب می‌شود، چون در مجموع 30 بازیکن در طول تاریخ 120 ساله آبی‌واناری‌ها به این باشگاه پیوسته‌اند که کوتینیو جدیدترین آنهاست. به این ترتیب بعد از اسپانیا، برزیل بیشترین تعداد نماینده را در ترکیب بارسلونا در طول تاریخ داشته است.

اولین بازیکن برزیلی که به بارسلونا پیوست لوسیو داسیلوا در سال 1948 بود اگرچه او تنها سه بازی برای این تیم انجام داد. در همین حال در میان برزیلی‌های تاریخ بارسلونا، دنی آلوز بازیکنی است که بیشترین تعداد بازی را برای آبی‌و‌اناری‌ها انجام داده است و در کنار نیمار و رونالدینیو تأثیرگذارترین بازیکنان برزیلی تاریخ بارسا بوده‌اند.

دهه 90 را می‌توان دهه شکوفایی بازیکنان برزیلی بارسلونا دانست چون بازیکنانی مانند سانی اندرسون، روماریو، رونالدو و ریوالدو را خرید و پس از آنها در دهه  گذشته هم ستارگانی مانند رونالدینیو را جذب کرد که سهم بسزایی در قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان سال 2006 داشت.

از فصل 94-1993 که روماریو به بارسلونا پیوست، موج ورود ستاره‌‌های بزرگ و تأثیرگذار به نوکمپ به راه افتاد. بارسلونا برای خرید روماریورویی که تا آن زمان در پی‌اس‌و‌ی آیندهوون بازی می‌کرد، 12 میلیون یورو پرداخت. او اما تنها بازیکنی نبود که بارسلونا از PSV خرید. رونالدو هم فصل 79-96 از آیندهوون با قراردادی 15 میلیون یورویی به بارسلونا پیوست اگرچه ماندگاری او درنوکمپ فقط یک سال دوام داشت.

در لیست برزیلی‌های تاریخ بارسلونا اما بازیکنان گران‌قیمت‌تری هستند، از جمله دنی آلوز 36 میلیون یورویی و نیمار 85 میلیون یورویی هم که پائولینیو - کسی که تابستان امسال با قرادادی 40 میلیون یورویی از گوانگژو اورگراند راهی نوکمپ شد - را هم می‌توان جزوشان دانست. در طول تاریخ اما بازیکنان برزیلی هم بوده‌اند که خرید آنها از سوی بارسلونا عملاً چیز جز ضرر و زیان نداشته است و شاید کمتر کسی نام آنها را حتی به یاد سپرده باشد، بازیکنانی مانند انریکه (10 میلیون یورو) و کایرسون (14 میلیون یورو) که هیچ کدام‌شان فرصت بازی در بارسا را پیدا نکردند و همین‌طور جووانی (20 میلیون یورو) و روچمباک (5 میلیون یورو).

در مجموع بارسلونا برای خرید 30 بازیکن برزیلی که در طول تاریخ به عضویت این باشگاه درآمده‌اند، رقمی معادل 482.5 میلیون یورو هزینه کرده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k8dza

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انتقام عجیب نیمار از بارسلونا