تاریخ انتشار: 1396/10/22 10:49
کد خبر: 165141

کوتینیو: نیامده‌ام تا جای نیمار را پر کنم

فیلیپه کوتینیو سرانجام پای برگه قرارداد 160 میلیون یورویی‌اش با بارسلونا را امضا کرد و رسماً از لیورپول به جمع آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا منتقل شد.
کوتینیو: نیامده‌ام تا جای نیمار را پر کنم

 او پس از روپایی زدن در حضور هواداران کم شمار بارسلونا در نوکمپ و تحویل گرفتن آئودی‌اش از حامی مالی باشگاه، اولین کنفرانس خبری‌اش به‌عنوان بازیکن بارسا را انجام و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

کوتینیو با رویایی توصیف کردن این جابجایی گفت: «همانطور که قبلاً هم گفتم من واقعاً‌ خوشحالم. آمدن به بارسلونا برای من یک رویا است و اینکه من الان اینجا هستم به لطف افراد فراوانی است. اول از همه خدا را شکر می‌کنم و بعد از خانواده‌ام، والدینم، همسرم و دخترم تشکر می‌کنم. آنها در تمام این لحظات در کنار من بودند. تلاش‌های باشگاه بارسلونا، رییس و مدیران این باشگاه برای آوردن من به اینجا هم قابل تقدیر است. می‌دانم که آنها کلی صبر و حوصله به خرج دادند این جابجایی صورت بگیرد. من از لیورپول هم متشکرم، به خاطر 5 سالی که آنجا سپری کردم. مدیران آن باشگاه رویای مرا درک کردند. با اینکه دوست داشتند من بمانم اما اجازه دادند رویایم محقق شود. آنها مثل مرد پای حرف‌شان ایستادند. از هواداران لیورپول هم تشکر می‌کنم و خوشحالم که به خانه جدیدم آمده‌ام.»

کوتینیو در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند جای نیمار را برای بارسلونا پر کند، ادامه داد: «من و نیمار بازیکنان متفاوتی هستیم. او بازیکن بزرگی است اما ویژگی‌های ما متفاوت است و من هم به اینجا آمده‌ام تا جای خودم را در ترکیب بارسلونا داشته باشم.»

ستاره برزیلی درباره قراردادش که گران‌ترین قرارداد تاریخ بارسلوناست هم گفت: «رقم این قرارداد مرا تحت فشار قرار نمی‌دهد. باعث افتخار من است که من گران‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه شده‌ام. همانطور که گفتم، برای من بازی در بارسا یک رویا بود اما پول مساله‌ای میان باشگاه‌هاست. من اهداف خودم را داشتم: آمدن به بارسلونا، بردن بازی‌ها، بردن جام و لذت بردن از بازی‌هایم.»

کوتینیو راجع به پیام نیمار درباره پیوستن او به بارسلونا نیز گفت: «من با نیمار صحبت کرده‌ام. او به من تبریک گفت. درباره شهر بارسلونا، بازیکنان این تیم و رختکن فوق‌العاده آن چیزهای خوبی به من گفت. با پائولینیو هم حرف زدم، همینطور با لوئیس سوارس و آنها هم همین چیزها را به من گفتند.»

بال برزیلی سابق لیورپول در پاسخ به این سوال که چرا بارسلونا را انتخاب کرده است، گفت: «جوابش خیلی آسان است، چون این تیم بارسلونا است، بهترین باشگاه دنیا که بهترین بازیکنان دنیا را هم دارد. تعدادی از بزرگترین الگوهای من در این تیم هستند. آمدن به بارسلونا تصمیمی آسان بود.»

کوتینیو درباره سوارس، هم‌تیمی قدیمی‌اش در بارسلونا و اینیستا که گفته می‌شود قرار است جانشین بلندمدتش در ترکیب بارسلونا باشد هم گفت: «لوئیس بازیکن فوق‌العاده‌ای است. در لیورپول کنارش بازی‌ کرده‌ام و خوشحالم که حالا دوباره این فرصت را دارم. او برای من دوستی صمیمی است و برای پیوستن من به بارسلونا کمک بزرگی کرد. اینیستا هم یک نابغه است و بازی درکنار او برای من یک افتخار و فرصتی برای آموختن چیزهای زیاد از اوست. در مورد پستم، باید بگویم که مهم‌ترین چیز برای من بازی در بارسا است. تصمیم‌گیری درباره اینکه کجا بازی کنم برعهده سرمربی است. من تمام تلاشم را می‌کنم.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qg5r8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کری هری کین برای مسی و رونالدو