تاریخ انتشار: 1396/11/19 19:38
کد خبر: 160914

بررسی تیم های حاضر در گروه A جام جهانی روسیه

در ادامه روند تحلیل تیم های حاضر در جام جهانی فوتبال، گروه نخست یا A را بررسی خواهیم نمود.
بررسی تیم های حاضر در گروه A جام جهانی روسیه

 در این گروه روسیه که یکی از تیم های درجه دو اروپایی محسوب می شود، بعنوان میزبان مسابقات حضور دارد. این تیم قصد دارد از امتیاز میزبانی بنحو احسن استفاده نموده و طعم صعود به مرحله بعدی را حتما بچشد. لذا با توجه به گروهی که نسبتا همگون بوده و تیم های آنچنان بزرگی در آن حضور ندارند، این احتمال به هیچ وجه دور از دسترس نیست. سبک فوتبال این کشور بیش از آنچه تکنیکی و سرعتی باشد، قدرتی و فیزیکی بوده و در واقع بیشتر آسیایی بازی می کنند تا اروپایی.

دیگر تیم این گروه عربستان سعودی است که پس از اینکه نسل طلایی فوتبالش از جمله محمد الدعایه، خالد التیماوی، سامی الجابر، نواف التمیاط، حسین عبدالغنی سلیمانی، شلهوب و....از فوتبال کنار رفتند، قریب به یک دهه نتوانست به جز عرصه باشگاهی آن افتخارات ملی گذشته را در آسیا داشته باشد.

اما تغییر نسل در این اواخر خون تازه ای در کالبد این تیم جاری نموده است. در پی رویکرد جدید مسولین این کشور و باز شدن فضای سیاسی و ورزشی خصوصا حقوق بانوان و.... امید آن می رود که از این به بعد حضور بهتری در عرصه ورزش ملی خصوصا فوتبال داشته باشند. اما آنچه مسلم است، این تیم در جام جهانی و در حضور تیم های روسیه، اروگوئه و حتی مصر تنها یک توریست محسوب می شود و نه بیشتر.

دگر تیم این گروه که بدون شانس نیست تیم پرافتخار شمال افریقا یعنی مصر است. مصر که در کنار تونس و مراکش از تیم های قدرتمند شمال این قاره محسوب می شود، طعم بازی هایش مدیرترانه ای و سبک فوتبالش اروپایی/آسیایی است. مصر اگر همان مصر همیشگی بوده و بتواند مقابل اروگوئه و روسیه عرض اندام کند، خواهد توانست تیمی مدعی جهت صعود نام بگیرد.

آخرین تیم این گروه که از شانس های مسلم صعود می باشد اروگوئه است. تیمی که پس از دو قهرمانی مقتدرانه در ابتدای جام های جهانی، قریب به چند دهه از سایلنت شدنش می گذشت. اما به یک باره در اوایل قرن 21 بازگشتی شکوهمندانه به عرصه رقابت های بین المللی داشت و می خواهد ثابت کند که دلیل تبدیل شدن برزیل و آرژانتین به دو غول فوتبال امریکای جنوبی کپی برداری و تقلبی از روی دست فوتبال این کشور بوده است. سبک بازی تماما تکنیکی همراه با قدرت بدنی بالا از فاکتور های مثبت این تیم است. اما از آنجایی که فوتبال سنتی و عدم انطباق کامل با علم روز فوتبال اروپا و جهان در این تیم بیش از سایر تیم های بزرگ امریکای لاتین حاضر در روسیه مشاهده می شود، ممکن است مقابل میزبان این رقابت ها و حتی مصر به دردسر بیفتد.

لذا بعلت اینکه اکثر تیم های این گروه پس از مدتها در جام جهانی حضور یافته اند، دیدن بازی های آنها خالی از لطف نیست.

نویسنده: محسن بابادی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nbyao

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تحلیل گروه C جام جهانی فوتبال 2018 روسیه
اختصاصی|