تاریخ انتشار: 1396/12/01 10:15
کد خبر: 159267

نبرد سنتی اروپا بین چلسی و بارسا تکرار شد

رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۳:۱۵ امشب (سه شنبه) با برگزاری ۲ دیدار پیگیری می‌شود.
نبرد سنتی اروپا بین چلسی و بارسا تکرار شد

رقابت های مرحله یک هشتم نهایی فصل 18-2017 لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 23:15 امشب(سه شنبه) با برگزاری 2 بازی چلسی انگلیس- بارسلونا اسپانیا و بایرن مونیخ آلمان- بشیکتاش ترکیه پیگیری می شود.

چلسی - بارسلونا

نبرد چلسی و بارسا در سال های اخیر به یکی از جذاب ترین و دراماتیک ترین بازی های مراحل حذفی لیگ قهرمانان تبدیل شده است و در واقع از این بازی باید به عنوان نبرد سنتی فوتبال اروپا یاد کرد.

بارسلونا در مرحله گروهی عملکرد خوبی داشت و بالاتر از تیم های یوونتوس ایتالیا، اسپورتینگ لیسبون پرتغال و المپیاکوس یونان با ثبت آمار 6 بازی،4 برد، 2مساوی، 9 گل زده، یک گل خورده، تفاضل مثبت 8 و 14 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه چهارم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

از طرفی شاگردان آنتونیو کونته هم که در گروه سوم حضور داشتند  با آمار 6 بازی، 3 برد، 2مساوی، یک باخت، 16 گل زده، 8 گل خورده، تفاضل گل مثبت 8 و 11 امتیاز پس از رم ایتالیا به این مرحله رسیدند.

24

درحالیکه آبی و اناری پوشان کاتالانی در پایان هفته بیست و چهارم لالیگا با 62 امتیاز قاطعانه در صدر قرار  گرفته و حتی به فینال جام حذفی اسپانیا هم صعود کرده اند اما چلسی برخلاف سال گذشته در این فصل عملکرد خوبی نداشته است و با کسب 53 امتیاز و اختلاف 19 امتیازی نسبت به منچسترسیتی صدرنشین در جایگاه چهارم لیگ جزیره ایستاده است.

هرچند بازنشستگان لندن با صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انگلیس باید به مصاف لسترسیتی انگلیس بروند اما آن ها از جام اتحادیه فوتبال جزیره هم کنار رفته اند.

لیونل مسی و ادن هازارد با 3 گل زده برترین گلزن بارسلونا و چلسی در لیگ قهرمانان هستند. فوق ستاره آرژانتینی آبی و اناری ها با 20 گل صدرنشین جدول گلزنان لالیگا است اما برترین گلزن چلسی در لیگ جزیره ادن هازارد 11 گله است.

شاگردان ارنستو والورده در هفت بازی اخیر خود در لالیگا و کوپا دل ری پنج برد و 2مساوی به دست آورده اند اما چلسی در هفت بازی اخیرش چهار برد و 3 باخت داشته است.

بارسا و چلسی تاکنون 13 بار به مصاف هم رفته اند که در این بازی ها 5 برد برای بلوگرانا، 4 برد برای لندنی ها و 4 مساوی رقم خورده است.

این بازی حساس از ساعت 23:15 با قضاوت یونیت چاکر، داور سرشناس ترکیه ای در ورزشگاه استمفوردبریج لندن برگزار می شود. دوران باهاسین و طارق اونگون هم چاکر را در امر داوری دیدار چلسی و بارسلونا کمک می کنند. همچنین حسین گوچک و باریس سیمسک هم به عنوان داوران پشت دروازه فعالیت می کنند و مصطفی ایسوی هم به داور چهارم است. تمام این داوران هم وطن یونیت چاکر هستند.

داوید لوئیز برزیلی به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند در این بازی برای چلسی به میدان برود و وضعیت رس بارکلی و تیئمو باکایوکو هم نامشخص است. از طرفی ارنستو والورده هم نمی تواند از نلسون سمدو در این بازی استفاده کند. ضمن اینکه فیلیپ کوتینهو با توجه به اینکه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان برای لیورپول به میدان رفته است تا پایان این رقابت ها نمی تواند برای بارسا بازی کند‌.

ترکیب احتمالی چلسی: تیبو کورتوآ- گری کیهیل- آنتونیو رودیگر-سزار آزپلیکوئتا- ویکتور موسس- انگولو کانته- دنی درینکواتر- ادن هازارد- ویلیان- پدرو- آلوارو موراتا

سرمربی: آنتونیو کونته

ترکیب احتمالی بارسلونا: مارک آندر تراشتگن- سرخی روبرتو- جرارد پیکه- ساموئل اومتیتی- یوردی آلبا- سرخیو بوسکتس- ایوان راکیتیچ- آندرس اینیستا- لیونل مسی- پائولینهو- لوئیس سوارز

سرمربی: ارنستو والورده

 

27

بایرن مونیخ آلمان- بشیکتاش ترکیه

در دومین دیدار امشب تیم قدرتمند بایرن مونیخ در ورزشگاه آلیانز آره نا میزبان بشیکتاش یکی از تیم های شگفتی ساز لیگ قهرمانان فصل 2018 است و همین امر شانس صعود باواریایی ها  به مرحله یک چهارم نهایی را افزایش می دهد‌

بایرن مونیخ در گروه دوم لیگ قهرمانان در کنار پاری سن ژرمن فرانسه، سلتیک اسکاتلند و اندرلخت بلژیک قرار گرفت و در پایان با 6 بازی، 5 برد، یک باخت، 13 گل زده، 6 گل خورده، تفاضل مثبت 7 و 15 امتیاز پس از پاریسی ها به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شد. در سوی مقابل بشیکتاش هم در گروه هفت به مصاف تیم های پورتو پرتغال، لایپزیش آلمان و موناکو فرانسه رفت و در نهایت با 6 بازی، 4 برد، 2 مساوی، 11 گل زده، 5 گل خورده، تفاضل مثبت 6 و 14 امتیاز به عنوان صدرنشین راهی دور یک هشتم نهایی شد تا نخستین بار طعم بازی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا را هم تجربه کند.

اف.سی هالیوود در پایان هفته بیست و سوم بوندس لیگا با کسب 59 امتیاز و اختلاف 19 امتیازی با بروسیادورتموند رده دومی، صدرنشین لیگ آلمان است و شانس بسیار بالایی برای فتح بیست و هشتمین جام قهرمانی لیگ دارد‌. بایرن همچنین  با صعود به مرحله نیمه نهایی جام حذفی برای صعود به فینال باید به مصاف بایرلورکوزن برود اما مشکی و سفیدپوشان استانبول که با وجود کسب 41 امتیاز در پایان هفته بیست و دوم سوپر لیگ ترکیه با فاصله پنج امتیازی نسبت به استانبول باسکیشهیر صدرنشین در جایگاه چهارم قرار گرفته اند، برای کسب شانزدهمین قهرمانی خود در این رقابت ها  در کنار این تیم باید با گالاتاسرای و فنرباغچه رقابت کنند. البته بشیکتاش برای صعود به فینال جام حذفی ترکیه هم فنرباغچه را پیش رو دارد.

رابرت لواندوفسکی با 20 گل زده، برترین گلزن بایرن مونیخ در بوندس لیگا است و در بشیکتاش هم واگنر لاو که در نقل و انتقالات ژانوبه به جمع شاگردان سنول گونش اضافه شده است، با 12 گل برترین گلزن این تیم در سوپر لیگ ترکیه محسوب می شود‌.

در لیگ قهرمانان رابرت لواندوفسکی و کورنتین تولیسو با 3 گل برترین گلزن بایرن مونیخ محسوب می شوند و چنک‌ توسون و اندرسون تالیسکا هم با 4 گل بالاترین رتبه را بین بازیکنان بشیکتاش در جدول گلزنان لیگ قهرمان اروپا در اختیار دارند.

شاگردان یوپ هاینکس هر پنج بازی اخیرشان را با پیروزی پشت سر گذاشته اند اما عقب های سیاه استانبول در پنج بازی اخیرشان،  3برد و 2 تساوی کسب کرده اند. بایرن مونیخ و بشیکتاش تنها 2 بار روبه روی هم قرار گرفته اند که در این بازی ها، بایرن به پیروزی رسیده است.

این بازی جذاب از ساعت 23:15 امشب(سه شنبه) با قضاوت اوویدیو هاتگان و کمک های اوکتاویان سووره و سباستین گئورگ رومانیایی به مصاف هم می روند. استفان کوواچس و سباستین کوتلسکو داوران پشت خط دروازه هستند و رادو گینگولئاک هم به عنوان داور چهارم در  دیدار بایرن مونیخ و بشیکتاش به عنوان داور چهارم فعالیت می کند.

مانوئل نویر به دلیل آسیب دیدگی تنها بازیکن غایب بایرن مقابل بشیکتاش است اما تیم ترکیه ای بدون بازیکن محروم و مصدوم به زمین برگزاری بازی با بایرن پا می گذارد.

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ: اسون اولریش، متس هوملز، جروم بوآتنگ، دیوید آلابا، نیکلاس سوله، فرانک ریبری، آرین روبن، خامس رودریگوئز، آرتورو ویدال، رابرت لواندوفسکی و توماس مولر

سرمربی: یوپ هاینکس

ترکیب احتمالی بشیکتاش

فابری، آدریانو، پپه، دوسکو تاسیچ، آتیبا هاتچینسون، رایان بابل،تولگای ارسلان، چنک توسون، واگنر لاو، کانر ارکین، اندرسون تالیسکا

سرمربی: سنول گونش

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vnkkz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دلایل منتفی شدن انتقال ستاره چلسی به بارسا