تاریخ انتشار: 1396/12/03 23:29
کد خبر: 158878

اطلاعات منتشر نشده از قرارداد طارمی با الغرافه

حق انتقال طارمی به هر باشگاه دیگری ٢ میلیون دلار است و باید دید بعد از جام جهانی کدام تیم می‌تواند این مبلغ را به حساب الغرافه واریز کند و رضایتنامه قطعی او را از این باشگاه بگیرد؟
اطلاعات منتشر نشده از قرارداد طارمی با الغرافه

درباره پرسپولیس، طارمی و الغرافه همچنان بحث‌های فراوانی وجود دارد. یک روز از پرداخت نشدن مبلغ رضایتنامه اخباری منتشر می‌شود و روز دیگر گزارش‌هایی پیرامون مهدی طارمی و آینده‌اش در این تیم.

اخباری که بیشتر به شایعه نزدیک است تا واقعیت. بخصوص بحثی که در مورد بدقولی باشگاه الغرافه شنیده می‌شود و البته باشگاه پرسپولیس هم توضیحی درباره دریافت مبلغ رضایتنامه نمی‌دهد.

جدا از مساله رضایتنامه، اخباری درباره مبلغ فسخ قرارداد طارمی با الغرافه، پیشنهاد تمدید به او و البته پاداش حضور این مهاجم در جام جهانی منتشر شده که از واقعیت به دور است.

در این گزارش ابهام‌ها را یک به یک برطرف می‌کنیم. ابهام‌هایی که هم مهدی طارمی را تحت تاثیر قرار داده و هم باشگاه الغرافه.

١) پرسپولیس تمام مبلغ رضایتنامه مهدی طارمی را (۸ فوریه ) ۱۴ روز قبل از طریق صرافی که در مالزی معرفی کرده بود دریافت کرده. آن هم در ۲ پرداخت ۲۵۰ هزار دلاری و در یک روز. اینکه دلیل ۲ پرداخت مجزا در یک روز و البته از طریق یک بانک در مالزی چیست را باشگاه پرسپولیس می‌تواند پاسخ بدهد.

٢) باشگاه الغرافه هیچ پیشنهاد تمدید قراردادی به مهدی طارمی نداده. مشکلاتی که هنگام امضای قرارداد به‌وجود آمده باعث شده که مدیران الغرافه فعلا علاقه‌ای برای تمدید قرارداد با این روش نداشته باشند، بخصوص که طارمی برای امضای قرارداد یکی دو روز سر در گم بود و به نظر می‌رسد همین مساله آنها را برای ادامه همکاری در سال‌های آینده مردد کرده است.

٣) حق انتقال طارمی به هر باشگاه دیگری ٢ میلیون دلار است و باید دید بعد از جام جهانی کدام تیم می‌تواند این مبلغ را به حساب باشگاه الغرافه واریز کند و رضایتنامه قطعی او را از این باشگاه قطری بگیرد؟

٤) فیفا هر‌گونه شراکت باشگاه‌ها در سهم‌‌بندی پاداش جام جهانی را منع کرده و الغرافه هم زیر بار شرط پرسپولیس برای دریافت صد در صد این پاداش نرفت. طبق قوانین فیفا، از سهم این پاداش ١٨ ماه به پرسپولیس و ٦ ماه به الغرافه تعلق می‌گیرد. یعنی اگر این پاداش ۲۴۰ هزار دلار باشد، ۱۸۰ هزار دلار را پرسپولیس دریافت می‌کند و ۶۰ هزار دلار هم به الغرافه می‌رسد. البته پرسپولیس از الغرافه خواسته بود که طی توافقنامه‌ای از این سهم بگذرد که در نهایت این مساله منتفی شد.

٥) طارمی طبق وعده‌ای که به مسوولان باشگاه پرسپولیس داده، باید از قرارداد خودش ۱۰۰ هزار دلار به حساب باشگاه سابق خود واریز کند. با این حساب برای این انتقال ٥ ماهه، پرسپولیس ٦٠٠ هزار دلار به اضافه ١٨٠ هزار دلار (پاداش فیفا) سهم دارد که این درآمد مناسبی برای این باشگاه خواهد بود. درآمدی که می‌تواند صرف هزینه‌های این فصل باشگاه پرسپولیس شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4baaod

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ابراهیمی خلاق‌ترین و استقلال دقیق‌ترین تیم در ارسال پاس