تاریخ انتشار: 1396/12/04 13:23
کد خبر: 158842

مرگ یک افسر پلیس بعد از درگیری با هواداران

یکی از نیروهای پلیس اسپانیا به دنبال درگیری با هواداران فوتبال پیش از بازی تیم‌های اتلتیک بیلبائو و اسپارتاک مسکو در لیگ اروپا درگذشت.
مرگ یک افسر پلیس بعد از درگیری با هواداران

پلیس اسپانیا از مرگ یکی از مأموران پلیس ضدشورش این سازمان به دلیل ایست قلبی پس از درگیری با هواداران در اطراف ورزشگاه سن‌مامس پیش از مصاف اتلتیک بیلبائو با اسپارتاک مسکو خبر داد.

طبق اعلام پلیس، این افسر پلیس پس از درگیری‌هایی که خارج از استادیوم سن‌مامس شهر بیلبائو در ایالت باسک در شمال اسپانیا میان هواداران اتلتیک بیلبائو و اسپارتاک رخ داد، مورد ضرب و جرح قرار گرفت است و به همین دلیل به بیمارستان انتقال داده شد و در آنجا بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد.

این افسر ضدشورش پلیس اسپانیا یکی از کسانی بود که مسئول تأمین امنیت هواداران اسپارتاک مسکو به داخل استادیوم را برعهده داشت، اما در همان حال گروهی ولگرد شروع به آتش‌بازی و پرتاب فشفشه و دیگر مواد اشتعال‌زا به سمت هواداران اتلتیک بیلبائو و مأموران پلیس کردند. به این ترتیب درگیری به خیابان‌های نزدیک استادیوم سن مامس کشیده شد،‌ طوری که کنترل آن از دست پلیس هم خارج شد.

با انفجار مواد آتش‌زا و فشفشه‌های پرتاب شده، بسیاری از هواداران در حال فرار از محل بودند که در این بین طبق اعلام پلیس، یک مرد روسی هم مجروح شده است، اما میزان جراحات وی مشخص نیست. ضمن اینکه پنج فرد هم در ارتباط با این اغتشاش دستگیر شده‌اند که سه نفر آنها روس و دو نفر دیگر اسپانیایی هستند.

با توجه به سفر گروهی زیادی از هواداران روسی که بیشتر از سهمیه بلیت‌های هواداران اسپارتاک مسکو بود، پیش از بازی هشدارهایی در خصوص احتمال بروز آشوب داده شده بود.

به دنبال این اتفاق، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن درگیری‌های خشونت‌آمیز در بیلبائو از آغاز رسیدگی به این ماجرا برای صدور احکام انضباطی برای متخلفان خبر داد.

خاویر تباس، رئیس لالیگا هم با محکوم کردن حرکات هواداران اغتشاشگر روس، خواستار ممنوعیت ورود آنها به خاک اسپانیا برای بازی‌های بعدی نمایندگان اسپانیا با تیم‌های روسی شد.

بیلبائو با وجود قبول شکست خانگی ۲ بر یک در این بازی، به لطف پیروزی ۳ بر یک بازی رفت در روسیه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rjjyw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برتری اتلتیک بیلبائو بر  سویا در هفته هشتم لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا

جنجال یورگن کلوپ در کنفرانس مطبوعاتی
کلوپ: خواهش می‌کنم سوالات نامربوط از من نپرسید!