تاریخ انتشار: 1396/12/23 23:56
کد خبر: 155926

سبک بازی منچستر سیتی با سرخیو آگوئرو بهتر است یا گابریل ژسوس برزیلی ؟

در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که سبک بازی منچستر سیتی با سرخیو آگوئرو بهتر است یا گابریل ژسوس برزیلی ؟
سبک بازی منچستر سیتی با سرخیو آگوئرو بهتر است یا گابریل ژسوس برزیلی ؟

زمانی که گابریل ژسوس به منچستر سیتی پیوست به نظر می رسید که روز شمار پایانی سرخیو آگوئرو در این تیم فعال شده و او نیمکت نشین ژسوس برزیلی می شود.

ژسوس در نیم فصلی که به این تیم آمد آمار خوبی را رقم زد و هیچکس بشتر از او در نیم فصل گل نزد و بهترین آمار تیم را داشت.

سرخیو آگوئرو فوروارد شماره ۱۰ تیم منچستر سیتی در این فصل لیگ جزیره در ۲۳ بازی حضور داشته و موفق به زدن ۲۱ گل شده است اما به علت درد زانو، گواردیولا روی او ریسک نکرد و به او در برابر استوک سیتی استراحت داد اما می توانیم بگوییم من سیتی خوش شانس بوده چرا که ژسوس از مصدومیت رها شده بود و آماده بازی بود.

گری نویل مفسر شبکه اسکای اسپورت قبل از بازی گفت:

” فشار از روی من سیتی و گواردیولا برداشته شد و الان زمان خوبی هستش که گواردیولا به آگوئرو استراحت دهد و شاهد این باشد که ژسوس چیکار می تواند کند؟ “

در این بازی که داوید سیلوا دو گل به ثمر رساند و منچستر سیتی ۲-۰ استوک سیتی را شکست داد، گابریل ژسوس یک پاس گل داد و در انتهای بازی نمره ۸ گرفت. این بازی نمونه ای از استایل مورد علاقه پپ گواردیولا بود. بازی که منچستر سیتی ۹۰% پاس صحیح داد و تک ضرب بازی می کرد و یکی از ارکان اصلی این بازی روان، گابریل ژسوس بود.

پپ گواردیولا سرمربی باشگاه منچستر سیتی بعد از بازی در مورد پاس گل ژسوس گفت:

” گابریل می توانست خودش شوت بزند ولی داوید را در موقعیت بهتری دید و به او پاس گل داد.”

انگیزه گلزنی در تمام بازیکنان منچستر سیتی دیده می شود حتی گابریل ژسوسی که مصدوم بود و تنها در ۱۳ بازی در ترکیب ثابت بوده به طور میانگین در ۰٫۶۵% بازی ها گلزنی کرده است. با این آمار بعضی از مربیان تصمیم می گیرند که همزمان به ژسوس و آگوئرو در ترکیب ثابت قرار دهند اما اگر این اتفاق بیوفتد انگیزه و رقابت بین این دو مهاجم از بین می رود و شاید به ضرر منچستر سیتی تمام شود.

گواردیولا قبلا در مورد ژسوس گفته بود:

” او مرا یاد زمانی که در بارسلونا بودم و ساموئل اتوئو را داشتم، میندازد. او هیچوقت به فکر بازی انفرادی نیست و از همان خط حمله تیم حریف را پرس می کند و فشار به آن ها وارد می کند. “

در واقع پرس از خط دفاع حریف یکی از راهکار های مهم برای گواردیولا است و گابریل ژسوس این کار را بهتر از آگوئرو انجام می دهد و این می تواند یکی از دلایلی باشد که گواردیولا را مجاب کند تا ژسوس در ترکیب ثابت قرار گیرد.

در واقع بازی دادن به یکی از این دو گزینه تصمیم سختی است که پپ باید بگیرد و بازی ندادن به یکی از این دو مهاجم به معنی از دست دادن اوست و این می تواند یک شکست برای منچستر سیتی باشد اما پپ بودن یعنی در هر لحظه امکان بهبود است. معمای جالبی که باید ببینیم چه می شود؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27wgbe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 بهترین آمار در تاریخ مهاجمان لیگ برتر مربوط به چه کسی است؟