تاریخ انتشار: 1395/04/20 21:58
کد خبر: 274629

کلاسی که تمام شد و درسی که نخواندیم!

امشب، در آخرین و مهم ترین مسابقه یورو 2016، فرانسه به جدال پرتغال خواهد رفت، باید دید کدامیک می تواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد.
کلاسی که تمام شد و درسی که نخواندیم!

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی، فرانسه - پرتغال، این آخرین نمایش یک یوروی جذاب و تماشایی است. رقابتی که یک ماه فوتبال پرهیجان و زیبا را به ما هدیه کرد و علاوه بر این، درس های مهمی از فوتبال را به معرض نمایش گذاشت. درس هایی که 24 تیم در 50 بازی نشان دادند. همواره بهترین و ناب ترین سیستم های فوتبال از اروپا به دیگر قاره ها منتقل می شوند و برای این انتقال معمولا یک شو و نمایش لازم است و چه میدانی بهتر از معتبرترین مسابقات قاره ای فوتبال دنیا یعنی یورو 2016!
سیستم های نوینی در یورو نمایش داده شدند. از فرانسه ای که بازی را از فاز دفاعی، میانی و هجومی خارج کرد و در چپ، وسط و راست بازی کردند تا روش بازی بدون مهاجم نوک تیم پرتغال که امیدواریم به چشم مربیان ما آمده باشد. آیا این یک ماه فوتبال و تاکتیک های جدید را به چشم خریدار دیدیم یا این که فقط مدل موی پوگبا و استوک های جیمی واردی و ژست های رونالدو را آموختیم و مربیان هم خوشحالی های پس از پیروزی را یاد گرفتند؟
جدا از این درس های تاکتیکی، ای کاش صداوسیمای ما هم درس هایی از فرانسوی ها می گرفت و کمی در نوع کیفیت و پخش و تصویربرداری دقت و سلیقه بیشتری به خرج دهند و در نوع برنامه سازی هم بودجه ها را فقط صرف آن برنامه کنند تا این چنین فاجعه ای را به بار نیارند که یک تلویزیون بیگانه به خاطر حق پخش از ما شکایت کند! ما که به شام آخر و در واقع کلاس آخر رسیدیم و مانده ایم با بسیاری درس نخوانده که مانده برای شب امتحان. امیدواریم دیگر اهالی فوتبال درس های خود را خوب خوانده باشند تا سال آینده رگه هایی از این فوتبال ناب را به نظاره بنگریم.

منبع:کاپ


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2anq7e

آخرین اخبار