تاریخ انتشار: 1397/01/18 01:06
پیش بازی منچسترسیتی و منچستریونایتد
کد خبر: 153214

اختصاصی/جدال گواریولا و مورینیو؛ تقابل دیدنی دو مربی طراز اول دنیا با سبک های خاص در دربی منچستر

در هفته سی و سوم لیگ برتر انگلستان تیم های منچستر سیتی و منچستریونایند در ورزشگاه الاتحاد به میزبانی شاگردان پپ گواردیولا به مصاف هم می روند.
اختصاصی/جدال گواریولا و مورینیو؛ تقابل دیدنی دو مربی طراز اول دنیا با سبک های خاص در دربی منچستر

امین یزدانی؛ امشب و ازساعت ۲۱ به وقت ایران در یکی از مهم ترین و حساس ترین دیدارهای هفته سی و سوم لیگ برتر جزیره، شاگردان گواردیولا درقامت فیروزه پوشان منچسترسیتی در ورزشگاه خانگی خود موسوم به الاتحاد، برای تثبیت سومین عنوان قهرمانی درلیگ برتر جزیره،میزبان شاگردان مورینیو درقواره قرمز پوشان منچستریونایتد خواهند بود.

این دیدار یکی از دربی های مهم یک دهه اخیر فوتبال اروپاست.به ویژه که در روی نیمکت دوتیم مربیانی نشسته اند که خود درمتن این دربی ها، نگاه ها را بسوی خود معطوف کرده و به آن رنگ و بوی خاصی داده اند.

قطعا من سیتی برای این که از زیر فشار باخت سنگین وتلخ و تحقیرآمیز چند روز گذشته مقابل لیوپول درلیگ قهرمانان بیرون آید و به نوعی برای یکسره کردن عنوان قهرمانی درلیگ برتر جزیره ،شدیدا بدنبال پیروزی دراین بازی حیثیتی است و پپ با تمام قوا،گام به زمین خواهد گذاشت تا هم با پیروزی دراین بازی، سومین قهرمانی را برابر چشمان رقیب سنتی اش جشن بگیرد وهم با روحیه ای مضاعف وذهنیتی عالی به مصاف کلوپ وشاگردانش در اواخر هفته برود تا سیتی زن ها را به نیمه نهایی چمپیونزلیگ رهنمون کند.

سیتی زن ها که تا اینجای کار فصل جاری لیگ برتر جزیره را فوق العاده گذرانده اند، در حساس ترین مقطع فصل به سدی بنام لیورپول خوردند وبعید نیست که پپ از ۴ جامی که اکثر کارشناسان حداقل ۳ تای آن را برایش کنار گذاشته بودند ،فقط به لیگ برتر جزیره بسنده کند، البته اگر ژوزه و یارانش در بازی امشب،چنین اجازه ای را به آنها بدهند وجشن فهرمانی آنها را به تاخیر نیندازند.

آیا بازیهای تحت فشار دائمی پپ درطول فصل آن هم درچهار جبهه و عدم اعتماد به نیمکت و سیستم چرخشی، باعث خستگی و فرسودگی بدن ها و ساق های بازیکنان من سیتی شده است؟زیرا در بازی تحت فشار لیورپول درآنفیلد ،سیتی زن ها را شاداب و با طراوت ندیدیم.چیزی که درچهار فصل گذشته درچنین مقطعی ازفصل، تیم های پپ را درلیگ قهرمانان، اینگونه دیده بودیم.

دربازی امشب پپ بازهم فشار از بالا را در دستور کارش قرار خواهد داد و منتظر کوچکترین اشتباه از مدافعان میانی یونایتد خواهد نشست تا دروازه دخیا را بازکند.اساسا پپ در ۲۰الی ۳۰ دقیقه اولیه بازی، سعی در باز کردن دروازه حریفش می کند تا در ادامه از فضاهای باز تیم حریف به خوبی برای گل های بعدی استفاده کند.

90xH1xJ7waYP

پپ هرگز اشتباه آرایش اولیه اش درمقابل لیورپول  را در برابر منچستر یونایتد تکرار نخواهد کرد و از «دلف» درپست دفاع چپ و «استرلینگ» یا «برناردو سیلوا» بعنوان وینگر راست،استفاده خواهد کرد.

پپ با استفاده ازدو وینگر تکنیکی و سرعتی، به راحتی به بازی درعرض، سرعت سرسام آوری می دهد و باعث می شود عمق دفاع حریف فضای خوبی برای استفاده ی آگوئرو، دی بروین و دیوید سیلوا و حتی فرناندینیو شود

شوتزنی های دی بروین و فرناندینیو،حرکت درفصاهای خالی و‌کلیدی ازسوی دیوید سیلوا، پا به توپ شدن سانه وحرکات زیگزاگی درسرعت این وینگر آلمانی و سرعت ویران کننده استرلینگ که درنواختن ضربات آخر از دقت کافی برخوردار نیست، دفاع منچستریونایتد را قطعا به چالش خواهید کشید.

البته فیروزه ای پوشان شهر منچستر با توجه به فاصله امتیازی زیادی که نسبت به همشهری خود دارند با خیالی آسوده و با آرامش ذهنی بیشتری گام به بازی خواهند گذاشت در حالی که قرمزهای شهر منچستر برای تثبیت رده دومی خود و نیز کسب سهمیه حدافل نباید بازی را واگذار کنند،زیرا لیورپول و تاتنهام به شدت بدنبال آنها در حرکت اند.

کسب۸۴ امتیاز ونمایش چشم نواز درفصل جاری از تیم گواردیولا،تیمی بی نقص و فوق العاده ساخته است که کسب عنوان قهرمانی درلیگ برتر جزیره برازنده آنهاست، هرچند دو بار شکست سنگین ازکلوپ نقطه تاریک کارنامه این فصل این فیلسوف کاتالانی بشمار می رود.

کلوپ مسیر و راه غلبه بر پپ را بخوبی می داند و آن را به دیگران نشان داد،اما سبک مورینیو و سبک کلوپ به طورکلی باهم بسیار متفاوت است.ژوزه به هیچ عنوان ازسبک سنتی اش دست بردار نیست. او تیمش را عقب نگه می دارد و توپ را به حریف می دهد وفضا را می بندد و سپس منتظر اشتباه حریف می شود و آنگاه با ضدحملات مهلک،ضربه کاری را برپیکر حریفش وارد  می کند.

این فلسفه اصلی وبرنامه کاری اوست، این برنامه به ویژه درمقابل تیم هایی است که بازی مالکانه را در دستور کار دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. ژوزه اعتقاد دارد تیمی که بیشتر توپ‌ را دراختیار دارد،بیشتر اشتباه می کند.این فلسفه کاری اوست.فلسفه ای که با فلسفه منچستر یونایتد درطول تاریخ این باشگاه،همخوانی ندارد، اما او عاشق بردن و کسب عناوین است. وی استاد جنگ های روانی و خدای انگیزه وتزریق آن به بدنه تیم است.اساسا او برای پیروز شدن آفریده شده است.این بازی نبرد دو سبک و دو فلسفه است ،ذسبکی که گردش سریع توپ وفشار وپرس شدید

ازجلو، در راس برنامه هایش است(پپ) و سبکی که بدنبال تجمع دریک سوم دفاعی خود و بستن فضاها باکمترین مالکیت توپ، اما دراندیشه انتقال سریع از فاز دفاعی به حمله یا به اصطلاح سوییچ کردن است

مورینیو، منچستر سیتی در بازی رفت و در ورزشگاه اولدترافورد ۲-۱ و از دو ضربه شروع مجدد و اشتباهات مهلک لوکاکو‌ به برتری رسید.آیا پپ قادر است آقای خاص را در این فصل دبل کند یا شرایط به شکل دیگری رقم خواهد خورد.پپ در بازی امشب ممکن است مجددا ازمدل پایه۳-۳-۴ استفاده کند.ادرسون/اوتامندی،استونز،واکر،دلف/فرناندینیو،دی بروین،دیوید سیلوا(گوندوگان)/سانه،

استرلینگ(برناردو سیلوا) آگوئرو/ در ترکیب اولیه پپ را تشکیل می دهند.

z3fbJT3rme5P

اما شیاطین سرخ که نسبت به چند فصل پسا فرگوسن نمایش بهتری با ژوزه داشته اند و رده دوم جدول را نیز دراختیار دارند.آنها نیز باید در نیمه نهایی اف ای کاپ مقابل تاتنهام بازی کنند. شیاطین سرخ نسبت به حریف امشب خود، از آرامش و استراحت بیشتری برخوردارند.زیرا یونایتد پس از شکست دادن سوانزی سیتی،بازی سنگینی نداشته و از ریکاوری و آمادگی بدنی و ذهنی خوبی برای این بازی برخوردار است و آماده این دیدار مهم و‌ ویژه است تا با غلبه بر رقیب کلاسیک خود، حذف ازلیگ قهرمانان اروپا را به فراموشی بسپارد.

مورینیو احتمالا از مدل پایه ۱-۳-۲-۴ استفاده خواهد کرد. دخیا/اسمالینگ،بایی،والنسیا،یانگ/ماتیچ،مک تومینای/پوگبا،لینگارد،سانچز/ لوکاکو/ ترکیب اولیه ی مورینیو را تشکیل می دهند.البته هرگونه تغییر درترکیب دو تیم محتمل به نظر می رسد.

اطلاع از آمار و ارقام جزیی مربوط به این دیدار حساس خالی ازلطف نیست.

 منچسترسیتی درصورتی که یونایتد را ببرد، برای سومین بار عنوان قهرمانی لیگ برتر جزبره را از آن خود خواهد کرد.

یونایتد در ۸ بازی از ۱۳ دیدار گذشته اش  در بازی مقابل من سیتی، نتیجه را واگذار کرده است .سرخ های منچستر در۲ بازی اخیرشان در ورزشگاه الاتحاد، بازنده از زمین مسابقه خارج نشده و حاصل آن یک برد و یک تساوی بوده است.

سیتی زن ها در۲۷ دیدار خانگی اخیرشان در لیگ برتر، شکست نخورده اند. حاصل آن، ۲۲ پیروزی و ۵ تساوی بوده است.

روملو لوکاکو مهاجم تنومند یونایتد در ۳ بازی اخیرش در لیگ برتر موفق به گلزنی شده است ودر آن طرف زمین، سرخیو آگوئرو هم موفق شده که در ۶ بازی اخیرش در لیگ برتر جزیره گلزنی کند. امیدوارم شاهد دیداری سرعتی، جذاب،دیدنی،تماشایی و پرگل از دو طرف بازی باشیم تا ازنکات آموزشی و بار بالای فنی آن درس ها بگیریم و ازآنها بهره ها ببریم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nb9mv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لیورپول گران‌ترین مدافع تاریخ را به خدمت گرفت

مورینیو:  داور نتیجه بازی را رقم زد/ خدای فوتبال هوادار منچسترسیتی است!
با این نتیجه احتمالاکورس قهرمانی به پایان رسیده است