تاریخ انتشار: 1397/01/18 22:23
کد خبر: 153089

قهرمانی بایرن به تعویق افتاد

این روزها چیزی نمی تواند برای بایرنیها شیرین تر از قهرمانی در بوندس لیگا باشد؛ ششمین قهرمانی پیاپی آنها.
 قهرمانی بایرن به تعویق افتاد

 شکست باورنکردنی شش بر صفر دورتموند در آخر هفته گذشته می تواند امیدهای بایرن را پررنگ تر از قبل کند. این شکست می توانست تبدیل به بهترین شانس بایرن برای قهرمانی زودرس در لیگ شود ولی با پیروزی شالکه در برابر فرایبورگ، این قهرمانی به تعویق افتاد. آنها در ورزشگاه خانگی خود قادر به دریافت بیست و هشتمین عنوان قهرمانی خود نبودند، با این حال برد چهار بر یکی که بازیکنان بایرن در آگزبورگ و در دربی باواریاییها به دست آوردند، برای هوادرانشان ارزشی هم پایه با مقام قهرمانی داشت. 

پیروزی تیم بایرن حرفهای زیادی در مورد تعادل تیمها در سطح اول فوتبال آلمان برای گفتن داشت. چطور می شود که تیمی مثل اف سی هالیوود با تحمل مشکلاتی چون تعویض مربی و حواشی خارج از زمینی که تمرکزشان را به هم می ریخت، باز هم توانست در هفته اول آپریل به جام قهرمانی دست پیدا کند؟ در این فصل بدون شک ثابت شد که تیم بایرن، حتی اگر شرایط خوبی نداشته باشد، در خانه شکست ناپذیر است. پیش از این تنها دوبار سابقه داشته که قهرمان بوندس لیگا زودتر از موعد مقرر مشخص شود و هر دوبار هم توسط بایرن این اتفاق افتاده. در روزهای نخستن فصل به نظر می رسید کارلو آنجلوتی توان این را ندارد که بهترین عملکرد تیم بایرن را با وجود بازیکنان فوق العاده ای که در اختیار داشت، نشان دهد. خبرهایی  از کسانی چون رابرت لواندوفسکی به گوش می رسید که حاکی از آن بود که یاران بایرن به اندازه کافی تمرین نمی کنند و این سرمربی ایتالیایی به اندازه پپ گواردیولا سخت گیر نیست.

 

همه چیز در شبی که بایرن متحمل شکست سنگینی در مرحله گروهی رقابتهای چمپیونزلیگ در برابر پاری سن ژرمن شد به پایان رسید و آنجلوتی به این نتیجه رسید که بدون جرمی بواتنگ و متس هوملس که عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارند، در خط دفاع مشکلی نخواهد داشت. چند هفته پیش از این شکست، بایرن با نتیجه دو بر صفر مقابل هوفنهایم نیز متحمل شکست شده بود و این نشان می داد که آنجلوتی در کارش به مشکلی برخورده است. پس از اینکه آنجلوتی در ماه سپتامبر از تیم بایرن جدا شد این ویلی ساگنول بود که هدایت موقت این تیم را بر عهده گرفت و پس از آن سکان هدایت تیم به یوپ هاینکس رسید و از بیست و دو بازی ای که بایرن زیر نظر این سرمربی انجام داده تنها در سه بازی موفق به کسب پیروزی نشده است. علاوه بر این، روند خوب تیم بایرن در چمپیونزلیگ هم ادامه داشت و موفق به پیروزی در تمام بازی های خود شدند؛ از جمله پیروزی آنها در برابر پاری سن ژرمن در بازی برگشت مرحله گروهی.

 

تیم بایرن در لیگ عملکرد فوق العاده ای داشت و توانستند با اختلاف از رقبا، صدر جدول را از آن خود کنند. هاینکس برای تثبیت اوضاع تیم به بایرن دعوت شد. بواتنگ در ماه ژانویه گذشته این سرمربی 72 ساله را برای بازیکنان بایرن همچون "یک پدر" خواند. برخی از بازیکنان تیم اورا از روزهای خوبش در سال 2013 در رقابتهای چمپیونزلیگ می شناختند. اما به احتمال خیلی زیاد فارق از اینکه بایرن در لیگ قهرمانان چه نتیجه ای کسب کند، هاینکس در پایان فصل جاری از این تیم جدا خواهد شد و این اتفاق خوشایند برای بایرن نخواهد بود. از زمانی که رفتن هاینکس از بایرن قطعی شده است اسامی زیادی به عنوان جانشین وی مطرح شده اند، کسانی چون: توماس توخل،¬ یوآخیم لو، یورگن کلوپ، نیکو کواچ و دیگران. این بزرگترین سوالی است که بایرن باید تا پایان فصل جاری، پاسخی برایش بیابد.

 

اما بایرن مشکلات دیگری هم دارد که مهمترین آنها در مورد آینده لواندوفسکی است. از زمانی که کاپیتان تیم ملی لهستان مدیر برنامه های خود، سزاری کوچارسکی، که برای مدتی بسیار طولانی با وی همکاری کرده بود را از کار برکنار کرد، شایعاتی مبنی بر انتقال او به تیم رئال دهان به دهان می گردد.

 

در پایان فصل گذشته او بر این باور بود که هم تیمی هایش به اندازه کافی در رسیدن به آقای گلی به او کمک نکرده اند. در فصل تابستان در مصاحبه ای غیررسمی به شدت از نقل و انتقالات بایرن انتقاد کرده بود و عنوان کرده بود اگر می خواهیم پا به پای تیمهایی چون رئال و بارسا پیشرفت کنیم، باید پول هزینه بیشتری صرف کنیم. حالا با فعالیت بی حد و حصر مطبوعات مادریدی، آینده لواندوفسکی در بیش از پیش مبهم شده است و باقی ماندنش در بایرن قطعی به نظر نمی رسد. البته مدیران هردو باشگاه رئال و بایرن منکر هرگونه مذاکره ای برای انتقال این بازیکن شده اند.

 

پس از او به آرین روبن می رسیم. از زمانی که او از باشگاه رئال مادرید به تیم بایرن پیوست، شاید بتوان گفت که به بهترین بازیکن این روزهای تیمش تبدیل شده است، اما گویا راجع به ماند او نیز در باشگاه نمی توان با قطعیت صحبت کرد. مذاکرات برای تمدید قراردادها به حالت تعلیق درآمده اند و این موضوع بازیکن هلندی را به شدت کلافه کرده است. بازیکنی که قابلیت آنرا دارد که فصل آتی هم بهترین عملکرد خود را در بایرن داشته باشد. با رفتن او صدمه سنگینی بر پیکره تیم وارد خواهد شد.

 

 

به نظر می رسد فرانک ریبری هم که در پایان فصل جاری، همچون روبن، قراردادش به پایان خواهد رسید، قصد تمدید قرارداد با تیم را نداشته باشد. با در نظر گرفتن احتمال جدایی این بازیکنان از تیم، مدیران باشگاه باید به فکر اضافه کردن بازیکنانی چون سرگی گنابری و لئون گورتزکا باشند. بنابر آنچه گفته شد با وجود اینکه قهرمانی بایرن در بوندسلیگا تقریبا قطعی شده است، این طور به نظر می رسد که این عنوان قهرمانی بیش از آنکه نشانه شروع نسلی جدید در این تیم باشد، نشانی از دوره ایست که رو به اتمام است.

 

موسسه ای به نام "لیگ فوتبال آلمان (به اختصار: دی. اف. ال)" که اخیرا تشکیل شده است فراخوانده شده تا در نگاهی به قانون 50+1ی بیندازد که در دهه های اخیرف در فوتبال آلمان حاکم بوده است. بر اساس این قانون هر تیمی که بخواهد مجوز رسمی دریافت کند باید اکثریت حق رای خود را در اختیار بگیرد. این قانون باعث شده تا همانند لیگ جزیره، از انتقال هنگفت پول جلوگیری شود و به نظر برخی کارشناسان باعث شده تا بایرن به عنوان تنها تیم قدرتمند آلمانی خودی نشان دهد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qgayj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب تیم های بایرن مونیخ و شالکه