تاریخ انتشار: 1397/01/19 12:01
رئال مادرید- اتلتیکو مادرید؛
کد خبر: 153033

اختصاصی/ دربی مادرید؛ نبرد تماشایی زیزو و ال چولو/ مهار رونالدو مهم ترین دغدغه سیمیونه

دیدار حساس رئال مادرید و اتلتیکو مادرید امشب در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو برگزار می شود.
اختصاصی/ دربی مادرید؛ نبرد تماشایی زیزو و ال چولو/ مهار رونالدو مهم ترین دغدغه سیمیونه

امین یزدانی؛ امشب ازساعت 18/45 به وقت ایران در حساس ترین ومهم ترین دیدار هفته سی و یکم رقابت های لالیگای اسپانیا، رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو برای نزدیک شدن هرچه بیشتر  به رتبه دوم جدول به مصاف همشهری اش،  اتلتیکو مادرید خواهد رفت.

«زیزو» بشدت به پیروزی دراین بازی نیاز دارد، زیرا کهکشانی ها پس از مغلوب کردن یووه در تورین از نظر روحی و‌روانی و‌ ذهنی درشرایط مطلوبی بسر می برند و چنان چه دربازی امشب موفق به شکست حریف سرسخت و‌ سختکوش خود شوند،ت فاوت امتیازی خود را با «روخی بلانکوس ها» را به یک امتیاز کاهش خواهند داد و‌ گرفتن رده دوم لالیگا از اتلتی تقریبا ،در دسترس وتیررس آنها خواهد بود.بنابراین هردوتیم برای پیروزی از انگیزه های متفاوتی برخوردارند.

زیزو برای بازی برگشت لیگ قهرمانان مقابل یوونتوس، ممکن است به برخی از بازیکنان خط میانی اش استراحت دهد‌.اما این مرد فرانسوی-الجزایری، برای مقابله با شاگردان سیمیونه ی آرژانتینی وکسب هرسه امتیاز خانگی و رسیدن به یک قدمی اتلتی، به بازیکنان اصلی خط دفاعی و حمله خود همچنان نیاز مبرمی دارد.

 زیدان برای بستن کناره های زمین که بیشتر حملات اتلتیکو ازآنجا تدارک دیده  می شود، روی سرعت و خلاقیت وازکز و آسنسیو دو شاتلر خود حساب ویژه ای باز کرده است.ضمنا عمده حملات کهکشانی ها نیز ازهمین مناطق زمین طراحی و سازماندهی می شوند، بنابراین بازی ترکیبی مارسلو و آسنسیو ازطرفی ،و کارواخال و واسکز از سمتی دیگر ، نقطه قوت رئالی ها درفاز هجومی محسوب می شود.

انگیزه این دو هافبک جوان،وانرژیک کناری رئال، قطعا اتلتیکو را درکناره ها به چالش خواهد کشاند.گرچه نقطه قوت اتلتی نیز در کناره هاست،اما غیبت ورسالیکو و فلیپه لویز دو مدافع کناری با کیفیت آنها،می تواند برای تیم سیمیونه گران تمام شود.

رئال مادرید با ۶۳ امتیاز ،پس از اتلتیکوی ۶۷ امتیازی در رده سوم لالیگا قرار دارد.زیزو‌ در بازی امشب

نیز ممکن است ازمدل ۲-۴-۴استفاده کند وازناواس/راموس،واران،مارسلو،کارواخال/کاسیمیرو،مودریچ،آسنسیو،لوکاس واسکز/بنزما(گرت بیل)،رونالدو/در ترکیب اولیه اش استفاده کند.

رونالدو این روزها دربهترین فرم و شرایط خود قرار دارد و‌یقینا خط مستحکم ومنسجم دفاعی اتلتیکوشب سختی را درپیش خواهد داشت، گرچه انگیره های کریس درلیگ قهرمانان نسبت به لالیگا اندکی متفاوت است، اما او همواره لرزه براندام هرخط دفاعی می اندازد، هرچند این خط دفاعی را گودین و ساویچ هدایت ورهبری می کنند.ناچو دراین بازی همچنان به علت مصدومیت قادر به همراهی رئال مادرید نیست.

photo_۲۰۱۸-۰۴-۰۸_۱۲-۳۶-۰۸

درآن‌سوی زمین شاگردان ال چولو‌ قرار دارند که دراین اواخر با نتایج ناپلئونی بازی های خود را برده اند و همانند گذشته تیم ترسناکی نمی نمایند،اما پیروزی ۲-۰,در مقابل اسپورتینگ لیسبون ،نشان داد که روخی بلانکوس کم کم به روزهای نسبتا خوب گذشته اش بازگشته و در بازی امشب لقمه گلو گیری برای کهکشانی ها می تواند باشد،اگر بدانیم که ویتولو و گریزمان نیز، پس از سپری کردن محرومیت، می توانند اتلتیکو را در دربی مادرید،همراهی کنند و این خبر مسرت بخشی برای هواداران  تیفوسی این تیم دوم شهر مادرید،می تواند باشد.

سیمیونه احتمالا گریزمان را بعنوان زوج خط حمله ،درکناردیگو کوستا قرار خواهد داد.دوندگی بی امان،پرس از میانه زمین و یک سوم دفاعی،بستن تمامی شکاف ها و روزنه ها،شیفت شدن آموزشی و بی نقص خطوط میانی و دفاعی و انتقال سریع ازفاز دفاعی به حمله و بلعکس و همچنین اضافه شدن سریع دو هافبک کناری به مهاجمین و استفاده از شروع مجددها،ازنقاط قوت وکلیدی تیم سیمیونه درطی چند فصل اخیر دربرابر تیم های قدرتمندی مانند بارسا و رئال بوده است.

سیمیونه اعتقاد دارد که مقابل تیم های قدری مانند رئال وبارسا مجبور به بازی کردن با چنین سبکی است.زیرا باز، بازی کردن برابر چنین تیم های پرمهره ای، نوعی خودکشی به حساب می آید.سرعت در بازی اتلتی موج می زند ،زیرا  اساسا ،سرعت در بازی،یکی ازفاکتورهای مهم مربیان آرژانتینی است که آن را از مارچلو بیلسا فیلسوف فوتبال آرژانتین وهموطن شان، به عاریت گرفته اند.

 به نظر می رسد هردوتیم سهمیه لیگ قهرمانان را درچنگ خود دارند و جدال امشب آنها برای کسب نایب قهرمانی است و ازطرفی این دیدار یک بازی حیثیتی برای هواداران دوتیم بشمارمیرود و از اهمیت خاصی برخوردار است .

هرچند آخرین بازی شاگردان ال چولو‌ با شکست مقابل ویارئال به پایان رسیده بود،اما آنها همواره یقه همشهری خود را گرفته اند.

سیمیونه نیز همانند زیزو،ازمدل پایه۲-۴-۴استفاده می کند واز اوبلاک/گودین،ساویچ،خوانفران،هرناندز/گابی،کوکه،نیگوئز،پارتی/گریزمان،دیگو کاستا/ در ترکیب اولیه اش استفاده می کند.

ورسالیکو‌ و فلیپه لویز به علت مصدومیت ،نمی توانند اتلتیکو مادرید را دراین دیدار همراهی کنند.

آمار وارقام دو تیم را باهم مرور می کنیم:

* کهکشانی ها از ۱۲ دبدار گذشته خود،۱۱ بازی خود را با پیروزی پشت سرگذاشته اند.

* رئال مادرید در۳ دیدار اخیرش حداقل ۳ گل بثمر رسانده است.

* رئال مادرید در۳۸ بازی اخیر خانگی اش در لالیگا،در۳۴ بازی مغلوب نشده است.

* اتلتیکو مادرید نیز در ۳۴ بازی اخیرش در لالیگا، در ۳۱ بازی، رنگ باخت را ندیده است.

* در۶ تقابل اخیری که این دوتیم برابر هم قرار گرفته اند، رئال مادرید دو بار پیروز شده است و اتلتیکو مادرید دراین شش بازی، فقط یک بار برنده از زمین خارج شده و ۳ بازی نیز کار به تساوی کشیده شده است.دراین۶ بازی،کهکشانی ها موفق شدند که  ۹ گل وارد دروازه همشهری خود کنند،درحالی که اتلتیکو مادرید فقط ۴ بار موفق شده دروازه کهکشانی ها را باز کند.

امیدوارم شاهد دیداری زیبا،جذاب،مهیج و دیدنی باشیم،هرچند بعید می دانم ،بازی پرگلی را شاهد باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gjdbz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی/ پیش بازی اتلتیکو مادرید و رئال مادرید/ پیروزی در دیداری که می تواند حکم طلا داشته باشد