تاریخ انتشار: 1397/01/25 16:46
پیش درآمدی بر بازی تاتنهام و منچسترسیتی
کد خبر: 152135

اختصاصی/ قطار قهرمانی گواردیولا به دنبال آرامش در ایستگاه ومبلی/ پوچتینو در پی کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا

دیدار منچسترسیتی و تاتنهام در لیگ برتر جزیره امشب در استادیوم ومبلی لندن به میزبانی شاگردان گواردیولا برگزار خواهد شد.
اختصاصی/  قطار قهرمانی گواردیولا به دنبال آرامش در ایستگاه ومبلی/ پوچتینو در پی کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا

امین یزدانی؛ امشب و از ساعت ۱۵ : ۲۳ به وقت ایران شاگردان پوچتینو که لقب مرغ سحرخوان را یدک می کشند، درهفته سی وچهارم لیگ برتر جزیره، در ورزشگاه موقتی خود، ومبلی لندن، میزبان شاگردان ناکام دو هفته اخیر پپ گواردولا درقالب تیم منچستر سیتی خواهند بود.

سیتی زن ها برای مسجل کردن عنوان قهرمانی در لیگ برتر جزیره، فقط به پیروزی نیاز دارند تا به سومین قهرمانی خود درلیگ برتر دست یابند.آنها در سال های گذشته باهدایت مانچینی و پیگرینی، موفق شده بودند که دو بار عنوان قهرمانی در این رقابت ها را کسب کنند و در این بازی منتظر سومین قهرمانی به همراه پپ بزرگ هستند.

جدالی دیدنی و جذاب در دو سبک متفاوت اما تهاجمی دو مربی، می تواند زیبایی این بازی را دو چندان کند چرا که یکی برای تثبیت قهرمانی و دومی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان شدیدا بدنبال پیروزی در ومبلی هستند.

بازی رفت را پپ در الاتحاد برده بود و طبیعتا پوچی برای انتقام باخت دور رفت، درصدد تحمیل چهارمین باخت سیتی زن ها طی ده روز اخیر است،زیرا شاگردان پپ این روزها از شرایط روحی و روانی مناسبی برخوردار نیستند  و‌ درآن سوی ،تاتنهامی ها مالامال از انگیزه اند.

این بازی جدال دومدل ۱-۳-۲-۴مدرن پوچتینو و ۳-۳-۴ جذاب گواردیولاست.هردو مدل بازی را بازیکنانی در زمین پیاده می کنند که به راحتی ازسوی مربیان خود شرح وظایف فردی وگروهی و شعاع حرکتی متفاوتی را اجرایی می کنند. هردو تیم پرس سنگین را در دستور کار دارند، اما زمان و‌منطقه پرس دو مربی باهم متفاوت است .پپ؛ پرس ازجلو را می پسندد و پوچی؛ پرس از ابتدای یک سوم میانی و میانه زمین را در دستور کارش دارد.

این بازی را باید، جنگ و نبرد مردان خط میانی دوتیم نامگذاری کرد ،زیرا هردو مربی به خط میانی وابستگی تامی دارند و اعتقاد زیادی به کیفیت بازیکنان این خط استراتژیک دارند.ازطرفی دیگر، هردو مربی شروع بازی از خط دفاعی را در سرلوحه کارشان،دارند.

دیوید سیلوا و دی بروین درخط میانی سیتی زن ها و اریکسن و دله آلی درتیم تاتنهام، حرف اول وآخر را درخط میانی  می زنند. هرچند از بازی موسی دمبله نیز نباید به راحتی گذشت.این بازیکن به خوبی ضرب آهنگ و ریتم بازی تاتنهام را در دست دارد و به شکل عالی به خط میانی آسپرزها، نظم می بخشد و رابط بسیار موفقی در اتصال خطوط سه گانه آسپرزهاست.هرچند اریک دایر،پشت او را به خوبی پوشش می دهد.

آنها ازخط میانی آسپرزها،تیمی شاداب و با طراوت ساخته اند.بیشتر حملات تاتنهام از کناره ها طراحی و سازماندهی می شود و فاصله خطوط تیمی آنها بسیار استاندارد و آموزشی است.گاها فرتونگن با ارسال های بلند پشت مدافعین حریف را نشانه می گیرد تا وینگر ها وحتی مدافعین کناری خودی را درهنگامی که تیم حریف برای پرس کردن در زمین آسپرزها خیمه زده باشد را صاحب توپ کند.

هری کین؛ خطرناکترین مهره تهاجمی تاتنهامی بشمار می رود و برای گلزنی دراین دیدار از انگیزه های زیادی برخوردار است، زیرا هدف او رسیدن به صلاح در صدر جدول گلزنان است.مطمئنا پپ تغییراتی را نسبت به دیدار اخیرش مقابل لیورپول خواهد داشت و برای یکسره کردن کار قهرمانی، تیمش را روانه ومبلی می کند.آنها برای آرام گرفتن ناشی از تلاطم حذف از لیگ قهرمانان اروپا را که به رویایی دست نیافتی برای شیوخ اماراتی و هوادارانشان تبدیل شده است،می بایست با کسب سه امتیاز این بازی،در ساحل قهرمانی لنگر بیندازند‌. در حقیقت تاتنهامی ها در ۵ دیدار گذشته خود،در لیگ برتر، موفق به ۵پیروزی شده است، وهمین مورد کار شاگردان پپ در ومبلی را سخت و دشوار می کند.

منچسترسیتی- تاتنهام- گواردیولا

پوچتینو در بازی امشب از لوریس/فر تونگن،سانچز،دیویس،اوریه(تریپیر)/دایر،دمبله/اریکسن‌،دله آلی،هیونگ مین(لاملا)/هری کین/ در آرایش اولیه اش استفاده خواهد کرد.

هرچند پپ در سه بازی پیاپی مغلوب لیورپول و یونایتد شده است و به خوبی نقاط ضعف تیمش آشکار و عیان شده است،اما حداقل در دوبازی ،چهره یک تیم مغلوب را نداشت.

پپ در دو دیدار اخیرش،پیروزی در نیمه نخست را باشکست در نیمه دوم که به نیمه مربیان معروف است را واگذار کرده است.آیا پپ مقدس، راهکار وراه حلی برای ضعف عملکرد تیمش در نیمه مربیان پیدا خواهد کرد؟اگر تیم پپ در بازی مقابل تاتنهام نیز شکست بخورد، منچسترسیتی باید از ثبت رکوردشکنی تاریخی برای باشگاه من سیتی،دست بردارد و فقط در انتطار روزی دیگر برای جشن قهرمانی باشد.

پپ با مدل پایه۳-۳-۴وارد زمین خواهد شد و از ادرسون/کمپانی،اوتامندی،دلف(مندی)،دنیلو/گوندوغان،دیوید سیلوا،دی بروین/ژسوس،استرلینگ(برناردو) سانه ،درآرایش اولیه اش استفاده می کند.

 آمار وارقام این دیدار را باهم مرور می کنیم:

* تاتنهام در دو بازی خانگی اخیرش مقابل منچسترسیتی در لیگ برتر، پیروز میدان بوده است.

* منچسترسیتی، در ۵ تقابل اخیرش برابر اسپرزها در لیگ برتر،فقط یک بار موفق به پیروزی شده است.

* اتنهام در۱۴ بازی اخیرش خود در لیگ برتر نباخته است.

* کریستین اریکسن در سه بازی اخیرموفق ترین بازیکن آسپرزها بوده است.او روی ضربات شروع مجدد و شوتزنی از فواصل مختلف و زوایای گوناگون،تبحر خاصی دارد.او مغز متفکر تاتنهام بشمار می آید،همانگونه که دی بروین و سیلوا درآن سوی زمین نیز ،همین کارایی را دارند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k86od

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 خریدهای هنگفت گواردیولا نهایی شدند؟


گواردیولا: سبک فعلی بازی تاتنهام را خیلی دوست دارم
تعریف و تمجیدهای مربیان منچستر سیتی و تاتنهام