تاریخ انتشار: 1397/01/31 17:52
کد خبر: 151196

واکنش مورینیو به جدایی ونگر از آرسنال

ژوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد، در واکنش به کناره گیری آرسن ونگر از آرسنال، ابراز امیدواری کرد که این مربی فرانسوی اعلام بازنشستگی نکند.
واکنش مورینیو به جدایی ونگر از آرسنال

ونگر امروز اعلام کرد که در پایان این فصل، به دوران حضور 22 ساله اش در آرسنال پایان می دهد. از زمان حضور مورینیو در لیگ برتر در سال 2004، او و ونگر بارها با هم درگیری لفظی پیدا کردند و حتی یک بار در سال 2014 کار این دو تیم به درگیری فیزیکی در کنار زمین کشیده شد.

اما با اعلام کناره گیری ونگر، مورینیو اعلام کرد که همواره احترام زیادی برای این مربی فرانسوی قائل بوده است.

او گفت:" اگر او از این اتفاق خوشحال است، من هم خوشحالم. اگر او ناراحت است، من هم ناراحت هستم. من همیشه برای حریفانم بهترین ها را آرزو می کنم. من همیشه برای او بهترین ها را آرزو دارم و نکته این است که اگر او از این تصمیمی که گرفته، راضی است و منتظر فصل بعدی دوران حرفه ای اش است، من هم برایش واقعا خوشحالم."

منچستریونایتد و آرسنال 9 روز دیگر در الدترافورد مقابل هم قرار می گیرند؛ دیداری که احتمالا آخرین رویارویی مورینیو و ونگر خواهد بود. 

 

اگر او ناراحت است، من هم ناراحتم. من کاملا مطمئنم که ما به عنوان باشگاه منچستریونایتد، به خاطر اینکه آقای ونگر و باشگاه آرسنال برای سال ها بزرگترین رقیب منچستریونایتد در دوره سرالکس فرگوسن بوند، مطمئنم که احترام زیادی به آقای ونگر خواهیم گذاشت؛ احترامی که شایسته آن است."

مورینیو در پاسخ به این سوال که آیا در مورد رفتارهایش با ونگر، افسوس می خورد یا نه، گفت:" مسئله افسوس خوردن مطرح نیست. فکر می کنم سوال شما از طرف کسی است که هرگز این سمت نبوده و مربیگری نکرده یا بازیکن نبوده. البته شما نمی دانید که ما همیشه به هم احترام گذاشته ایم، حتی وقتی که اینطور به نظر نرسیده است.

بازیکنانی که به خاطر یک رفتار هجومی، کارت زرد یا قرمز می گیرند یا از کلمات بعدی در مورد هم استفاده می کنند. برای مربیان هم همین طور است اما آنهایی که بیشتر به هم احترام می گذارند، بیشتر با هم مشکل دارند.

مسئله قدرت، جاه طلبی و کیفیت در مقابل هم مطرح است اما در نهایت، ما آدمهایی از یک شغل هستیم که به مسیر حرفه ای هم احترام می گذاریم؛ بنابراین چنین اتفاقاتی رخ می دهد.

آنچه برای من مهم است، شیوه ای است که به فردی، حرفه ای یا یک مسیر حرفه ای احترام گذاشته ام و همیشه این را برای آنهایی که حافظه کوتاه مدت دارند، گفته اما آنهایی که در فوتبال هستند، آدم هایی واقعی فوتبال مانند بازیکنان، مربیان یا داوران، آنها حافظه کوتاه مدت ندارند.

من می دانم این دستاوردها چه معنایی دارد؛ سه قهرمانی در لیگ برتر و 7 قهرمانی در جام حذفی، دستاوردهایی که او در فرانسه و ژاپن داشت و آنچه برای فوتبال فرانسه انجام داد یا کارهایی که او برای آرسنال در دوره ای نتوانست در لیگ برتر به قهرمانی برسد، انجام داد؛ انتقال از یک ورزشگاه به ورزشگاه دیگر. ما می دانیم او چه کار کرد. اگر او از این تصمیم خوشحال است، من هم خوشحالم اما امیدوارم او بازنشسته نشود."

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45gbwm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عکس/ تیم منتخب بازیکنان تحت هدایت ونگر در آرسنال