تاریخ انتشار: 1397/02/14 12:00
کد خبر: 149314

درس‌هایی که شاگردان آلگری نمی‌گیرند؛ بلای منفی‌نگری یوونتوس

شعار بارسلونا «بیش از یک باشگاه» است، منچسترسیتی «با کمال افتخار مبارزه» می‌کند و معادل آن در یوونتوس (Fino alla fine) یا «تا آخر» است.
درس‌هایی که شاگردان آلگری نمی‌گیرند؛ بلای منفی‌نگری یوونتوس

 پیروزی برابر اینتر اگرچه تایید قدرتمند این شعار بود اما نباید بازی وحشتناک بیانکونری را تحت‌الشعاع قرار دهد. بانوی پیر با گل به خودی میلان اشکرینیار و ضربه سر گونسالو ایگواین باخت را با پیروزی در دقایق آخر عوض کرد اما واقعیت این است که اصلا نباید در چنین موقعیتی قرار می‌گرفت.

نراتزوری بیش از 70 دقیقه 10 نفره بازی کرد و بعد از اخراج درست ماتیاس وچینو تیم بهتری شد. یووه به هشدارهایی که مکررا در این فصل دریافت کرده توجهی نکرد و تنها میل فوق‌العاده این تیم برای پیروزی باعث شد در سن سیرو به خواسته خود برسند.

ناپولی با پیروزی یک بر صفر هفته گذشته در تورین، کورس قهرمانی را داغ کرد و اینتر هم در فاصله یک امتیازی سهمیه لیگ قهرمانان این بازی را شروع کرد در حالی که از پیروزی رم برابر کیوو خبر داشت و این یعنی هیچ کدام از دو تیم نمی‌خواستند در این بازی امتیاز از دست بدهند.

ماسیمیلیانو آلگری مربی یوونتوس به خاطر نگرش منفی تیمش در دیدار با ناپولی به درستی مورد انتقاد قرار گرفته بود و به نظر می‌رسید در این بازی واکنش نشان داده، خوان کوادرادو در دفاع راست در ترکیب اصلی قرار گرفت و این یعنی بیانکونری به دنبال برد است. این کلمبیایی پاس گل اول بازی را داد در حالی که یوونتوس، میزبان را پرس کرده بود و اینتر بی‌برنامه و عصبی بود.

با اخراج وچینو به خاطر خطا روی ماریو مانجوکیچ، به نظر می‌رسید کار بازی تمام است اما تیم آلگری به لاک خودش فرو رفت. اگر تعریف جنون، انجام یک کار و انتظار نتیجه متفاوت باشد، یوونتوس را باید به آسایشگاه روانی سپرد. هفته قبل مقابل ناپولی عقب نشستند و تلاش کردند از نتیجه دفاع کنند. در لیگ قهرمانان مقابل تاتنهام هم وقتی 2 گل جلو افتادند، همین اتفاق افتاد. آنها دوباره تلاش کردند از برتری‌شان دفاع کنند.در نیمه دوم به سختی می‌شد تشخیص داد کدام تیم یک بازیکن کمتر دارد و برای همین اینتر به برتری 2 بر یک رسید. آیا یوونتوس از حذف مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان هیچ درسی نگرفته؟

در برنابئو چاره‌ای جز تلاش برای جبران شکست 3 بر صفر بازی رفت نداشتند و به خواسته خود رسیدند. پنالتی کریستیانو رونالدو جنجالی بود اما وقتی رقم خورد که تیم ایتالیایی به دنبال کشاندن بازی به وقت اضافه بود. اینکه بخواهی مقابل تیمی ده نفره همین کار را تکرار کنی آن هم در مسابقه‌ای که محکوم به برد است، اشتباهی نابخشودنی مرتکب شده‌ای.

باید گفت اینتر جادویی بود و می‌تواند خودش را جزو بدشانس‌ها بداند که از این بازی هیچ عایدش نشد؛ بگذریم از کارت قرمزی که میرالم پیانیچ باید می‌گرفت و نگرفت. تیم لوچانو اسپالتی با دل و جان بازی کرد و حالا بار مسوولیت بر دوش ناپولی است.

یوونتوس باید درس‌هایی که از این بازی گرفت را در سه بازی آخر سری A به کار ببندد. آنها بیشتر از ناپولی گل زده‌اند، مهاجم 90 میلیون یورویی دارند و گزینه‌های هیجان انگیزی در پست بال در اختیارشان است و اگر بخواهند هفتمین قهرمانی پیاپی‌شان را به دست آورند، باید به این نقاط قوت اتکا کنند. اگر همین نگرش منفی را در بازی یکی مانده به آخر مقابل رم هم داشته باشند، ناپولی شایستگی بیشتری برای اسکودتو دارد و یوونتوس نباید هیچ کس را جز خودش سرزنش کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nke6k

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مورینیو: با اخراج والنسیا موافق نبودم