تاریخ انتشار: 1397/02/21 22:57
کد خبر: 148311

لیورپول یا رئال مادرید؛ قاتل ایران کدام را می کشد؟

میلوراد مازیچ نام آشنایی برای ما ایرانی‌هاست. همان داوری که در جام‌جهانی قبلی در بازی با آرژانتین در دقیقه54 یک پنالتی واضح را روی اشکان دژآگه نگرفت و خودش را در معرض اعتراضات و توهین‌های کاربران ایرانی اینستاگرام قرار داد.
لیورپول یا رئال مادرید؛ قاتل ایران کدام را می کشد؟

میلوراد مازیچ نام آشنایی برای ما ایرانی‌هاست. همان داوری که در جام‌جهانی قبلی در بازی با آرژانتین در دقیقه54 یک پنالتی واضح را روی اشکان دژآگه نگرفت و خودش را در معرض اعتراضات و توهین‌های کاربران ایرانی اینستاگرام قرار داد. واکنش او به توهین ایرانی‌ها این بود: «لعنت به همه ایرانی‌ها!» حالا این داور صربستانی به‌عنوان قاضی فینال لیگ قهرمانان معرفی شده است. مازیچ 45ساله این بازی را به کمک4 هم وطنش قضاوت می‌کند. کلمنت تورپین فرانسوی هم داور چهارم خواهد بود. بیورن کویپرس هلندی هم قضاوت فینال لیگ اروپا میان اتلتیکو مادرید و مارسی را بر عهده خواهد داشت.

 او در همان جام‌جهانی قبلی یک قضاوت جنجالی دیگر هم داشت؛ در بازی پرتغال و آلمان که در همان اول بازی پپه را اخراج کرد، دو تصمیم سرنوشت‌ساز داشت طوری که بنتو سرمربی پرتغال او را داوری خواند که در بازی‌ها نمی‌تواند بی‌طرف باشد. با این پیشینه باید دید او یک رئالی است یا لیورپولی یا آنتی‌رئالی و آنتی‌لیورپولی. او تاکنون 30پنالتی در بازی‌های بین‌المللی‌اش گرفته و 28کارت قرمز هم داده که در هر دو مورد به یک نسبت برای میهمان‌ها و میزبان‌ها پنالتی یا اخراج گرفته است. مازیچ در حالی به‌عنوان داور دیدار نهایی انتخاب شده که در این فصل حتی یک بازی را هم در مراحل حذفی لیگ قهرمانان سوت نزده است. مهم‌ترین بازی‌هایی که در این فصل به او سپرده شده، دو دیدار صفر-صفر یووه با بارسا و رم با آتلتیکو بوده.

میلوراد مازیچ ۳بازی برای رئال قضاوت کرده؛ سوپرجام اروپا مقابل سویا و برد 3بردو رئال، لیگ قهرمانان ۲۰۱۴/۱۵ و بازی رفت صفر-صفر یک‌چهارم پایانی مقابل اتلتیکو و برد یک‌بر‌صفر رئال مقابل بازل که در این بازی فقط 7کارت به رئالی‌ها داد . در سال2011 بازی لیورپول با اسپارتا پراگ در لیگ اروپا را قضاوت کرد گه لیورپول با یک گل برد و 4کارت زرد هم از داور گرفت. یک‌بار هم در سال2016 در مرحله یک‌هشتم همین جام برای لیورپول قضاوت کرد که این دیدار یک-یک مقابل منچستر یونایتد به‌پایان رسید و لیورپولی‌ها 3کارت زرد دیگر از او دشت کردند. همان زمان که به‌عنوان داور بازی لیورپول با منچستر معرفی شده بود سایت لیورپول نوشت: «یکی از بدترین داوران جام جهانی گذشته مسئولیت سنگین قضاوت مهمترین بازی یورو لیگ در اولدترافورد را برعهده گرفته است.»

او چندی پیش در اواخر سال2017 داور دیدار دوستانه ایران با روسیه، میزبان جام‌جهانی بود که داوری این دیدار مشکلی نداشت و بازی یک-یک شد و مازیچ از کارت‌های خود در این بازی استفاده نکرد. از سال2009 داور بین‌المللی شد؛ اولین‌بار در مقدماتی جام‌جهانی2010 بازی فنلاند با ولز را قضاوت کرد.

شاهمیری داور بین‌المللی والیبال ایران در سفر به صربستان مازیچ را دید و داور صرب وقتی متوجه شد او ایرانی است از او پرسید: «شما مدرسه دارید؟ دبیرستان دارید؟ دانشگاه دارید؟» وقتی او پاسخ مثبت شاهمیری را می‌شنود دیگر چیزی نمی‌گوید و دوباره فردا سؤال‌های جدیدی را از داور ایرانی می‌کند و می‌گوید: «شما فرهنگ دارید؟ ادب دارید؟» او باز هم وقتی با این پاسخ شاهمیری روبه‌رو می‌شود برگه‌هایی به قطر تقریبی ۳۰سانتی‌متر را نشان شاهمیری می‌دهد و به او می‌گوید: «تمام این برگه‌ها توهین‌هایی است که ایرانی‌ها به من در صفحات مجازی مختلف کرده‌اند. من دادم این برگه‌ها را برایم ترجمه کرده‌اند. متاسفانه خیلی از آنها توهین به من و خانواده‌ام است. همه این برگه‌ها را نگه داشته‌ام تا پس از دوران حرفه‌ای و زمانی که بازنشسته شدم این توهین‌ها را در قالب یک کتاب منتشر کنم!» واکنش کی‌روش به قضاوت او این بود: «دو نفر در این بازی تفاوت‌ها را رقم زدند. داور و مسی هر کدام به شکلی در این بازی تغییر ایجاد کردند.» و بنتو، سرمربی پرتغال هم چنین گفت: «داور در دو صحنه سرنوشت آن بازی را عوض کرده‌است و گفت این داور، در بازی‌ها داوری بی‌طرف نیست.» بین بازیکنان حاضر در فینال، رونالدو خاطرات تلخی از او دارد که مربوط به دو تصمیم جنجالی مازیچ در باخت4برصفر پرتغال به آلمان در جام‌جهانی برزیل می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kk98v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جانشین گریژمان در اتلتیکومادرید مشخص شد