تاریخ انتشار: 1397/02/21 23:05
کد خبر: 148310

عملکرد خارق العاده جهانبخش زیر ذره بین موندو دپورتیوو؛ پی چی چی 24 ساله لیگ هلند

موندو دپورتیوو از دقایق پرالتهاب رقابت آقای گلی در لیگ هلند نوشت.
عملکرد خارق العاده جهانبخش زیر ذره بین موندو دپورتیوو؛  پی چی چی 24 ساله لیگ هلند

علیرضا جهانبخش با عملکرد خارق العاده خود در لیگ برتر هلند تمامی توجهات سایت ها و روزنامه های اروپایی را به خود معطوف ساخته است. موندو دپورتیوو در گزارشی به روند آقای گلی این مهاجم شایسته ایرانی پرداخته است.

به نقل از موندو دپورتیوو، علیرضا جهانبخش که در تیم آلکمار هلند توپ می زند، در یکشنبه گذشته روزی تاریخی را رقم زد؛ در سن 24 سالگی، او به اولین بازیکن آسیایی تبدیل شد که با 21 گل آقای گل اردویژه، یکی از لیگ های معتبر اروپا شد و تیمش پس از آیندهوون و آژاکس در در رده سوم ایستاد. اما خروجی این بازی برای «پی چی چی» (آقای گل به زبان اسپانیایی) فراتر از این بود چراکه جهانبخش به واسطه هت تریک خود در بازی آخر کفش طلای آقای گلی را دریافت کرد. این وینگر در قالب تیم ملی فوتبال ایران و در گروه B جام جهانی با اسپانیا روبرو خواهد شد.

علیرضا جهانبخش

در هفته پایانی فصل 18-2017 لیگ برتر هلند جهانبخش رقابت تنگاتنگی را با دیگر رقبای آقای گلی پشت سر گذاشت. تا پایان هفته سی و سوم، جهانبخش 18 گله بود و جانسون و لوزانو با 17 گل در تعقیب او بودند. استیون برگیس نیز با 16 گل در کورس قرار داشت.

در هفته پایانی هیجان به اوج خود رسید. جانسون در دقیقه 3 گلزنی کرد و به جهانبخش رسید اما لژیونر ایرانی با گلزنی در دقیقه 13، نوزده گله شد. جانسون در دقیقه 34 موفق به دبل شد و بار دیگر همتراز با جهانبخش قرار گرفت. اما این بازیکن نروژی در همان رتبه ماند و جهانبخش با گلزنی در دقایق 52 و 88 عنوان «پیچیچی» را به خود اختصاص داد.

در روز آخر، لوزانو، یکی دیگر از رقبای اصلی برای آقای گلی گلزنی نکرد و نتوانست به رویای آقای گلی لیگ هلند تحقق ببخشد.

جهانبخش نه تنها 21 گل به ثمر رساند بلکه با 12 پاس گل فصل فوق العاده ای را پشت سر گذاشت. بیشترین پاس گل لیگ برتر هلند را «زیخ» بازیکن مراکشی آژاکس با 15 گل بدست آورد. پی چی چی 24 ساله لیگ برتر هلند تا سال 2020 با آلکمار قرارداد دارد و از داماش گیلان به اروپا رسیده است و به نایمخن پیوسته بود و در سال 2015 به آلکمار پیوست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jl87z

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توضیحات مدیر برنامه‌های جهانبخش درخصوص پیشنهاد ناپولی به علیرضا