تاریخ انتشار: 1397/02/23 16:16
کد خبر: 148110

19 باشگاه اروپایی که هرگز دسته دومی نشدند

با سقوط هامبورگ به دسته دوم فوتبال آلمان، یکی از ۲۰ تیم اروپایی که هرگز سقوط به دسته دوم لیگ‌های کشورهای‌شان را تجربه نکرده بودند، کاسته شد.
19 باشگاه اروپایی که هرگز دسته دومی نشدند

روز گذشته (شنبه) برای هواداران تیم فوتبال هامبورگ یکی از تلخ‌ترین روزهای تاریخ بود چون تیم آنها برای اولین بار در تاریخش به دسته دوم فوتبال آلمان سقوط کرد. هامبورگ پیش از این تنها تیم تاریخ آلمان بود که به بوندس‌لیگای 2 سقوط نکرده بود، افتخاری که حتی پرافتخارترین تیم آلمان یعنی بایرن مونیخ هم نداشت اما حالا تنها دلخوشی هواداران تیمی که در چند فصل گذشته درگیر بحران بوده از بین رفته است.

با سقوط هامبورگ حالا در لیگ‌های اصلی فوتبال اروپا شامل در اسپانیا، ایتالیا، انگلیس، آلمان، فرانسه، پرتغال، هلند، یونان، بلژیک، ترکیه و اسکاتلند تنها 19 تیم دیگر مانده‌اند که هرگز بازی در دسته دوم را تجربه نکرده‌اند.

در اسپانیا رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیک بیلبائو تنها تیم‌هایی هستند که در تمام طول تاریخ‌شان هرگز به دسته دوم فوتبال نرفته‌اند.

در ایتالیا اما تنها یک تیم تا به حال به سری B نرفته که آن تیم اینترمیلان است. تا پیش از سال 2006 یوونتوس هم این افتخار را داشت اما تبعید شدنش به دسته دوم به جرم دست داشتن در ماجرای کالچوپولی، بانوی پیر را از این فهرست خارج کرد.

در انگلیس، فرانسه و اکنون آلمان تمامی تیم‌ها حداقل یک بار به سطح دوم فوتبال این کشور سقوط کرده‌اند. پاری‌سن‌ژرمن در فرانسه اما یک مورد خاص است که از زمان تأسیس‌اش در سال 1970 تا کنون سقوط نکرده است اما تیم‌های قبلی که بعداً‌ PSG از دل آنها بیرون آمد، یعنی تیم‌های پاریس اف‌سی و استاده سن‌ژرمن هم در لیگ دسته دوم فوتبال فرانسه حضور داشته‌اند و به همین دلیل پاری‌سن‌ژرمن در لیست تیم‌هایی که هرگز به دسته دوم سقوط نکرده‌اند قرار نمی‌گیرد.

در فوتبال باشگاهی بلژیک هم هیچ تیمی نبوده که به دسته دوم سقوط کرده باشد. بالعکس فوتبال هلند، جایی است که بیشتر تیم هرگز سقوط نکرده به دسته دوم را دارد. در ادویژه، تیم‌های آژاکس، پی‌اس‌وی‌ آیندهوون، فاینورد و اوترخت هرگز به دسته پایین سقوط نکرده‌اند.

و اما در پرتغال پرافتخارترین تیم‌های لیگ دسته اول این کشور یعنی پورتو، بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون هم هرگز دسته دومی نشده‌اند.

در یونان این قاعده شامل حال تیم‌های پاناتینایکوس، المپیکوس و پائوک می‌شود. در سوپرلیگ ترکیه نیز مانند پرتغال و یونان سه تیم هرگز سقوط نکرده‌اند که هر سه آنها از شهر استانبول هستند. این سه تیم عبارتند از فنرباغچه، بشیکتاش و گالاتاسرای.

با دو تیم از لیگ برتر اسکاتلند فهرست 19 تیم لیگ‌های اصلی فوتبال اروپا که هرگز سقوط نکرده‌اند کامل می‌شود که آن تیم‌ها، ‌سلتیک گلاسکو و آبردین هستند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jl8mp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رونمایی از لباس جدید بازیکنان بایرن مونیخ + عکس