تاریخ انتشار: 1397/03/28 18:39
کد خبر: 143203

مهمترین رویارویی‌های بازی ایران و اسپانیا

رویارویی با یاران مسی در جام جهانی قبل، یکی از مهمترین مسابقات تاریخ فوتبال ایران بود.
مهمترین رویارویی‌های بازی ایران و اسپانیا

 بازیکنان کی‌روش در آن مسابقه فرصت قرار گرفتن مقابل بهترین بازیکن جهان و یکی از بهترین ستاره‌های تاریخ را داشتند. با این حال، آرژانتین در همه پست‌ها تیم فوق العاده‌ای محسوب نمی‌شد و بیشتر ستاره‌های این تیم در خط حمله بازی می‌کردند. بر خلاف بازی ایران و اسپانیا، که بازیکنان تیم ملی در هر پست، روبروی بهترین‌های جهان قرار می‌گیرند. در این بین، چند تقابل جذاب می‌تواند مهمترین رویارویی‌های بازی ایران و اسپانیا باشد.

دیگو کاستا | مرتضی پورعلی‌گنجی

مهاجم اتلتیکو مادرید شروع فوق العاده‌ای در این جام داشت و دو گل به پرتغال زد. اولین گل او، پس از ضربه به پپه زده شد و سبک خشن کاستا در آن به خوبی مشخص بود. بین مدافعان تیم ملی، مرتضی پورعلی‌گنجی نزدیک‌ترین مهره برای مهار کاستا محسوب می‌شود و روز سختی مقابل او خواهد داشت. فیزیک پورعلی‌گنجی برای تقابل با کاستا مناسب است و تمرکز او، کمک می‌کند فریب مهاجم باهوش اسپانیایی‌ها را نخورد.

یوردی آلبا | رامین رضاییان

تقابل با مدافعان کناری سریع اسپانیا، یکی از نگرانی‌های کی‌روش در ماه‌های اخیر بود. نگرانی که به مصاحبه‌های او هم راه پیدا کرد. با مصدومیت کارواخال، آلبا خطرناک‌ترین مهره کناری اسپانیاست و احتمالا دقایق زیادی از بازی در زمین ایران به خط حمله تیمش کمک می‌کند. رضاییان باید در این مسابقه، بتواند پا به پای آلبا بدود و جلوی نفوذهای او را بگیرد. علاوه بر این، در ضد حملات ایران هم سرعت رامین برای استفاده از فضای خالی پست سر آلبا اهمیت زیادی خواهد داشت.

سرخیو راموس | سردار آزمون

معمولا زمانی که اسپانیا در موقعیت حمله است، راموس کمی عقب‌تر از بقیه از ضد حملات حریف مراقبت می‌کند. سردار آزمون هم نزدیک‌ترین بازیکن ایران به دروازه حریف و مهره اصلی ضد حملات محسوب می‌شود. اگر نمایش ضعیف مقابل مراکش آزمون رو را در بازی اسپانیا روی نیمکت نفرستد، او و راموس در این مسابقه درگیری زیادی با هم خواهند داشت. درگیری که یک فرار از آزمون، شاید سرنوشتش را به نفع ایران تغییر دهد.

سرخیو بوسکتس | علیرضا جهانبخش

با توجه به سبک بازی ایران و اسپانیا، احتمالا بازیکنان زیادی از ایران در زمین اسپانیا باقی نخواهند ماند. مهمترین بازیکنی که باید ضد حملات ایران را شکل دهد، علیرضا جهانبخش است. جهانبخش به لحاظ پست، روبروی بوسکتس نیست اما روی ضد حملات ایران بوسکتس وظیفه مهار او را خواهد داشت. سرعت بوسکتس، او را تبدیل به انتخاب هیه‌رو برای بستن مسیر وینگرهای ایران می‌کند.

ایسکو | سعید عزت اللهی

با ورود عزت اللهی به ترکیب کی‌روش، او وظیفه اصلی برای تخریب بازیسازی اسپانیایی‌ها را دارد. ایسکو، آماده‌ترین و تهاجمی‌ترین هافبک اسپانیا محسوب می‌شود و عزت اللهی در اولین تجربه جام جهانی، باید بتواند او را متوقف کند. وظیفه سختی که نتیجه آن، روی نتیجه بازی برای ایران تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

آندرس اینیستا | احسان حاج‌صفی

حاج صفی در این مسابقه احتمالا به پست هافبک دفاعی منتقل خواهد شد تا جلوی بازیسازی اینیستا را بگیرد. دوندگی بالای حاج‌صفی، می‌تواند مثل بازی جام جهانی قبل با آرژانتین به پرس سنگین ایران کمک کند و همه جای زمین، مزاحم اینیستا باشد. یک بازیکن باهوش، که می‌تواند بازدهی کاپیتان نابغه اسپانیا را کاهش دهد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/487rvk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آخرین و ضعیف ترین داور جام دیدار ایران - اسپانیا را سوت می زند!