تاریخ انتشار: 1397/04/16 00:11
کد خبر: 140044

انگلیس در اندیشه طلسم‌شکنی مقابل سوئد/ میزبان در مخمصه کروات‌های جان‌سخت

با برگزاری ۲ بازی دیگر مرحله یک‌چهارم‌نهایی، تکلیف تیم‌های حاضر در نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ مشخص می‌شود.
انگلیس در اندیشه طلسم‌شکنی مقابل سوئد/ میزبان در مخمصه کروات‌های جان‌سخت

شب دوم مرحله یک‌چهارم‌نهایی جام‌جهانی 2018 با برگزاری 2 دیدار انجام می‌شود که در جدال اول از ساعت 18:30 به وقت تهران انگلیس به مصاف سوئد می‌رود و از ساعت 22:30 در آخرین بازی این مرحله، روسیه میزبان رویاروی کرواسی قرار می‌گیرد.

 انگلیس- سوئد؛ دیوار زرد مقابل رویای آنگلوساکسون‌ها

انگلیس با تیم جوانش رویای تکرار دستاورد جام‌جهانی 1990 را دارد اما تیم سختکوش سوئد به اندازه کافی مردان ساوت‌گیت  را می‌ترساند.

انگلیس حالا که برای اولین بار از جام‌جهانی 2006 به جمع 8 تیم برتر رسیده، قصد دارد برای سومین بار و اولین بار از سال 1990 به نیمه‌نهایی برسد اما سوئد هم به لحاظ آماری، شوق و شور دارد چون مایل است اولین نیمه‌نهایی خودش از جام 1994 تاکنون را به چشم ببیند. هر 2 تیم تمامی بازیکنان اصلی خودشان را در اختیار دارند. بزرگترین دغدغه انگلیس باز کردن دفاع منسجم سوئد است؛ دفاعی که در این جام فقط 2 بار گل خورده و در تکمیل شاهکار حذف بزرگان قصد بیرون کردن یک تیم بزرگ دیگر را دارد. انگلیس ساوت‌گیت به عنوان یکی از جوان‌ترین تیم‌های جام، آقای گل فعلی جام (هری کین 6 گله) را در اختیار دارد و با 9 گل زده گلزن‌ترین تیم جام بیست و یکم محسوب می‌شود. سوئد در نیم قرن گذشته فقط یک بار در بازی‌های رسمی مغلوب انگلیس شده و در مرحله گروهی جام‌های 2002 و 2006 با این تیم به تساوی رسید.

روسیه- جام جهانی روسیه

کرواسی – روسیه؛ اولین نبرد تمام شرقی پس از فروپاشی شوروی

میزبان در بازی آخر مرحله یک‌چهارم‌نهایی سد بلندی به نام کرواسی را در پیش دارد. برای اولین بار از زمان فروپاشی بلوک شرق، 2 تیم شرق اروپا یک بازی مرحله یک‌‌چهارم‌نهایی جام‌جهانی را برگزار می‌کنند. کرواسی با درخشش مودریچ در مرحله گروهی و سوباسیچ در ضربات پنالتی جدال مرحله یک‌هشتم‌نهایی مقابل دانمارک برای دومین بار به یک‌چهارم‌نهایی جام‌جهانی رسید. آن سمت هم روسیه با دستان آکینفیف، تنها شگفتی بزرگ مرحله یک‌هشتم‌نهایی را رقم زد و برای اولین بار با نام فعلی‌اش (روسیه) به جمع 8 تیم برتر دنیا راه یافت. پیش از این، آن‌ها باعنوان شوروی به نیمه‌نهایی جام‌جهانی 1966 رسیدند و قصد تکرار آن دستاور را دارند.

برنامه بازی‌های شب دوم مرحله یک‌چهارم‌نهایی جام‌جهانی به شرح زیر است:

انگلیس - سوئد، 18:30 - ورزشگاه سامارا

کرواسی - روسیه، 22:30 - ورزشگاه فیشت

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wmkkd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تصاویر هیجانی فیفا از دوربین‌های مردمی در جام‌جهانی 2018