تاریخ انتشار: 1397/04/16 18:17
کد خبر: 139925

ژیرو در آستانه خلق رکورد بی نظیر در تیم ملی فرانسه

5 بازی و 380 دقیقه بدون شوت در چارچوب و گل زده؛ رکوردی است که اولیویه ژیرو به ثبت رسانده است.
ژیرو در آستانه خلق رکورد بی نظیر در تیم ملی فرانسه

 دیدیه دشان می گوید اولیویر ژیرو را نیمکت نشین نمی کند، هرچند که او تاکنون در جام جهانی گلی نزده است. مهاجم چلسی در 3 بازی تیم ملی فرانسه در جام جهانی فیکس بوده و روز گذشته نیز مقابل اروگوئه به طور کامل در زمین حاضر شد اما بازهم نتوانست گلزنی کند.

دشان درباره او می گوید: «این درست است که ژیرو هنوز گلی نزده اما تکرار میکنم، هنوز [گلی نزده]. او شاید مثل دیگر بازیکنان زرق و برق دار نباشد اما تیم به او نیاز دارد. هرچند که گلی نزده باشد اما او خیلی چیزها برای ما انجام می‌دهد.

به عنوان بازیکن، دشان یک هافبک کلیدی در ترکیب تیم قهرمان فرانسه 1998 بود. درست همان زمان که استفان گیوارش مهاجم بی دقت فرانسه با 268 بازی هیچ گلی به ثمر نرساند.

* آیا ژیرو، گیوارش جدید است؟

به عبارتی دیگر، ژیرو 380 دقیقه در جام جهانی روسیه بازی کرده و در 5 بازی، تنها 7 تلاش برای گلزنی داشته که هیچ یک از آن ها در چارچوب نبوده اند.

هری کین، مهاجم تیم ملی انگلستان با 6 گل در صدر جدول گلزنان جام جهانی است. او این 6 گل را در سه مسابقه، با 9 شوت و در 273 دقیقه بازی به ثمر رسانده است.

مهاجم تیم بارسلونا عثمان دمبله که در تابستان با قراردادی 135.5 میلیون پوندی به غول فوتبال اسپانیا، یعنی بارسلونا پیوست، در بازی اول مقابل استرالیا فیکس بود اما در دقیقه 70 جایش را به ژیرو داد.

در عوض در بازی های بعدی دشان اولیویه ژیرو را که در ژانویه با قراردادی 18 میلیون پوندی از آرسنال راهی استمفوردبریچ شد را به حضور دائمی در خط حمله در کنار گریژمان و ام باپه ترجیح می دهد.

دیدیه دشان بار دیگر به نقش ژیرو تاکید کرد و گفت: اولویه برای تیم ما و سبک بازی ما مهم است. دشان اضافه کرد: در مقابل آرژانتین، او یک پاس گل به ام باپه داد و ما نیاز داریم به این گونه بازی حمایتی.

سرمربی فرانسه همچنین ادامه داد: البته، اگر بتواند گلزنی کند، خوب است اما او همواره نقش مهمی برای ما داشته است. او همیشه بسیار سخاوتمند و بخشنده است و وقتی به سختی کار می کند، گله و شکایتی ندارد. ژیرو در پست خط حمله استفاده می شود اما باتوجه به بازی، در دفاع نیز حضور دارد.

دشان در پایان بار دیگر به نقش ژیرو اشاره کرد و گفت: او چیزهای زیادی برای ما انجام می دهد تا متعادل شویم. بازیکنان از حضور او بهره مند می شوند چرا که می تواند توجه مدافعان حریف را به خود جلب کند.

فرانسه اورگوئه را شکست داد و این به معنی آن است که با بلژیک بازی نیمه نهایی را در سن پترزبورگ برگزار خواهند کرد. به نظر نمی رسد باوجود آمار ضعیف ژیرو، دشان او را نیمکت نشین کند چرا که در گفته های او، اعتماد به این بازیکن موج می زند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/365bdj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گودین: تلاش کردیم اما موفق به گلزنی نشدیم